Isométrica

Xavier Viade i Santi Vilanova formen l’equip Isométrica. Ambdós provinents del camp del grafisme i el disseny digital, s’especialitzen en el “disseny d’interaccións”, una nova disciplina que hibrida coneixements del camp de la informàtica, la enginyeria electrònica i el disseny audiovisual, i que permet la creació de sistemes d’interactivitat física aplicables al mon de l’escena, l’art i l’entreteniment.
Durant els últims anys han treballat en projectes de distintes naturaleses, dins el camp de la dansa, el teatre, la instal·lació interactiva, el disseny d’escenografies i l’art audiovisual.

A l’obra de dansa Essència, creen un exoesquelet que permet als ballarins interactuar mitjançant els seus moviments amb els elements audiovisuals de la obra;

A la instal·lacio interactiva Psymon, creen un dispositiu de control musical a través del color i el moviment;

Projectes de robòtica com MeMe, un robot capaç de replicar els moviments dels seus espectadors, acosten la robòtica al públic general i infantil;

A l’espectacle 0, 0, 0, on es posen en pràctica tècniques de visió artificial aplicades a la dansa, s’experimenta amb les possibilitats de les noves tecnologies sumades a la coreografia;

Recentment, investiguen les possibilitats de l’aplicació d’aquestes noves tecnologies en el camp de l’escenografia teatral, obtenint-ne resultats originals i sorprenents.

Isomètrica no només es centra en la producció d’obra pròpia, sino que col·labora amb altres companyies, institucions i entitats en projectes de diversos caires. La col·laboració amb la companyia de dansa “La intrusa”, per a qui es dissenyà un software específic de control centralitzat de llum, video i so; la col·laboració amb BocaNord o LabFàbrica per a dur a terme els laboratoris d’investigació en escenografia interactiva, o els distints encàrrecs dins el mon del disseny escenogràfic multimedia que realitzem en són exemples clars.
El següent video es el primer prototip en miniatura resultat de l’encàrrec de la companyia de dansa contemporania “Maria Antonia Oliver”, en el qual es demanava un element escènic multimèdia que tingués capacitats d’autotransformació i de transformació de l’espai.

A més a més, l’equip d’Isomètrica, a titol personal, participa d’altres projectes de distintes natures:
-Amb l’Orquesta de Luthiers Drapaires, projecte de fabricació d’instruments musicals a partir del reciclatge de deixalles.
-Amb Playmodes, centrants en la programació de software orientat a l’escena.
-Amb Telenoika, col·lectiu de creadors audiovisuals de barcelona
-Amb La Màquina de Turing, banda de musica electrònica que experimenta amb l’audiovisual en directe

Esta entrada fue publicada en General. Guarda el enlace permanente.

Una Respuesta a Isométrica

  1. Quim Pujol dijo:

    Benvinguts i una abraçada! Q

Los comentarios están cerrados.