Estrena a Barcelona de Coses que cauen del cel de Dora Cantero a l’Antic Teatre
22 i 23 de novembre
Després de la seva estrena a Fira Mediterrània, arriba a l’Antic Teatre de la mà d’IF Barcelona
La matinada del 24 de desembre de 1858, un meteorit va caure enmig d’un camp d’ordi d’un petit poble de Múrcia. Segons es diu, aquella pedra vinguda del cel anava carregada d’una estranya radiació capaç d’afectar algunes persones, atribuint-los unes irreprimibles ganes d’escriure, inventar històries i fer poesia.
Coses que cauen del cel és el relat d’aquest fet documentat, barrejat amb realisme màgic i explicat sota les faldilles d’un braser. Un espectacle de teatre d’objectes amb música en directe, que combina humor, tendresa i folklore per parlar sobre les seqüeles que deixa un impacte, l’origen d’un univers propi i la necessitat de ficció i fricció davant la realitat que ens envolta.
L’obra arriba a Barcelona després de la seva estrena a la Fira Mediterrània de Manresa, presentada ara en el marc de la programació conjunta de l’Antic Teatre i IF Barcelona, festival dedicat a les pràctiques contemporànies de la imatge, l’objecte i la narració escènica.
Dora Cantero, llicenciada en Direcció d’Escena i Dramatúrgia per l’ESAD de Múrcia, ha escrit i dirigit espectacles per companyies com Farrés Brothers, Gorakada, Cal Teatre, Mimaia Teatre, Le Guignol à Roulettes i Cie Les Petites Choses. També ha treballat com a actriu titellaire, posant veu i cos a nombroses creacions. El seu primer projecte personal, El temps de les tortugues, va obtenir el Premi a la Millor Dramatúrgia a la Fira de Titelles de Lleida 2023.
Amb Coses que cauen del cel, Cantero signa una nova creació que fusiona teatre d’objectes, música i poesia, convidant el públic a mirar el cel i el record amb la mateixa curiositat.
22 y 23 de noviembre
Tras su estreno en Fira Mediterrània, llega al Antic Teatre de la mano de IF Barcelona
La madrugada del 24 de diciembre de 1858, un meteorito cayó en medio de un campo de cebada de un pequeño pueblo de Murcia. Se dice que aquella piedra venida del cielo transportaba una curiosa radiación capaz de afectar a algunas personas, despertando en ellas unas irrefrenables ganas de escribir, inventar historias y hacer poesía.
Cosas que caen del cielo es el relato de este hecho documentado, mezclado con realismo mágico, y narrado bajo las faldas de un brasero. Un espectáculo de teatro de objetos con música en directo, que combina humor, ternura y folklore para hablar de las secuelas que deja un impacto, el origen de un universo propio y la necesidad de ficción y fricción ante la realidad que nos toca vivir.
La obra llega ahora a Barcelona tras su estreno en la Fira Mediterrània de Manresa, presentada dentro de la programación conjunta del Antic Teatre y IF Barcelona, festival dedicado a las prácticas contemporáneas de la imagen, el objeto y la narración escénica.
Dora Cantero, licenciada en Dirección de Escena y Dramaturgia por la ESAD de Murcia, ha escrito y dirigido espectáculos para compañías como Farrés Brothers, Gorakada, Cal Teatre, Mimaia Teatre, Le Guignol à Roulettes y Cie Les Petites Choses. También ha trabajado como actriz titiritera, poniendo voz y cuerpo a numerosas creaciones. Su primer proyecto personal, El tiempo de las tortugas, obtuvo el Premio a la Mejor Dramaturgia en la Fira de Titelles de Lleida 2023.
Con Cosas que caen del cielo, Cantero firma una nueva creación que fusiona teatro de objetos, música y poesía, invitando al público a mirar el cielo —y la memoria— con la misma curiosidad.