La Roda de Premsa de l'Antic Teatre. ALLÒ QUE ENS SOSTÉ (PER DEIXAR D’ADOBAR L’ASFALT)

La Roda de Premsa de l’Antic Teatre. ALLÒ QUE ENS SOSTÉ (PER DEIXAR D’ADOBAR L’ASFALT)

L’Antic Teatre reclama una conveni d’activitat urgent que en garanteixi l’activitat i concreti les promeses de l’Ajuntament.

Ens trobem en la recta final d’una lluita política i comunitària de més de 23 anys per garantir la continuïtat de l’Antic Teatre i de l’espai que l’acull. Som un projecte nascut des de la base, sostingut pel poder popular: pel barri, els artistes i una xarxa àmplia de suport local, nacional i internacional. Sense això no seríem aquí.

Avui us apel·lem i us convidem a ser-hi presents, perquè continuem defensant que posar el cos segueix tenint sentit. Fa història. Una història que es fa en un context i que crea context. Allò que és públic —o de servei públic— no pot treballar des del silenci.

L’Antic Teatre defensa una línia clara i no negociable: art des de la resistència; art de risc, contemporani, radical i comunitari. Arts vives amb un posicionament polític explícit, és a dir, que entenen la cultura com un bé de primera necessitat. La nostra lluita és també la lluita per la defensa del barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, contra la gentrificació, l’especulació urbanística i un model de ciutat expulsor. L’Antic és un espai viu, arrelat al territori, i un lloc de resistència cultural en una Barcelona profundament afectadapel turisme massiu.

Pel que fa a la situació institucional, l’espai encara no ha estat expropiat oficialment. El març de 2024 es va aprovar el procediment d’expropiació i durant el 2025 l’Ajuntament va reconèixer que aquesta operació entraria als pressupostos municipals. Entenem que l’Antic Teatre passarà a ser un espai de propietat pública, amb continuïtat de la direcció i gestió actuals. Però avui diem clarament que no n’hi ha prou amb promeses i anuncis.

Necessitem certeses. Necessitem un conveni que garanteixi la continuïtat del projecte amb llibertat artística i política. La pregunta que adrecem públicament a l’Ajuntament de
Barcelona és clara: com i quan es formalitzarà aquest conveni? Aquesta roda de premsa és també una crida col·lectiva. El futur de la cultura de base no es decideix en solitari. Convidem artistes, agents culturals, periodistes, institucions i ciutadania a pensar conjuntament com se sostenen els projectes que construeixen allò comú.

No renunciarem ni al nostre llenguatge de lluita ni a la transparència.

T’esperem el proper dimecres, 14 de gener de 2026 a les 10:30h, a la roda de premsa anual de l’ANTIC TEATRE


El Antic Teatre reclama un convenio de actividad urgente que garantice su actividad y concrete las promesas del Ayuntamiento.

Nos encontramos en la recta final de una lucha política y comunitaria de más de 23 años para garantizar la continuidad del Antic Teatre y del espacio que lo acoge. Somos un proyecto nacido desde la base, sostenido por el poder popular: por el barrio, las artistas y una red amplia de apoyo local, nacional e inter- nacional. Sin esto no estaríamos aquí.

Hoy os apelamos y os invitamos a que estéis presentes, porque seguimos defendiendo que poner el cuerpo sigue teniendo sentido. Hace historia. Una historia que se hace en un contexto y que crea contexto. Lo que es público —o de servicio público— no puede trabajar desde el silencio.

El Antic Teatre defiende una línea clara e innegociable: arte desde la resistencia; arte de riesgo, contemporáneo, radical y comunitario. Artes vivas con un posicionamiento político explícito, es decir, que entienden la cultura como un bien de primera necesidad.

Nuestra lucha es también la lucha por la defensa del barrio de Sant Pere, Santa Caterina y la Ribera, contra la gentrificación, la especulación urbanística y un modelo de ciudad que expulsa. El Antic es un espacio vivo, enraizado al territorio, y un lugar de resistencia cultural en una Barcelona profundamente afectada por el turismo masivo.

En cuanto a la situación institucional, el espacio no ha sido expropiado oficialmente todavía. En marzo de 2024 se aprobó el procedimiento de expropiación y durante el 2025 el Ayuntamiento reconoció que esta operación entraría en los presupuestos municipales. Entendemos que el Antic Teatre pasará a ser un espacio de propiedad pública, con continuidad de la dirección y gestión actuales. Pero hoy decimos claramente que no basta con promesas y anuncios.

Necesitamos certezas. Necesitemos un convenio que garantice la continuidad del proyecto con libertad artística y política. La pregunta que dirigimos públicamente al Ayuntamiento de Barcelona es clara: ¿cómo y cuándo se formalizará este convenio?

Esta rueda de prensa es también un llamamiento colectivo. El futuro de la cultura de base no se decide en solitario. Invitamos a artistas, agentes culturales, periodistas, instituciones y ciudadanía a pensar conjuntamente cómo se sostienen los proyectos que construyen lo común.

No renunciaremos ni a nuestro lenguaje de lucha ni a la transparencia.

Te esperamos el próximo miércoles, 14 de enero de 2026 a las 10:30h, en la rueda de prensa anual del ANTIC TEATRE