feedback intèrprets Reprise

I m´han estimat tendrament mentre jo em trobo paralitzada entre un paraxocs, i dels meus cabells regalima l´oli que es barrega amb les llàgrimes i el confeti, que queda enganxat a les meves pestanyes. El meu cos desencaixat. Trencat. I amb la mirada busco els petits trossos que han quedat repartits per tota l´escena. El meu camp de visió és limitat. A la meva dreta, sento que hi ha algú que em contempla. A la meva esquerra, els ulls d´un altre home, jove, qui em mira amb pena. La compasió. Sento. Llàstima. I fa fred. I sento que hi ha alguna cosa que em penetra l´esquena i em surt per les costelles. I sóc fràgil i tinc por, perquè no aconsegueixo separar la realitat, de la ficció.
Berta Tarragó.

«Recordo l’impacte que vaig tenir quan vaig veure la sang a la boca de l’Eva, va ser mes un alentiment que una acceleració. Però llavors, una extranya bojeria em va fer agafar la càmera i filmar encara de mes aprop per veure la sang. De sobte quan l’Eva va dir que havia tingut un accident i va aturar en sec la performance vaig poder veure a les vostres cares i a les del public la mateixa expressió que debia tenir jo quan vaig descobrir que havia fet la primera victima en la meva vida de pilot.»
oriol aubets
guionista, actor, director
www.turbito.com

Dos caps que es miren
o accident de veritat

Dos caps que es giren i es miren.
– Estic preparada, contesta el cap vermell.
Complicitat, silenci i el cap blau retorna la suposada “rèplica” amb un somriure.

S’abracen.

És el moment?

Lentament els peus, vermells i blaus, es posen en funcionament, comencen a girar, entren en l’acció del pròxim accident per la càmera, sempre present; Tots al seu servei.
El terra de fusta es posa en moviment, última respiració a dos, la velocitat es precipita i desde l’eix del cos blau, el punt d’unió intern es modifica i el cos vermell canvia de pla, ja està horitzontal. La inèrcia del gir accelera el vol. La realitat es modifica i la rapidesa externa es torna calma interna. A dintre tot està quiet. A fora la vibració s’incrementa. Es senten veus i cossos.
Els braços vermells es deixen anar, moment de màxima obertura.
Els peus blaus modifiquen el seu pas, es deixen mirar pels ulls vermells que es precipiten lateralment desde la torsió del cos mig sortit de la seva pell. La cremallera està oberta, com quant amb un ganivet es talla la membrana de la musculatura i la carn es mostra a l’exterior. El cos vermell està més aprop que mai del terra. La pell vermella es tensa, sent la velocitat i el perill, els genolls blaus cedeixen sense previ avís. El rostre vermell es fa impacte. El rostre vermell es fa terra. La mandíbula vermella perd el sentit de la realitat.
No temps, no moviment,
ACCIDENT de VERITAT

El cos vermell es precipita dintre del meu i entro en un altre temps.
Ara ja no és cos vermell, ara soc jo. Una ficció ha fet conquesta, fins a fer-se cos i present.

Mobilitzo el meu rostre lentament per saber si encara forma part de mi.
Veig sang, veig peus, sento olor de fusta, tinc por de moure’m i veig els meus cabells que llisquen pel terra atrets pels moviments del qui era el pilot.
Una mil•lèsima de segon i mil cinc cents pensaments.
Una eternitat, tantes vegades imaginada i ara ben tangible.
Decideixo continuar. Què venia? Ah si! Dansa post accident. Irònic no?
Una altra eternitat.
Veig la mirada de l’Oriol, li mostro el meu nou rostre i li explico amb els ulls, el que ha passat,. Ja no hi ha caps de colors, ara son de carn i ossos. La càmera es situa davant meu i vampiritza la vulnerabilitat del moment. Continuo i un pensament se’m fa pell: Aquestes mirades han de saber que això ja no forma part de la ficció, no vull quedar-m’ho per mi sola, ells també formen part del que es succeeix.
Aleshores, pensament i acció units en una frase.

Seguim amb l’eternitat, amb mes moviment i mirades.
Retorno a l’accident recreat, ara però, sent accident de veritat. Em deixo reposar dintre del para-xocs, sento el pes del meu cos com es deixa descansar entre ferralles. La llum de la sirena dona pas als testimonis que s’apropen a veure el que ha passat. Cafè Paris…17 anys… ambulància… festa sorpresa… Sento com el meu cos es buida entre les diferents parts del cotxe, el meu camp de visió canvia i em deixo mirar com un element més de l’atrettzzo de Reprise.
Em sento en un mostrador de carnisseria.
Mentrestant, el meu cos, vehicle del que soc, es precipita veloç, a la vulnerable franja que es balla entre l’intent i l’accident.
Intent potser de vida. Accident, tal vegada, que composa la creació.

Reprise se’m respira com un nou territori i en un dels trossos de vidre del retrovisor fragmentat, veig els meus llavis vermells.

Love me tender.
Eva Roig, 2010.

Esta entrada fue publicada en General. Guarda el enlace permanente.

5 Respuestas a feedback intèrprets Reprise

  1. helena dijo:

    ostres la lectura em mou a llegi tan ràpid que suu i tot, jejeje
    records!

  2. Pingback: La Porta

  3. Газобетон AEROC представляет собою вариант ячеистых бетонов и, по сути, считается искусственным камнем со сферическими порами, пропорционально разделёнными точно по объёму. Размер пор равен 1-3 мм. Эксплуатационное качество газобетонных блоков определяется равномерностью распределения, равностью объёма а также закрытостью сих пор.
    Предварительно чем купить газобетон, надо ознакомиться с спецификами его изготовления, техническими и еще рабочими характеристиками, а кроме того сферой применения. Что же касаемо области использования, то вот такой строй материал применяется при возведении стен сооружений разнообразных проектов, но основное использование – это малоэтажное жилищное строение.
    Главными элементами, необходимыми для его изготовления, являются кварцевый песок, цемент, алюминиевая пудра, а также в кое-каких случаях в него примешивают гипс и известь, промышленные остатки (зола, шлаки). Сырьевые материалы перемешивают с жидкостью и размещают в формы, в которых происходит взаимодействие алюминиевой пудры и жидкости. В итоге данной реакции происходит выделение водорода, какой создаёт в нем поры.

    купити блокі на заводі тернопіль

  4. ThomasWam dijo:

    По силам ли завладеть всеми языками вселенной? Пожалуй, это очень непростая проблема, ведь сейчас человеческое общество изъясняется более, чем на 3000 разнообразных языках. Сейчас изучение нескольких особенно востребованных языков мира – это занятие, которое под силу для всех и всякому. Так думают педагоги и специалисты нашего центра освоения иностранных языков. Да наши студенты подтверждают это на деле. Мы несомненно поможем вам вольно пользоваться востребованными языками всего мира:

    Курсы английского языка
    Тренинги французского языка в Санкт-Петербурге
    Тренинги испанского языка в Санкт-Петербурге
    Курсы немецкого языка в Санкт-Петербурге
    Тренингитурецкого языка в Санкт-Петербурге
    Тренинги китайского языка в Санкт-Петербурге

    обучение английской транскрипции

  5. abookzzKer dijo:

    Что значит звуковые книги и в чем по сути их лестные особенности по сопоставленью с бумажными книжками? Как скачать звуковые книги без регистрации? В связи с чем так практично скачать аудиокниги MP3? Ответы на эти вопросы вы имеете возможность отыскать на нашем проекте. Выражаясь простым языком, аудиокниги – это записи текста, содержимого художественного или публицистического литературного произведения, как правило начитанного человеком (как к примеру, высококлассным артистом) или их командой и записанного на какой угодно акустический носитель. Их банально не нужно читать. Человеческое зрение с самого начала не приспособлено для чтения букв с листа и восприятия покадровых фильмов, по этой причине ключевым положительным моментом использования аудиокниги становится естественность восприятия информации. Они дают возможность оберегать зрение, какое и без того посажено персональным компьютером и интернетом. Скачать аудиокниги очень просто. И по естественным основаниям это приобретает все большую востребованность. Наш портал abookz.net всегда готов предоставить вам возможность скачать аудиокниги бесплатно, без регистрации и смс. Скачать аудиокниги возможно самых разнообразных жанров – фантастика, детективы, трансерфинг, сказки.
    Помните, что все представленные в Библиотеке книг онлайн произведения в виде электронных данных являются собственностью автора и представлены исключительно для того, чтобы иметь о них представление

    аудиокниги онлайн фантастика

Los comentarios están cerrados.