ACERINA AMADOR & MAURICIO GLEZ. 1-2-3 DE NOVIEMBRE EN ANTIC TEATRE



ACERINA AMADOR

«Les Stripteases de Aidi Eisidi»

1, 2 y 3 de NOVIEMBRE

durada / duración / duration / durée: 70min

21H (VIERNES Y SÁBADO), 20H (DOMINGO)
Nous llenguatges del cos / Nuevos lenguajes del cuerpo / New body lenguage

Idioma/ Language / Langue: Castellano/ Français

10 euros (8€ socis Antic)


Concepte: Acerina Amador

Cocreació, Interpretació i dramaturgia: Celeste González (Mauricio Glez), Viviana Moin, Acerina Amador

Disseny d’il·luminació: Mauricio Glez y Acerina Amador

Co-produeix: Auditorio de Tenerife

Colabora: Canarias Crea

Distribueix: Novakultura

Agraïments: Amparo Romero, Ceice, Iluminada Amador, Isabel Delgado, Javier Sánchez Álvarez, Jordi Verdés, Mateo Feijoo, Raisa González

A la neurosis. A las crisi. Al abandonament. A seguir endavant. A Cayita Amador. A un amor infinit cap a tot.


www.facebook.com/acerina.amador

  

★ 1-3 Novembre  1-3 Noviembre 1-3 November★

La peça està construïda a base de capes que se sobreposen i confeccionen el retaule que dóna forma a Les Stripteases de Aidi Eisidi; parteix d’un preludi lúdic, aparentment ingenu, que ens endinsa en un territori en el que és possible tot: la crueltat infantil, el doble joc del llenguatge… A continuació es projecten els cossos, es fan grans i es distorsionen, se’ns revelen descomunals en la seva grandària de Déus. Els actors juguen amb nosaltres, ens envolten, aconsegueixen seduir-nos per a passar a ser part activa del joc. Ells segueixen en solitari i transiten per la instal·lació, nosaltres ens convertim en voyeurs amb tota la força impulsora que això comporta.
Les Stripteases de Aidi Eisidi ens mostren una forma de veure la vida, i per sobre de tot ens presenta un gran amor per la vida.

Acerina Amador

Vaig créixer formant-me a través de diferents formes artístiques; llavors del treball interdisciplinar que ara m’interessa. Em vaig formar a Tenerife, Berlin i Barcelona (La Poderosa) abans d’entrar al programa PEPCC de Forum Dança, formant-me amb D.Hay, M. Pereira, Meg Stuart, E. Huyhn, J. Nelson, L. Nelson, V. Mantero, J. Fiadeiro, J. Hamilton, entre molts d’altres. He rebut diferentes beques, entre elles la beca DanceWEB 2009 y 2013. Treballo actualment amb MElk Producciones/Marco Berrettini a la peça Los ninos de Bilderberg, que s’estrenarà a Suïssa el 2014.

Mauricio Glez

De-format en dansa acadèmica a Las Palmas, Madrid i Saragossa. Des del 1980 fins al 1983 treballa en les companyies de dansa: Ballet de Zaragoza, Ballet Royal de Wallonie (Bèlgica) i Ballet Nacional de Espanya, on s’hi queda per vuit anys. Després d’aquest període comencen els seus propis treballs, allunyant-se radicalment del llenguatge acadèmic. La seva formació i experiència professional en la dansa clàssica li permeten destil·lar en les seves obres l’univers i la iconografia dels ballets romàntics amb un coneixement refinat, carregat d’una ironia i una poètica absolutament contemporànies.

La pieza está construida a base de capas que se superponen y confeccionan el retablo que da forma a Les Stripteases de Aidi Eisidi; parte de un preludio lúdico, aparentemente ingenuo, que nos adentra en un territorio en el que es posible todo: la crueldad infantil, el doble juego del lenguaje… A continuación se proyectan los cuerpos, se agrandan y se distorsionan, se nos revelan descomunales en su grandeza de dioses. Los actores juegan con nosotros, nos envuelven, consiguen seducirnos para pasar a ser parte activa del juego. Ellos siguen en solitario y transitan por la instalación, nosotros nos convertimos en Voyeurs con toda la fuerza impulsora que ello conlleva.
Les Stripteases de Aidi Eisidi nos muestran una forma de ver la vida, y por encima de todo nos presenta un gran amor por la vida.

Acerina Amador

Crecí buscándome a través de diferentes formas artísticas; semillas del trabajo interdisciplinar que ahora me interesa. Me formé en Tenerife, Berlín y Barcelona (La Poderosa) antes de entrar en el programa PEPCC de Forum Dança, formándome con D. Hay, M. Pereira, Meg Stuart, E. Huyhn, J. Nelson, L. Nelson, V. Mantero, J. Fiadeiro, J. Hamilton, entre muchos otros. He recibido diferentes becas, entre ellas la beca DanceWEB 2009 y 2013. Trabajo actualmente con MElk Producciones/Marco Berrettini en la pieza Los ninos de Bilderberg, que se estrenara en Suiza en 2014.

Mauricio Glez

De-formado en danza académica en Las Palmas, Madrid y Zaragoza. Desde 1980 y hasta 1983 trabaja en las compañías de danza Ballet de Zaragoza, Ballet Royal de Wallonie (Bélgica) y Ballet Nacional de España, donde permanece ocho años. Después de este periodo comienza sus propios trabajos, alejándose radicalmente del lenguaje académico. Su formación y experiencia profesional en la danza clásica le permiten destilar en sus obras el universo y la iconografía de los ballets románticos con un conocimiento refinado, cargado de una ironía y una poética absolutamente contemporáneas.

The piece is constructed as a series of superimposed layers that weave the tapestry giving shape to Les Stripteases de Aidi Eisidi. It begins as an apparently naïve game that takes us into a territory where anything is possible: the cruelty of children, the double plays of language…. This is followed by the projection of bodies, which enlarge and distort, appearing titanic in their godly grandeur. The actors play with us, surround us; manage to seduce us into taking active part in the game. They continue alone and wander through the space; we become Voyeurs, with all the power of projection this entails.
Les Stripteases de Aidi Eisidi show us a particular way of looking at life, and above all they show a great love for life.

Acerina Amador grew up looking for herself by means of various artistic forms, the seeds of the interdisciplinary work she now focuses on. She trained in Tenerife, Berlin and Barcelona (La Poderosa) before joining the PEPCC Forum Dança programme where she trained with D. Hay, M. Pereira, Meg Stuart, E. Huyhn, J. Nelson, L. Nelson, V. Mantero, J. Fiadeiro and J. Hamilton among many others. She currently works with Melk Producciones / Marco Berrettini on Los niños de Bilderberg, to be premiered in Switzerland in 2014.

Mauricio Glez (un)trained in academic dance in Las Palmas, Madrid and Zaragoza. Between 1980 and 1983 he worked for the Zaragoza Ballet Company, the Wallonie Royal Ballet (Belgium) and the Spanish National Ballet, with whom he remained for eight years. After this he started on his own pieces, diverging completely from the established language. His training and professional experience in classical dance allow him to distil within his work the universes and iconographies of romantic ballet with a refined knowledge, loaded with irony and poetry that are unquestionably of the moment.