CaboSanRoque: Torn de Nit, Serenata per a orquestra mecànica

El procés de creació de Torn de nit s’inicia pels voltants del mes de Novembre de 2008, provocat pel desmuntatge d’una línia de producció d’una fàbrica de galetes. CaboSanRoque ha reaprofitat gran part del material mecànic de les màquines de la fàbrica per construir una orquestra mecànica completa (amb seccions de vents, cordes i percussió). Els pistons, electrovàlvules, politges, motors i cintes transportadores que havien passat els darrers vint-i-cinc anys produint galetes, es recombinen per construir un nou fragment de fàbrica, dedicada ara a la producció de música.

El funcionament irracional de la línia de producció transformarà el món repetitiu, funcional i assèptic de la fàbrica en diferents espais que són metàfora del subconscient de l´operari. Serà la pròpia maquinària amb els seus moviments mecànics qui ens transportarà cap a aquests espais de fugida mental que assetjen un operari que passa hores i hores i anys repetint els mateixos moviments davant d´una fila de galetes en cursa.

Així doncs, la fàbrica se´ns mostrarà en una coreografia mecànica de pistons que fan ballar l’acordió a ritme de cha cha cha, d’electrovàlvules que fan sonar les trompetes de Jericó, i alguns vaixells que escupen núvols de farina i anuncien la seva partida gemegant com dinosaures en zel.

Sota el nom d´un vell transatlàntic, CaboSanRoque neix l’any 2001, com a grup de música dedicat a l´experimentació més lúdica i evocadora, a partir d´instruments inventats, sorgits del reciclatge d´objectes diversos com màquines de cosir, rentadores o peces de mobiliari en desús.

 www.cabosanroque.com

 

 

Acerca de cabosanroque

CABO SAN ROQUE CaboSanRoque nace en el año 2001 como orquesta de salita y comedor. Seis años más tarde, habiendo pasado por el cuarto piso de la calle Elisabets, el tercero de la calle Ciutat, el principal de Travessera y por el agujero de Sant Llàtzer en el corazón del Raval (local de 15 m2 que más tarde se convierte en una peluqueria paquistaní), CaboSanRoque dispone por primera vez de un espacio de trabajo que le permite afrontar y hacer realidad nuevos retos y proyectos imposibles hasta ese momento. Se inaugura la França Xica como espacio abierto a la inspiración y el sudor. La trayectoria del grupo nunca ha sido una línea recta y de hecho, cada vez hay más desdoblamientos y líneas bífidas, que cohabitan también, con dobles y hasta triples personalidades. Estos desdoblamientos hacen posible que CaboSanRoque se esté paseando por la escena musical, por festivales de teatro, de títeres, de robótica, objetos, sin saber demasiado de todo ello. Después de la edición con g3g records de los dos primeros trabajos discográficos (CaboSanRoque, 2003 y França Xica, 2005), actualmente se les puede ver en directo con su montaje “La Caixeta de CaboSanRoque” y en concierto presentando su nuevo disco “Música a Màquina” (Autoeditado, 2007).
Esta entrada fue publicada en General y etiquetada , , , , , . Guarda el enlace permanente.