L’Antic Teatre presenta “veline repertoire” al Festival Dansa Metropolitana 2026

L’Antic Teatre presenta “veline repertoire” al Festival Dansa Metropolitana 2026

La coreògrafa Gaia Pellegrini revisita la figura de les coristes italianes en una proposta que deconstrueix la feminitat espectacularitzada des del desig i la reapropiació


L’Antic Teatre  acull del 19 al 22 de març de 2026 la peça veline repertoire, de la coreògrafa italiana Gaia Pellegrini, dins de la programació del Festival Dansa Metropolitana 2026.

veline repertoire és un estudi coreogràfic sobre la figura de les coristes italianes, reinterpretat com un festeig obertament lèsbic. La peça parteix de l’imaginari de les veline, un duo de ballarines televisives la funció de les quals consistia a executar els anomenats stacchetti: breus pauses coreogràfiques de 30 segons caracteritzades per somriures constants, energia festiva i una feminitat hipervisualitzada.

En tornar a posar en escena aquest repertori —des dels anys noranta fins a l’actualitat—, les intèrprets trenquen el vincle amb la càmera i desplacen el focus de la mirada externa cap a la relació entre elles mateixes. Així, el que comença com una imitació es transforma en seducció: els gestos frívols es converteixen en tensió eròtica, els codis del spectacle esdevenen encanteri “camp” i la coreografia evoluciona cap a un idil·li que subvierteix el marc original.

La peça combina gestos procedents de Million Dollar Smile amb la coreografia de culo 2 aka le veline, articulant una deconstrucció de la superfície brillant de la feminitat associada a la cultura televisiva de l’era berlusconiana. Sota aquesta estètica polida, l’obra revela capes de desig, ambivalència i desafiament, proposant una relectura política del cos femení exposat al consum mediàtic.

Gaia Pellegrini, resident a Colònia, es va formar en Teatre Físic a la Universitat Folkwang d’Essen i es va especialitzar en coreografia al Conservatori Superior de Dansa de Barcelona. La seva pràctica investiga la intimitat, la sexualitat i la feminitat com un espectre, des d’un enfocament proper al documental que qüestiona narratives al voltant de la misogínia i el desig homosexual, transformant-les en espais de reapropiació i empoderament. Ha presentat els seus treballs al Tanzhaus NRW, Folkwang Museum, MOLT i Fondazione Sozzani, entre altres espais.

veline repertoire compta amb el suport de MAI, l’Antic Teatre (Barcelona) i Tanzhaus NRW, i s’integra dins de la línia de programació de l’Antic Teatre dins del Festival Dansa Metropolitana, reafirmant el compromís amb la creació contemporània i amb propostes que interroguen críticament els imaginaris culturals del present.


La coreógrafa Gaia Pellegrini revisita la figura de las coristas italianas en una propuesta que deconstruye la feminidad espectacularizada desde el deseo y la reapropiación

El Antic Teatre  acoge del 19 al 22 de marzo de 2026 la pieza veline repertoire, de la coreógrafa italiana Gaia Pellegrini, dentro de la programación del Festival Dansa Metropolitana 2026.

veline repertoire es un estudio coreográfico sobre la figura de las coristas italianas, reinterpretado como un cortejo lésbico. La pieza parte del imaginario de las veline, dúo de bailarinas televisivas cuya función consistía en ejecutar los llamados stacchetti: breves pausas coreográficas de 30 segundos caracterizadas por sonrisas permanentes, energía festiva y una feminidad hipervisualizada.

Al volver a poner en escena este repertorio —desde los años noventa hasta la actualidad—, las intérpretes rompen el vínculo con la cámara y desplazan el foco de la mirada externa hacia la relación entre ellas mismas. Comienzan entonces a bailar la una para la otra. Lo que arranca como imitación deriva en seducción: los gestos frívolos se transforman en tensión erótica, los códigos del espectáculo devienen encantamiento “camp” y la coreografía evoluciona hacia un idilio que subvierte el marco original.

La pieza combina gestos procedentes de Million Dollar Smile con la coreografía de culo 2 aka le veline, articulando una deconstrucción de la superficie brillante de la feminidad asociada a la cultura televisiva de la era berlusconiana. Bajo esa estética pulida, la obra revela capas de deseo, ambivalencia y desafío, proponiendo una relectura política del cuerpo femenino expuesto al consumo mediático.

Gaia Pellegrini, residente en Colonia, se formó en Teatro Físico en la Universidad Folkwang de Essen y se especializó en coreografía en el Conservatorio Superior de Danza de Barcelona. Su práctica investiga la intimidad, la sexualidad y la feminidad como un espectro, desde un enfoque cercano a lo documental que cuestiona narrativas en torno a la misoginia y el deseo homosexual, transformándolas en espacios de reapropiación y empoderamiento. Ha presentado su trabajo en Tanzhaus NRW, Folkwang Museum, MOLT y Fondazione Sozzani, entre otros espacios.

veline repertoire cuenta con el apoyo de MAI, el Antic Teatre (Barcelona) y Tanzhaus NRW, y se integra en la línea de programación del Antic Teatre dentro del Festival Dansa Metropolitana, reafirmando su compromiso con la creación contemporánea y con propuestas que interrogan críticamente los imaginarios culturales del presente.