Manifest per a una política cultural de llarg abast

rodapremsa

ELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DE LA CULTURA

Entenem que contribueix al desenvolupament social, humanístic i econòmic del país; i volem manifestar la nostra més alta preocupació per la situació de la política cultural catalana, davant la continuada i creixent situació d’abandonament que rep per part de les institucions públiques. Les Associacions professionals del sector de la cultura, conjuntament amb els treballadors i treballadores independents, volem posar de manifest que tant la Conselleria de Cultura de la Generalitat com l’Àrea d’Empresa, Cultura i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, duen a terme unes pràctiques que s’allunyen de les normes mínimes de respecte als creadors de Catalunya i als seus públics respectius.

En relació al Departament de Cultura de la Generalitat

Hi ha una absoluta manca de transparència respecte a la política Cultural de la Conselleria.

1) – Ens preocupa el grau d’incertesa, deixadesa i manca de decisió en temes tan crucials per a les pràctiques professionals del sector cultural com la posada en marxa dels Plans Integrals. Uns Plans que es van configurar amb la participació de molts agents del sector, que hi varen contribuir de manera voluntària i no remunerada, i que amb aquest nou Govern, ha entrat en una fase de desídia, que interpretem com una manca d’interès real en el seu desplegament. Reclamem un calendari d’actuacions de tots els àmbits de la Cultura, una planificació real en la seva posada en marxa, i amb pressupostos específics.  (Mantenir el pressupost del 0,6, demostra un absolut menyspreu respecte a la importància que té la Cultura al nostre país).

2) – Ens preocupen les duplicitats que suposa la doble via de despesa i dispersió. Cal que d’una vegada es doti de sentit d’existència i funcions al CoNCA i es revisi la seva estructura. És inadmissible, que el Consell de les Arts no tingui autonomia ni capacitat d’actuació.

3) – D’una banda s’apel·la a la cultura com element essencial de la construcció nacional, i d’altre banda, es converteix cada vegada més en un calaix de sastre sense ordre ni projecte. No veiem cap interès per crear una interlocució política amb el sector. Les associacions i agrupacions de professionals reclamem interlocutors coneixedors del sector de la cultura, amb capacitat per prendre decisions.

4) – A banda de la manca d’un projecte de política cultural clar, periòdicament es deixen anar globus sondes per observar la reacció del sector: una Fira d’Art, un “gran” esdeveniment, canvi de continguts  de l’Arts Santa Mònica…

5) – Estem en total desacord en què es prioritzin les grans Indústries culturals, en detriment de la recerca i el treball cultural de llarg recorregut. Considerem equivocada l’estratègia de descapitalització de l’OSIC que s’ha vingut produint des de l’aparició de l’ICEC i coincideix amb el creixement d’aquest darrer. Tant l’ICEC com l’OSIC són entitats necessàries que haurien de donar suport a la cultura en aspectes i àmbits diferents.
6) – Declarem el nostre desacord absolut en la gestió i implementació de les polítiques culturals portades a terme en tot el territori i que han provocat el desmantellament d’estructures sòlides que han estat suplantades per iniciatives precàries que no contemplen les bones pràctiques professionals. Calen directrius clares que assegurin la cura i permanència d’estructures existents, siguin aquestes independents o no.

En relació a l’Àrea d’Empresa, Cultura i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona

No podem -ni volem- acontentar-nos amb la voluntat de reforçar la “indústria cultural” i deixar relegada totes aquelles pràctiques que tenen a veure amb la voluntat de servei públic i l’activació social de la cultura. Nosaltres diem no a tornar a les velles polítiques de l’Ajuntament de Barcelona que no escolten el sector.

1) – Volem polítiques clares de suport a la creació en general i en especial a l’art i la cultura contemporànies. Unes polítiques que passin per dotar el sector de recursos, i per facilitar condicions adequades perquè els treballadors i treballadores de la cultura, puguin desenvolupar el treball en una estructura que interconnecti art/societat/vida.

2) – Una ciutat com Barcelona, que no està aprofitant adequadament el seu potencial, sembla que recupera la mirada de les polítiques neoliberals, i no està atenent les demandes dels sectors professionals. Tot això pot contribuir a transformar la ciutat en un aparador de les indústries culturals, i en un desert vers la creació de base, la més compromesa o la més focalitzada cap a la recerca. Es deixen de banda les mirades crítiques i les actituds vertebradores cap al context social. La rellevància de la cultura s’ha de mesurar com a part d’un ecosistema complex, que contribueix al desenvolupament social, humanístic i econòmic. No ha de ser contemplat com una illa desconnexa, ni des de la mirada específica d’un d’aquests àmbits.

3) – L’Ajuntament de Barcelona torna a les polítiques culturals de la ‘marca Barcelona’, lligada al format “festival” i a l’empresa. És lamentable que no es tinguin en compte les mesures de Cultura que s’han posat en marxa ara farà més d’un any, i aposti de nou per les polítiques culturals que desgasten la riquesa creativa i la capacitat de treball en xarxa dels creadors i creadores. Lamentem que el Pla de Cultures que presentava el nou Ajuntament hagi estat ràpidament eliminat i reemplaçat per la proposta unilateral i no consensuada pel sector que es va presentar a la conferència política “Trencant Murs”.

4) – Prou de parlar de la Cultura com a “Indústries Creatives”, mantenint al sector en una profunda precarietat, mentre alts càrrecs, i els empresaris de sempre s’enriqueixen a costa del sector. Perdent d’aquesta manera, la veritable funció de la cultura, que és articular els diferents estrats socials del país i ser creadora del pensament crític, de bens  simbòlics  i de producció de sentit com a construcció col·lectiva.

5) –  No podem tolerar el fet que l’Ajuntament treballi constantment amb empreses que ofereixen contractes deplorables als treballadors i treballadores dels museus, centres d’art i equipaments culturals, precaritzant encara més el nostre sector.

6) – Prou de polititzar i mercantilitzar els concursos, amb jurats sense professionals del sector. El codi de Bones pràctiques no només exigeix que hi hagi concursos públics, sinó també concursos amb jurats constituïts per professionals específics dels temes a tractar.

Un exemple d’això, són els dos concursos on s’han obviat de forma arbitrària i poc respectuosa els processos de participació que un grup important, complex i prestigiós d’agents de la cultura havien desenvolupat sota les preguntes de QUIN MERCAT DE LES FLORS VOLEM? i QUIN GREC VOLEM? Processos que havien generat unes dinàmiques participatives que reconeixien la veu del sector i que havien donat com a resultat un document full de ruta que a dia d’avui, tot i haver estat sol·licitat, no s’ha pogut consultar ni contrastar. Agraïm la rectificació de les bases en el cas de la convocatòria del Festival Grec i restem a l’espera que també es modifiquin les del Mercat de les Flors.

Uns concursos que de forma inexplicable proposen uns jurats completament tècnics formats únicament per funcionaris de l’ICUB i altres institucions que no tenen una formació específica en el camp de la cultura i les arts escèniques i que inclouen en el cas del Mercat de les Flors a assessors personals del mateix regidor.

La comunitat cultural ha engegat una campanya de recollida de signatures que ja porta actualment més de 1.000 persones adherides amb el títol Volem que la política cultural a Barcelona ciutat canviï, en la qual es fa especial atenció a la voluntat d’aturar aquests dos concursos en els termes que s’estan desenvolupant fins al moment i es sol·licita que es portin a terme dues noves convocatòries per a les quals es tinguin en compte als agents del sector.

ÉS PER AIXÒ QUE:

– Exigim amb urgència que la Conselleria de Cultura de la Generalitat i l’Àrea d’Empresa, Cultura i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona aturin aquest tipus de pràctiques

– Com a mida URGENT demanem la desaparició de TOTA ingerència per part d’assessors personals amb interessos a l’empresa privada i que en el seu lloc es nomenin assessors professionals coneixedors del sector cultural interessats en el desenvolupament d’una cultura pública de qualitat.

– Exigim que es convoquin a les entitats representatives de la cultura catalana i/o barcelonina per a debatre la situació de precarietat del sector cultural i conciliïn les seves polítiques amb tots els sectors professionals de la creació.

FEDERACIÓ DE PROFESSIONALS DE LA CULTURA
ACCA – Associació Catalana de Crítics d’Art (www.acca.cat)
ACEC – Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya (www.acec-web.org)
APCC – Associació de Professionals de Circ de Catalunya (www.apcc.cat)
APIC – Associació de Professional d’Il·lustradors de Catalunya (www.apic.es)
Associació d’Escenògrafs de Catalunya (www.escenografia.org)
PAAC – Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya (www.paac.cat)
APTIC – Associació Professional de Traductors i Intèrprets de Catalunya (www.aptic.cat)
Sent i Crea Projectes (www.senticreaprojectes.org)
Xarxaprod – Xarxa d’Espais de Producció i Creació de Catalunya (www.xarxaprod.cat)
Unión Estatal de Sindicatos de Músicos, Intérpretes y Compositoras
Associació Cultural L’Espantaocells (www.espantaocells.com)
ARROSSERA – Associació d’artistes i creadors de les terres de l’Ebre
Artistes Independents (bit.ly/artindep)

A més de 1.348 persones que han signat el manifest a Change.org (bit.ly/manifestcultura)

Posted in Uncategorized | 28 Comments

Artistas en Residencia 2017 en La Casa Encendida y CA2M

artistasenresidencia

Artistas en residencia es un programa conjunto de La Casa Encendida y del CA2M Centro de Arte Dos de Mayo, cuyo fin es apoyar la creación y la investigación centradas en el trabajo con el cuerpo desde lo performativo.

Se articula en relación a la programación estable de LCE y el CA2M, por ello se valoran aquellos proyectos que responden mejor a las líneas de investigación y experimentación de ambos centros. Artistas en residencia es además un programa orientado a establecer diálogos entre los creadores y los agentes vinculados a ambas instituciones y sus programas.

La residencia tiene una duración de 8 semanas máximo en las instalaciones de LCE y del CA2M. Los horarios y espacios de trabajo se acordarán según necesidades del proyecto y de la disponibilidad de los espacios de los centros.

Habrá una dotación económica de 2.000 € (impuestos incluidos) por periodo de residencia en concepto de honorarios.

Los 7 proyectos seleccionados se harán públicos en www.ca2m.org y la web de La Casa Encendida el 21 de diciembre de 2016.

Quién puede participar

Cualquier artista que, encontrándose entre las fronteras y los límites convencionales del arte, busque cómo hacerlas permeables.

Fecha

La convocatoria queda abierta del 4 de noviembre a las 12.00 h del mediodía (gtm+ 1) al 25 de noviembre de 2016 a las 20.00 h.

Requisitos del proyecto

Serán considerados aquellos proyectos que privilegien la investigación sobre la producción. En especial aquellos que exploren las fronteras y límites de las disciplinas artísticas convencionales, desbordando las tradicionales distinciones entre danza, performance, teatro.

Solicitudes: para solicitar un periodo de residencia es necesario rellenar el formulario que encontrarás más abajo en esta misma página. Se aceptan proyectos en español o inglés.

Jurado

  • Esperanza Collado, artista.
  • María Eguizabal, actividades públicas, CA2M.
  • Victoria Gil-Delgado y Carlos Granados, equipo educación, CA2M.
  • Begoña Hernández, coordinadora de artes escénicas, LCE.
  • María Jerez, artista.
  • Pablo Martínez, jefe de programas, MACBA.
  • Beatriz Navas, responsable de artes escénicas y audiovisuales, LCE.

Difusión

LCE y CA2M podrán difundir los proyectos seleccionados por los medios que considere oportunos.

Confidencialidad

LCE y CA2M garantizan la confidencialidad de la documentación aportada en la convocatoria. Se garantiza el cumplimiento de lo dispuesto en a la LO 15/1999, de 13 de diciembre reguladora de la protección de datos de carácter personal para los datos que se aporten y se hallen en el ámbito de aplicación de dicha Ley.

Para cualquier información adicional pueden escribir un correo electrónico a: lacasaencendida@montemadrid.es o actividades.ca2m@madrid.org con el asunto “Artistas en residencia 2017”.

Posted in Ayudas a la creación, Convocatorias internacionales, Residencias | Comments Off on Artistas en Residencia 2017 en La Casa Encendida y CA2M

A totes les persones preocupades per la cultura i el futur de la cultura a Barcelona

Colau, on ets?

En castellano más abajo

Signa aquesta petició a Change.org

Els treballadors/es independents de la cultura de Barcelona ens dirigim a l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau i a tot l’equip municipal de Barcelona en comú i a la ciutadania de Barcelona per fer saber que:

Un cop Barcelona en Comú va “traspassar” el poder en cultura al PSC el treball que el senyor Jaume Collboni i el seu equip d’assessors ha desenvolupat fins al dia d’avui representa un viratge de 180% graus respecte als propòsits i propostes que l’equip de Barcelona en comú havia plantejat.

I és aquest gir el que ha generat frustració, tristesa i indignació en el col·lectiu que firma la present.

Abans de l’arribada del nou equip s’estaven plantejant canvis profunds que es van anar definint en un procés obert de participació on la ciutadania, els professionals i els polítics estàvem dissenyant conjuntament noves formes de fer cultura, nous projectes, estructures i objectius legitimats per una nova forma de presa de decisions.

Tot aquest procés va ser escapçat d’un dia per l’altre sense cap consulta, respecte ni explicació per part del nou equip entrant liderat per Jaume Collboni. I amb el silenci còmplice de l’equip sortint de Barcelona en Comú.

I així avui ens trobem davant d’un pla de cultura presentat per Jaume Collboni la darrera setmana fabricat des de l’ICUB sense fer cap consulta a cap agent del sector de la cultura de la ciutat i dos concursos, de dues de les institucions més importants de la ciutat pel que fa a les arts escèniques, Festival GREC i Mercat de les flors, presentats de forma precipitada i en unes condicions i formes absolutament inacceptables.

Dos concursos on s’han obviat de forma arbitrària i poc respectuosa els processos de participació que un grup important, complex i prestigiós d’agents de la cultura havien desenvolupat sota les preguntes de QUIN MERCAT VOLEM I QUIN GREC VOLEM?

Una forma de fer antiga i poc transparent que ens recorda velles formes de fer política i evita novament que Barcelona es situï en la modernitat i treballi, com d’altres ciutats de l’estat com Madrid, València o Pamplona, en una nova dimensió que miri al futur.

Uns concursos que de forma inexplicable proposen uns jurats completament tècnics formats únicament per funcionaris de l’ICUB i altres institucions que no tenen una formació específica en el camp de la cultura i les arts escèniques i que inclouen en el cas del Mercat de les Flors a Assessors personals del mateix regidor.

Uns concursos que demanen uns projectes, en el cas del GREC de només 10 pàgines d’extensió, poc exigents i concrets, en una manca de rigor i exigència que ens semblen del tot inadequades per tal d’escollir els directors d’aquests dos emblemes culturals de la ciutat.

I, uns concursos, per últim, que no proposen ni asseguren la mínima transparència que els nous processos que Barcelona en comú havien assegurat en la seva gestió.

Per tot això reclamem que l’alcaldessa de la ciutat Ada Colau i l’equip de cultura de Barcelona en comú reaccionin i corregeixin immediatament el rumb.

Que s’aturin aquests dos concursos i es faci una nova convocatòria tenint en compte tota la feina feta per preparar-los en col·laboració amb els agents del sector implicats.

Totes aquelles persones interesades poden adherir-se a aquesta reclamació signant en aquest enllaç.

———————————————————–

CASTELLANO

Firma esta petición en Change.org.

Los trabajadores/as independientes de la cultura de Barcelona nos dirigimos a la alcaldesa de Barcelona Ada Colau y a todo el equipo municipal de Barcelona en Comú y a la ciudadanía de Barcelona para hacer saber que:

 Una vez Barcelona en Comú traspasó” el poder en cultura al PSC el trabajo que el señor Jaume Collboni y su equipo de asesores ha desarrollado hasta el día de hoy representa un viraje de 180% grados respecto a los propósitos y propuestas que el equipo de Barcelona en Comú había planteado.

 Y es este giro el que ha generado frustración, tristeza e indignación en el colectivo que firma la presente.

 Antes de la llegada del nuevo equipo se estaban planteando cambios profundos que se fueron definiendo en un proceso abierto de participación donde la ciudadanía, los profesionales y los políticos estábamos diseñando conjuntamente nuevas formas de hacer cultura, nuevos proyectos, estructuras y objetivos legitimados por una nueva forma de toma de decisiones.

 Todo este proceso fue descabezado de un día para otro sin ninguna consulta, respeto ni explicación por parte del nuevo equipo entrante liderado por Jaume Collboni. Y con el silencio cómplice del equipo saliente de Barcelona en Comú.

 Y así hoy nos encontramos ante un plan de cultura presentado por Jaume Collboni la última semana fabricado desde el ICUB sin hacer ninguna consulta a ningún agente del sector de la cultura de la ciudad y dos concursos, de dos de las instituciones más importantes de la ciudad en cuanto a las artes escénicas, Festival GREC y Mercat de les Flors, presentados de forma apresurada y en unas condiciones y formas absolutamente inaceptables.

 Dos concursos donde se han obviado de forma arbitraria y poco respetuosa los procesos de participación que un grupo importante, complejo y prestigioso de agentes de la cultura habían desarrollado bajo las preguntas de QUÉ MERCAT QUEREMOS Y QUÉ GREC QUEREMOS?

 Una forma de hacer antigua y poco transparente que nos recuerda viejas formas de hacer política y evita nuevamente que Barcelona se sitúe en la modernidad y trabaje, como otras ciudades del estado como Madrid, Valencia o Pamplona, en una nueva dimensión que mire al futuro.

 Unos concursos que de forma inexplicable proponen unos jurados completamente técnicos formatos únicamente por funcionarios del ICUB y otras instituciones que no tienen una formación específica en el campo de la cultura y las artes escénicas y que incluyen en el caso del Mercat de les Flors a Asesores personales del mismo regidor.

 Unos concursos que piden unos proyectos, en el caso del GREC de sólo 10 páginas de extensión, poco exigentes y concretos, en una carencia de rigor y exigencia que nos parecen del todo inadecuadas para escoger los directores de estos dos emblemas culturales de la ciudad.

 Y, unos concursos, por último, que no proponen ni aseguran la mínima transparencia que los nuevos procesos que Barcelona en Comú habían asegurado en su gestión.

 Por todo esto reclamamos que la alcaldesa de la ciudad Ada Colau y el equipo de cultura de Barcelona en Comú reaccionen y corrijan inmediatamente el rumbo.

Que se paren estos dos concursos y se haga una nueva convocatoria teniendo en cuenta todo el trabajo hecho para prepararlos en colaboración con los agentes del sector implicados.

Todas aquellas personas interesadas pueden adherirse a esta reclamación firmando en este enlace.

Posted in Uncategorized | 1 Comment

Concurso para la dirección del Mercat de les Flors

mercat

Se pone en marcha la siguiente convocatoria abierta para la presentación de candidaturas para la Dirección del Mercat de les Flors para un periodo de cuatro años, a contar desde la fecha de la firma del contrato, con posibilidad de prórroga para cuatro años más, previa evaluación del desarrollo del proyecto en el último año de funcionamiento.

Bases de la convocatoria: http://mercatflors.cat/wp-content/uploads/2016/09/Cast_BASES-DE-LA-CONVOCAT%C3%92RIA-DEL-CONCURS-DEL-DIRECTOR.pdf

 

Posted in Convocatorias nacionales | Comments Off on Concurso para la dirección del Mercat de les Flors

L’ICUB publica les bases per proveir la direcció del Festival Grec

grec

L’Institut de Cultura de Barcelona ha publicat  les bases que regiran el procés de selecció per a proveir la plaça de director del Festival de Barcelona Grec. Les bases estableixen que les persones aspirants hauran de tenir formació universitària i una experiència mínima de tres anys en llocs de direcció o comandament en organitzacions públiques o privades. Tanmateix hauran de presentar un projecte que desenvolupi la visió artística del festival i defineixi una proposta de gestió. El termini de presentació de sol·licituds és del 28 de setembre fins el 8 d’octubre i disposen d’un mes per a la presentació del projecte. La previsió és que la nova direcció es decideixi al llarg del mes de novembre.

Pel tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, “necessitem un festival Grec que pensi en la creació d’imaginaris artístics, en la construcció d’un projecte que esdevingui espai de referència per a les memòries individuals i col·lectives. El Grec ha de programar espectacles que quedin fixats per sempre a l’agenda mental dels ciutadans”. Per Collboni, el Festival Grec hauria de “perseverar en la creació de trajectòries artístiques posant l’accent en aquelles que afecten als creadors locals i ser més eficients en la funció d’intermediació i distribució global dels nostres artistes”. Segons el tinent d’alcaldia, “cal posar a la taula del futur director/a la seva funció de dinamització sectorial. Alliberar el Grec  de la càrrega de farcir la ciutat d’una programació d’estiu; que d’altra banda ha d’existir amb ambició i vocació comercial, és la millor manera de consolidar la seva personalitat en el panorama dels festivals d’arts escèniques europeus”. Per últim, Collboni considera que “el Grec del futur, gràcies a tots els que l’han construït en els darrers quaranta anys, ha de ser l’aposta d’una ciutat culturalment madura”.

El Grec Festival de Barcelona és la gran cita estiuenca de la ciutat amb les arts en viu. És un festival amb una llarga tradició que el 2016 ha arribat a l’edició número quaranta. En aquest període ha esdevingut la principal atracció cultural de l’estiu barceloní i una referència en el calendari europeu de festivals.

Podeu consultar les bases aquí.

Posted in Convocatorias nacionales | Comments Off on L’ICUB publica les bases per proveir la direcció del Festival Grec

Jornada profesional de innovación EmprendeEscena

15 de julio 2016, 11.30-14.30h.
Cineteca de Matadero Madrid

INSCRÍBETE AQUÍ

Coincidiendo con la programación de Frinje y poniendo el broche de oro al programa de incubación EmprendeEscena, Factoría Cultural celebra la primera jornada profesional de innovación en las artes escénicas, cuyo objetivo es el de reunir a destacados profesionales del sector con emprendedores que se encuentran dando sus primeros pasos.

El evento tendrá lugar el viernes 15 de julio en Cineteca y el programa será el siguiente:

I. Apertura de puertas (11.30h)

II. Mesa redonda “Nuevos públicos: contra el síndrome del teatro vacío” (12 – 12.45h).

Con Ángel Murcia (Centro Dramático Nacional), Álvaro Vicente (Revista Godot), Esther Viñuela (Compañía Nacional de Danza, Proyecto MusaE), Karina Garantiva (Laboratorio Primas de Riesgo) y Producciones Yllana. Moderador: Raul Ramos (Asimétrica). Cada vez es mayor el número de compañías y salas de teatro que pierden el sueño tratando de averiguar nuevas fórmulas para atraer al público a sus butacas. Pero, ¿A quién deben dirigirse y de qué manera? ¿Por qué medios? ¿Qué papel juegan los artistas en este proceso? Y sobre todo, ¿Existen estrategias de promoción a largo plazo que consigan captar y fidelizar nuevas audiencias?

III. Presentación de proyectos EmprendeEscena 2016 (12.45 – 13h).

Los proyectos becados por EmprendeEscena han sido:

IV. Speed networking (13 – 14h)

V. Vermut y performance de soundpainting en Factoría Cultural (14 – 14.30h)

EmprendeEscena es un programa piloto de apoyo a proyectos emergentes de teatro, circo y danza, con tablas para convertirse en modelos de negocio sostenibles. Esta coordinado junto a la agencia de comunicación Cultproject y cuenta con  la colaboración del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, Teatro Real, Teatros del Canal y Festival Frinje / Teatro Español.

Emprendeescena

Más información e inscripciones en:
http://www.mataderomadrid.org/ficha/5693/emprendeescena.html

 

Posted in Convocatorias nacionales, formación, Uncategorized | Comments Off on Jornada profesional de innovación EmprendeEscena

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES CAN FELIPA

banner1

El programa d’Arts Escèniques del Centre Cívic Can Felipa presenta les bases de la nova convocatòria destinada a donar suport a les companyies, artistes i col·lectius escènics emergents en vies de professionalització, dividida en tres modalitats: Escena actual, performance i Menuda Felipa. Els projectes seleccionats en les diferents modalitats donaran forma a la programació d’escena Can Felipa i tindran l’oportunitat de participar del La(b) Felipa que es planteja com un laboratori, un espai d’experimentació, formació i producció, on artistes, companyies, entitats, institucions i col·lectius treballen conjuntament per crear i produir accions de mediació i activitats públiques relacionades amb els projectes escènics seleccionats.
Totes les persones implicades seran acompanyades d’un o més professionals en el procés que va de la idea a la realització dels seus projectes, així com de sessions d’assessorament per al disseny conjunt de les activitats de mediació, sempre amb la intenció de fomentar el debat i la reflexió crítica i pràctica davant de la producció artística i la seva exhibició.

Tota la info a:
http://www.cccanfelipa.cat/arts-esceniques/convocatoria-residencies/

Posted in Uncategorized | Comments Off on CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES CAN FELIPA

Laboratorios de Frinje Madrid

Abiertas las inscripciones para los laboratorios de Frinje, Festival de Artes Escénicas de Madrid, impartidos por Mapa Teatro, Mark Ravenhill, Falk Richter, Nils Haarman, Nir de Volff, José Antonio Sánchez, Álex Serrano, Cibele Forjaz, EMAD y Laura Szwarc.

labosfrinjemadrid

Toda la información en http://www.frinjemadrid.com/?page_id=39/

Posted in formación | Comments Off on Laboratorios de Frinje Madrid

Proceso de Selección Dirección Naves de Matadero

naves

Proceso de Selección de Candidaturas a la Dirección Artística de las Naves 10, 11 y 12 de Matadero Madrid

Consulta las bases:
 
Madrid Destino, en aplicación de la política cultural municipal desarrollada por el Ayuntamiento de Madrid a través del Área de Cultura y Deportes, abre el proceso de selección de la Dirección Artística de las Naves 10, 11 y 12 de Matadero Madrid, mediante un procedimiento de concurrencia pública para la valoración de méritos de los candidatos o candidatas e idoneidad de los proyectos específicos propuestos.

Este proceso también tiene como novedad que las candidaturas podrán corresponder a una persona o a un equipo colegiado de dirección, compuesto por un máximo de tres miembros.

Las Naves 10, 11 y 12 de Matadero, conocidas hasta ahora como Naves del Español, tendrán un carácter innovador y experimental, y se integrarán en el proyecto global de Matadero Madrid como gran laboratorio de creación actual interdisciplinar.

Comisión de valoración

La elección de la nueva dirección artística correrá a cargo de una comisión de valoración, integrada por profesionales y expertos o expertas del tejido cultural local, nacional e internacional, de reconocido prestigio y trayectoria. Serán los encargados de valorar los méritos de los candidatos y la idoneidad de los proyectos, y de elegir las direcciones artísticas antes del 30 de septiembre.
Los miembros de esta comisión serán designados por el Área de Cultura y Deportes, previa consulta a los grupos políticos municipales.
La identidad y reseñas curriculares de los miembros de esta comisión serán publicadas una vez finalice el plazo de presentación de las  candidaturas, el próximo 22 de junio.
Otra de las novedades del proceso de selección es que estará dividido en dos fases: en la primera, la comisión preseleccionará un mínimo de tres y un máximo de seis candidaturas, entre los proyectos presentados. En la segunda, los finalistas tendrán un amplio plazo de tiempo para la detallada elaboración de sus proyectos, que finalizará con entrevistas presenciales y la decisión última de las comisiones de valoración.
 
Posted in Convocatorias nacionales | Comments Off on Proceso de Selección Dirección Naves de Matadero

OPEN CALL FENÒMENS FESTIVAL 2016

CALL FOR ENTRIES _FENÒMENS FESTIVAL BARCELONA

The second edition of Fenòmens Festival is looking for brand new projects about BODY AND TECHNOLOGIES. If your work of art is related to this topic and you would like to be part of Fenòmens in November 16-19 in Barcelona, please send us your proposition in a Text document of 5 pages maximum. The document must include: a full description of the project, a motivation sentence, tech needs, number of people travelling, budget and possible sponsorships, short bio and links to previous works, and links to pictures and movies which can visually describe the project. We are open to any kind of performance, installation and live show, and we are looking forward to get yours!

SEND YOUR PROPOSAL TO info.espaierre@gmail.com _ subject OPEN FENÒMENS 2016 _ SUBMISSION DEADLINE JUNE 12, 2016

La segona edició del Festival busca nous projectes sobre COS I TECNOLOGIES. Si la teva obra d’art es relaciona a aquesta temàtica i vols ser part de Fenòmens els dies 16-19 de novembre a Barcelona, envia’ns la teva proposta en un document de text de 5 pàgines com a màxim. El document ha d’incloure: una descripció completa del projecte, una frase de motivació, necessitats tècniques, nombre de persones que viatgen, pressupost i possibles patrocinis, una breu biografia i enllaços a treballs anteriors, i enllaços a imatges i pel·lícules que poden descriure visualment el projecte. Estem oberts a qualsevol tipus de performance, instal·lació i espectacle, i esperem rebre el teu!

ENVIA LA TEVA PROPOSTA A info.espaierre@gmail.com _ assumpte OPEN FENÒMENS 2016 _ DATA LÍMIT DE PRESENTACIÓ 12 DE JUNY, 2016

Posted in Convocatorias internacionales, Convocatorias nacionales | Tagged , , , , , , , , , , | 1 Comment