Hacer historia(s). Cicle de retro_performances

Hola!
Benvinguts amics, professionals, curiosos i interessats en general.
Tornem a estar aquí orgulloses de presentar-vos el nou cicle de retro-performances que ens acompanyarà durant tota la tardor, d’octubre fins a desembre, i que s’acollirà entre l’Antic Teatre, la Sala Hiroshima i la nostre estimada Poderosa.
Aquest cicle sorgeix d’un desig d’ARTAS (artistes associats a la Poderosa), en un intent de recuperar tot allò del passat que continua sent vigent i que malgrat el temps encara ens interessa.
El cicle vol qüestionar l’emergència, la novetat per la novetat i les polítiques neoliberals que van a favor d’un tipus d’art consumible.
Posicionar-se en contra de l’amnèsia del pas del temps trepidant i permetent mirar el passat des de la revisió, reconstrucció i record… no com un acte de nostàlgia, sinó com un exercici de comprensió històrica del present.
Hi haurà des de treballs escènics que no vàrem veure en el seu moment a treballs que hem gaudit fa temps i pensem que seria molt ric tornar-los a reprendre.
Hits, Remakes, Autovideografies, i Activitats teòriques ens faran pensar sobre els conceptes de MEMÒRIA, EMERGÈNCIA, ARXIU i TRANSMISSIÓ.

(…) Una de las tendencias que todos reclaman es la de lo «nuevo», no en el sentido de una originalidad o singularidad, sino en ese sentido mercantilista de algo que pueda ser panfletariamente promovido en grandes caracteres por los periódicos o publicitado salvajemente, para que en la cadena natural canibalista del consumo pueda ser promocionado eficazmente, adquirido vorazmente y que todos se empachen en el exceso de la cantidad para vomitar rápidamente (…)

“Esto no es arte es bulimia”
Claudia Galhos

 

Isabel de Naverán | Explicar per oblidar

Activitat teòrica : Grup de lectura

Dies : 7, 8 i 9 d’octubre
Hora :17:00h a 21:00h
Lloc :
La Poderosa
Preu:
35€ tres dies  / 15€ un dia

En aquest grup de lectura recorrerem tres aspectes detectats en coreografies reconstruïdes en els darrers anys: el primer té a veure amb la controvèrsia de tota reconstrucció, és a dir, amb la impossibilitat de recuperació de la història tal com va ser; el segon amb l’arxiu en relació al cos, amb el document en relació a la veritat i per extensió amb el paper del biogràfic en la història col·lectiva; i el tercer, suma dels dos anteriors, tracta d’entendre els efectes físics d’una vivència singular que té lloc quan s’habita la tècnica creada per un cos diferent al que balla.

Compartirem textos de André Lepecki, Rebecca Schneider, Michel Foucault o Gilles Deleuze.

Per inscriure´t i rebre els textos envia un mail abans del 1 d´Octubre a: info@lapoderosa.es

+ info

Juan Domínguez i Amalia Fernández | Shichimi Togarashi

Hit Peces que ens van marcar

Dies: 10 i 11 d’octubre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte a les 21h y Diumenge a les 20h
Preu:
10€

Partim de dues voluntats que interactuen, al llarg del temps de representació, proposant als espectadors una metodologia de construcció visible que els permeti observar com ens comportem dins de les nostres pròpies fantasies i com reflexionem sobre la realitat. Entenent que la realitat=la fantasia dividida pels metres que et separen d’aquesta fantasia.

+ info
MIX-EN-SCENE | AMARANTA VELARDE

Remake Revisant el passat

Dies:
29 i 30 d’octubre
Lloc: Sala Hiroshima
Hora: 21h
Preu: 12€ anticipada / 15€ taquilla

Es tracta de construir una sessió acústica i visual que reprodueix, versiona i barreja fragments (samplejats) històrics i icònics de la dansa, la música i les visuals. La proposta realitza un viatge que experimenta amb la cronologia, la superposició d’estils i principis artístics, utilitzant estratègies de la postproducció i l’esperit Dj de l’apropiació, manipulació i versionat de materials.

Ajuda a la producció :  La Poderosa
Amb el suport: El Graner, Laboral Centre d’Art i Creació Industrial i Konvent.0+info
Olga de Soto | histoire(s)

Hit : Peces que ens van marcar : film + conversa amb el públic

Dies: 14 i 15 de novembre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte 14 a les 21h / Diumenge 15 a les 20h
Preu: 10€

L’obra històrica de Roland Petit i Jean Cocteau, «El Jove i La Mort», que es va estrenar al Teatre dels Camps Elisis el 25 de Juny de 1946, serveix a Olga de Soto com a pretext per a l’elaboració d’un documental escènic, a partir de l’encàrrec del Culturgest de Lisboa. La coreògrafa entrevista uns quants espectadors que van assistir a la representació del 46. Amb cada testimoni es va reconstruint l’espectacle original. Les seves paraules, vacil·lacions, silencis, els records i les anàlisis transcendeixen el muntatge inicial, transportant-nos a la història del darrer segle, la història de la guerra que tot just havia acabat quan es va estrenar el ballet, la història d’aquests homes i dones que han sobreviscut fins als nostres dies.+info
Body Nawman / Go.go home | Carmelo Salazar

Remake Revisant el passat

Dies:7 i 8 de novembre
Lloc: Antic Teatre
Hora: Dissabte a les 21h y Diumenge a les 20h
Preu: 10€

Tags: auto visuals, acció psíquica, dansa, teatrillos, talk show, textos, demos, música específica, exotismes, art movies, filosofia, venda, solo+info
 

Olga de Soto | Conferència

Activitat teòrica

Dia: 15 de novembre
Lloc: La Poderosa
Hora: 17h
Preu: 6€

Olga de Soto ens parlarà del seu treball de recerca i creació en els darrers anys, en el qual estudia els temes de la memòria i l’empremta o l’impacte que certes obres d’art escènic poden arribar a tenir en la vida de la gent. Acompanyada de documents de diferent naturalesa, la coreògrafa ens explicarà els dos eixos principals en el seu treball: la memòria física i la memòria perceptiva, lligades a la recepció o a la interpretació d’una obra. Analitzarà també les diferents problemàtiques amb les que s’ha enfrontat durant els processos de creació per arribar des de les idees inicials fins a les formes escèniques, plàstiques, documentals i/o audiovisuals finals. Ens parlarà de la manera en què la memòria material i immaterial, gràcies al treball de recerca i recopilació de documents pre-existents com de transmissió oral, s’han transformat en matèria per a la (re)creació, la reapropiación i la recuperació o reactivació d’una memòria pròpia o aliena.

+ info
Aimar Pérez Galí | Els meus mites, els meus referents, els meus fetitxes.

Auto videografia Playlists singulars

Dia:
18 de novembre
Lloc: La Poderosa
Hora: 21h
Preu: 6€

En aquesta auto videografia farem un repàs dels meus treballs favorits, peces històriques o materials difícils de trobar, compartiré alguns vídeos que han estat i són referents de projectes anteriors o per a recerques actuals.

+ info
Rafael Ponce, Mónica Muntaner i Kike Salgado | Menta in iurmain

Hit peces que ens van marcar

Dies: 26, 27, 28 i 29 de Novembre
Lloc: Sala Hiroshima
Hora: 12€ anticipada / 15€ taquilla
Preu: 21h

“Menta in iurmain” és una radiografia fresca, un llarg passeig pels incomparables paratges de les llacunes cerebrals dels seus protagonistes. Una història complexa de dues persones que, sembla mentida, conserven l’esperança. Dos cossos que cauen del cel i ràpidament s’incorporen al ritme frenètic de fes alguna cosa, el que sigui, però fes.+ info
PLAYdramaturgia | Pròleg als detectius salvatges i Ola Maciejewska | Les coses de les quals ets amo et posseeixen

Auto videografia Playlists singulars + Activitat teòrica ( sesssió conjunta)

Dia: 10 de desembre
Hora: 21h
Lloc: La Poderosa
Preu: 6€

PLAYdramaturgia | Pròleg als detectius salvatges “Els detectius salvatges” dóna títol a un projecte documental. Com la novel·la homònima de Roberto Bolaño, tracta d’una recerca, una excusa per retratar a una generació artística, en el nostre cas escènica; a un teixit humà també fet d’absències, on els relats circulen vius esperant a ser capturats. Començarem pel pròleg, que ja recull una obsessió: som hereus d’una multitud d’escenes que no hem vist i, segurament, no veurem mai.Amb el suport de: Festival inTACTO.

Ola Maciejewska | Les coses de les quals ets amo et posseeixen

Amb aquesta xerrada vull llançar una mica de llum sobre la presència de les coses, els artefactes i el que jo anomeno l’execució d´allò miraculós en la meva pràctica… Així que si jo penso en recolzar el renaixement del miraculós en la dansa, seria el del ressorgiment de l’interès en l´antropomorfisme i l’animisme. Tot i que pot sonar com si estigués parlant de bruixeria, la meva pràctica artística va començar pel desig de descobrir el que avui dia pot desafiar el concepte de la dansa… La idea és compartir alguns criteris que permeten jugar amb el llindar del no verificable, fissures que desafien certa comprensió del conceptualisme en les pràctiques artístiques.

+ info

Pere Faura | Jerôme Bel, les meves samarretes i jo. Shirtology revisited y Ola Macjieweska | Loie Fuller : Research (Exercise)

Remakes Revisant el passat ( sessió conjunta )

Dies: 12 i 13
Lloc: La Poderosa
Hora: 21h
Preu: 8€

Pere Faura | Jerôme Bel, les meves samarretes i jo. Shirtology revisitedReactivació en forma de versió personal de la peça emblemàtica de Jerôme Bel «Shirtology» creada l’any 1997. «Shirtology» és una de les peces claus per entendre el naixement i posterior desenvolupament de la dansa conceptual europea on Bel abordava de forma magistral i precisa la relació entre cultura popular i discurs meta-escènic.Ola Macjieweska | Loie Fuller: Research (Exercise)

Amb aquest treball examino els límits de la capacitat humana i la capacitat d’un objecte en acció. “Loie Fuller: Research” consta de dos exercicis. Inspirat en la relació entre l’escultor (humà) i l’escultura (no humana), l’exercici juga amb la capacitat material del cos humà i la capacitat de l’artefacte (el vestuari) en la seva relació contínua, similar a l’acte d’esculpir. És una pràctica física d’estimulació del moviment de la matèria que agafa forma, un moviment que apareix com a resultat de la relació entre el cos humà i l’objecte (el vestuari).

+info

3 pensamientos en “Hacer historia(s). Cicle de retro_performances

Los comentarios están cerrados.