F.U.M explora la fe quotidiana i l’estat permanent de preparació a través del cos i l’escena
La nova creació de Clàudia Mirambell proposa un dispositiu escènic en nou capítols on el moment culminant mai no arriba, com a aposta dramatúrgica i conceptual
F.U.M es podrà veure del 22 al 25 de gener, i el 22 de gener comptarà amb una postfunció amb la participació de Constanza Brnčić, ballarina i coreògrafa, doctora en filosofia, i una de les veus destacades en l’àmbit de les arts vives i la recerca artística. Brnčić combina creació, recerca, projectes comunitaris i pedagogia, amb treballs com PI(È)CE (2011–2022), Registres Evanescents (Auditori, 2023) o Peça sense mi (Mercat de les Flors, 2023), i és professora de Composició i Improvisació al Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre.
F.U.M neix del desig d’investigar què es genera al voltant d’allò que encara no existeix. La peça posa el focus en una fe quotidiana capaç de sostenir expectatives, de confiar en el que no podem veure o en allò que es troba encara en procés de construcció. Una fe que potser no es manifesta en formes sòlides, però que existeix en forma de desig, de projecció, de preparació, de paciència i d’esperança.
La proposta escènica es construeix a partir de nou capítols que tenen com a objectiu l’arribada d’un gran moment. Tanmateix, per una decisió coherent amb la seva dramatúrgia, aquest moment no arribarà mai. Lluny de plantejar-se com una absència, aquesta no-arribada esdevé el centre conceptual de la peça. F.U.M abraça, des del cos i la transformació progressiva del paisatge escènic, una revelació: vivim sempre en preparació, i potser aquesta etapa prèvia és, en si mateixa, la més substancial.
A través del moviment, la disposició espacial i els desplaçaments de significat, la peça convida l’espectador a habitar l’espera i a qüestionar la necessitat de culminació, èxit o resolució com a final inevitable dels processos vitals i creatius.
La creació és obra de Clàudia Mirambell, graduada en Arquitectura i en Coreografia, amb una trajectòria marcada per la intersecció entre escena, escriptura i dramatúrgia. Forma part del col·lectiu Eléctrico 28, des d’on desenvolupa projectes d’intervenció urbana vinculats a la quotidianitat i al sentit de l’humor, i acompanya altres creadors com a mirada externa. El seu interès se centra en la mescla de llenguatges i formats, així com en l’exploració del potencial de l’absurd com a eina crítica per generar decalatges, ambivalències i desplaçaments de context que qüestionen la inèrcia perceptiva.
Entre els seus treballs destaquen la ruta anti-turística Servei de desubicacions 24h; nada.dora.toda.dorada; el curtmetratge Laberinto; SPAM. Only for you; Allunatge, un maridatge de cuina i moviment creat al restaurant El Celler de Can Roca; i FAKE YOU.
La nueva creación de Claudia Mirambell propone un dispositivo escénico en nueve capítulos donde el momento culminante nunca llega, como apuesta dramatúrgica y conceptual
F.U.M podrá verse del 22 al 25 de enero, y el 22 de enero contará con una postfunción con la participación de Constanza Brnčić, bailarina y coreógrafa, doctora en filosofía, y una de las voces destacadas en el ámbito de las artes vivas y la investigación artística. Brnčić combina creación, investigación, proyectos comunitarios y pedagogía, con trabajos como PI(È)CE (2011–2022), Registros Evanescentes (Auditori, 2023) o Pieza sin mí (Mercado de las Flores, 2023), y es profesora de Composición e Improvisación en el Conservatorio Superior de Conservatorio Superior.
F.U.M nace del deseo de investigar qué se genera en torno a lo que todavía no existe. La pieza pone el foco en una fe cotidiana capaz de sostener expectativas, de confiar en lo que no podemos ver o en lo que se encuentra todavía en proceso de construcción. Una fe que quizás no se manifiesta en formas sólidas, pero que existe en forma de deseo, de proyección, de preparación, de paciencia y de esperanza.
La propuesta escénica se construye a partir de nueve capítulos cuyo objetivo es la llegada de un gran momento. Sin embargo, por una decisión coherente con su dramaturgia, ese momento nunca llegará. Lejos de plantearse como una ausencia, esta no llegada se convierte en el centro conceptual de la pieza. F.U.M abarca, desde el cuerpo y la transformación progresiva del paisaje escénico, una revelación: vivimos siempre en preparación, y quizás esta etapa previa es, en sí misma, la más sustancial.
A través del movimiento, disposición espacial y desplazamientos de significado, la pieza invita al espectador a habitar la espera ya cuestionar la necesidad de culminación, éxito o resolución como final inevitable de los procesos vitales y creativos.
La creación es obra de Claudia Mirambell, graduada en Arquitectura y en Coreografía, con una trayectoria marcada por la intersección entre escena, escritura y dramaturgia. Forma parte del colectivo Eléctrico 28, desde el que desarrolla proyectos de intervención urbana vinculados a la cotidianidad y al sentido del humor, y acompaña a otros creadores como mirada externa. Su interés se centra en la mezcla de lenguajes y formatos, así como en la exploración del potencial del absurdo como herramienta crítica para generar decalajes, ambivalencias y desplazamientos de contexto que cuestionan la inercia perceptiva.
Entre sus trabajos destacan la ruta anti-turística Servicio de desubicaciones 24h; nada.dora.toda.dorada; el cortometraje Laberinto; SPAM. Only for you; Alunizaje, un maridaje de cocina y movimiento creado en el restaurante El Celler de Can Roca; y FAKE YOU.