About

El nom d’aquesta secció ret homenatge a la peça Concert irregular* de Joan Brossa (1968) que marca una fita a l’avantguarda escènica a Catalunya.

La relació entre la dansa i l’art experimental sempre ha estat estreta. Aquest binomi l’han nodrit creadors com Yvonne Rainer, Bruce Nauman, Anna Halprin i Merce Cunningham o bé, en temps més recents, Jérôme Bel, La Ribot i Juan Domínguez, així com molts d’altres que han expandit els límits d’aquesta disciplina fins a desdibuixar-los. La naturalesa viva de les pràctiques artístiques fa que aquest procés de reformulació no s’aturi mai i continuï desenvolupant-se avui en dia.

Darrerament, aquesta redefinició incessant de les arts en viu ha estat objecte d’estudi per part del Mercat de les Flors amb la publicació de llibres com Exhaurir la dansa, d’André Lepecki, o Arquitectures de la mirada, editat per Ana Buitrago.

Amb la Secció Irregular el Mercat de les Flors passa a l’acció i presenta peces, instal·lacions, conferències i tallers que posen l’èmfasi en la capacitat especulativa de les propostes artístiques. L’interès d’aquests treballs rau en la capacitat per replantejar la manera d’entendre’ns a nosaltres mateixos així com el que ens envolta.

*Concert irregular es va crear per commemorar el 75è aniversari de Joan Miró i en aquesta peça també van participar Carles Santos, Anna Ricci i Pere Portabella.

—————————————————————————————-

El nombre de esta sección rinde homenaje a la pieza Concierto irregular* de Joan Brossa (1968) que marca un hito en la vanguardia escénica en Cataluña.

La relación entre la danza y el arte experimental siempre ha sido estrecha. Este binomio lo han nutrido creadores como Yvonne Rainer, Bruce Nauman, Anna Halprin y Merce Cunningham o bien, más recientemente, Jérôme Bel, La Ribot y Juan Domínguez, así como otro muchos que han expandido los límites de esta disciplina hasta desdibujarlos. La naturaleza viva de las prácticas artísticas hace que este proceso de reformulación no se pare nunca y continúe desarrollándose hoy en día.

Últimamente, esta redefinición incesante de las artes en vivo ha sido objeto de estudio por parte del Mercat de les Flors con la publicación de libros como Agotar la danza, de André Lepecki, o Arquitecturas de la mirada, editado por Ana Buitrago.

Con la Sección Irregular el Mercat de les Flors pasa a la acción y presenta piezas, instalaciones, conferencias y talleres que ponen el énfasis en la capacidad especulativa de las propuestas artísticas. El interés de estos trabajos se basa en la capacidad de replantear la manera de entendernos a nosotros mismos así como lo que nos rodea.

*Concierto irregular se creó para conmemorar el 75º aniversario de Joan Miró y en esta pieza participaron Carles Santos, Anna Ricci y Pere Portabella.