— MuroTRON

16 conferencias performativas de Jesús Acevedo, Belén Cueto, Marta de Gonzalo, Rafael Lamata, Publio Pérez Prieto, Rafael Suárez, Jaime Vallaure y François Winberg

19 y 20 de septiembre de 2020 en el MACBA. / Lugar: Sala de exposiciones y emisión en directo por streaming. / Sin inscripción previa. Aforo limitado.

El Circo Interior Bruto nos invita a asistir al congreso interno en el que nos mostrará abiertamente su proceso de creación. Cada artista presentará al resto del colectivo una serie de ponencias performativas entendidas de una forma amplia y abierta, en la que se reflexionará desde el presente sobre aspectos del pasado y del futuro. Nadie conoce el contenido de antemano. Los congresos internos del Circo Interior Bruto han sido una herramienta que los artistas han empleado para repensarse colectivamente en diferentes momentos de su trayectoria. A partir de este congreso, los artistas convertirán la sala expositiva en un laboratorio de creación abierto al que cada semana, de octubre de 2020 a enero de 2021, se irán sumando nuevos contenidos y activaciones, en directo en salas, en streaming o a través de la web, hasta llegar a la función El futuro, el sábado 6 de febrero de 2021.

Circo Interior Bruto (CIB) (1999-2005 y, desde 2017, en activo) es un colectivo de artistas que, desde finales de los noventa, se dedica a la investigación artística en un ámbito difuso entre la performance, el humor, la poesía visual-fonética y el juego. Su práctica surge de la necesidad de generar un trabajo colectivo que trascienda la creación individual y de la apuesta por un modo experimental de enfrentarse a problemáticas sociales y conceptuales. Una vez madurado, este trabajo de investigación se presenta en funciones únicas, en la primera etapa en su espacio autogestionado en Lavapiés, Madrid, y, desde su reencuentro en 2017, adaptándose a espacios escénicos y museos.

En la exposición Acción. Una historia provisional de los 90, Circo Interior Bruto huye de una lectura historicista y documental de su trayectoria y propone mostrar durante toda la exposición su proceso de trabajo. Para ello se establecen tres momentos o intensidades: el Congreso (19-20 de septiembre) el Laboratorio semanal (octubre de 2020 – enero de 2021) y la función final El futuro, el 6 de febrero de 2021.

PROGRAMA

SÁBADO 19 DE SEPTIEMBRE

11:00h

Preparación interna CIB

El pasado

11:10h Ponencia 1: Rafael Lamata Cotanda

11:50h Ponencia 2: Jaime Vallaure

12:30h Ponencia 3: Jesús Acevedo

13:20h Ponencia 4: Rafael Suárez

14:00h Ponencia 5: Fran Winberg Nodal

14:40-16:10h Pausa

16:10h Ponencia 6: Belén Cueto

16:50h Ponencia 7: Marta de Gonzalo Arenillas

17:30h Ponencia 8: Publio Pérez Prieto

El futuro

18:20h Ponencia 9: Publio Pérez Prieto y Marta de Gonzalo Arenillas

19:00h Ponencia 10: Belén Cueto

19:40h Ponencia 11: Fran Winberg Noda

DOMINGO 20 DE SEPTIEMBRE

11:00h Ponencia 12: Rafael Suárez

11:40h Ponencia 13: Jesús Acevedo

12:30h Ponencia 14: Jaime Vallaure

13:10h Ponencia 15: Rafael Lamata Cotanda

13:50-14:30h Conclusiones

+ info

Read More

16 de septiembre.Dos horarios disponibles: 17:30 / 19:00. Conde Duque (los pases tendrán lugar en el Parque del Oeste). 

Flyer es la actividad de retorno del colectivo LES MYRTILLES como parte de las Residencias Escénicas de Conde Duque 2019/2020. Flyer es una visita ornitológica por el Parque del Oeste en la ciudad de Madrid, durante la cual se invita a los participantes a escuchar los cantos y vislumbrar al vuelo las aves del parque. Esta música de fondo con la que diariamente convivimos exige de nosotros una atención fuera de lo común que favorece la aparición de presencias.

LES MYRTILLES es un colectivo madrileño compuesto por Carmen Aldama, Fran Martínez Vélez y Laura Liz Gil Echenique. Su lenguaje se sitúa entre el teatro y las artes vivas.

El colectivo nace a partir de un interés teórico y escénico en el trabajo sexual, entendido como el intercambio entre sexo y dinero en un contexto en el que no interviene la trata de personas. En esa situación profesional se identificaba Grisélidis Réal. LES MYRTILLES estrena en la primavera de 2019, Los arándanos, una deriva escénica por la Casa de Campo, dentro de Surge Madrid: VI Muestra de Creación Escénica. En paralelo, avanza en la investigación de Les Myrtilles, pieza de teatro inédita de Réal sobre la que han estado investigando en el contexto de las Residencias de Artes Escénicas 2019/2020 de Conde Duque. LES MYRTILLES ha sido también residente del Centro Dramático Rural, el Laboratorio Inestable del Mohín, DT Espacio Escénico y es beneficiario de las Ayudas Injuve para la Creación Joven 2020.

*Es obligatorio reservar plaza para esta actividad en el correo electrónico: lxsmyrtilles@gmail.com, indicando en el asunto el nombre de la pieza y el pase al que se quiere acudir. Máximo 2 reservas por persona y pase.

Read More

‘Ganivet’ es podrà visitar a la Fundació Joan Brossa des del 16 de setembre de 2020 fins al 31 de gener de 2021, de dimarts a diumenge, de 16 a 21h. i l’entrada és lliure i gratuïta.

‘Gabinet Brossa’ és una iniciativa que neix de la Fundació Joan Brossa el 2020 amb la proposta ‘Ganivet’ de Laia Estruch. Es tracta d’un programa que té la voluntat de fer dialogar l’obra del poeta amb la d’altres creadors contemporanis, provinents de disciplines creatives diverses, i de generar noves lectures a partir de Brossa des de la creació. Així doncs, la Fundació ha encarregat a l’artista i performer Laia Estruch que connecti amb Brossa i que concebi una intervenció especialment pensada per a l’espai. Es tracta d’un encàrrec concret i atrevit que parteix de l’univers creatiu brossià per allunyar-se’n: un projecte de recerca creativa coordinat des de la Fundació que materialitza el “fer brossià” i que representa uns determinats valors i unes maneres molt específiques de concebre la creació.

Estruch planteja un escenari-partitura enlairat, que no permet tocar de peus a terra, per reivindicar la condició aèria de la veu i del cos. Com a aspectes destacables del projecte cal apuntar que és la peça més pesada concebuda fins al moment per l’artista i, a la vegada, la primera creació que es penja del sostre. La complexitat tècnica de la proposta confereix molta singularitat a la peça. A nivell conceptual, ‘Ganivet’ és un escenari ple d’indicacions tatuades al cos que funcionen com una mena de partitura per a l’artista i per a l’espectador i que contribueixen a facilitar-ne el trànsit: un espai personatge que, a la vegada, és el guió i la partitura i també l’anunci del projecte. El conjunt està format per una plataforma inestable que balla i posa en risc l’intèrpret que sosté el cos al damunt de les “costelles”, de la pell tatuada i plena de cicatrius, de l’escenari. D’una banda, l’escenari construeix espais transitables on poder agafar-se i, a la vegada, posa en risc la veu i el cos. De l’altra, les indicacions, a mode de jeroglífics o instruccions, són continguts textuals i gràfics concebuts per Estruch i soldats, a cegues, per Carles Pujol. La fragilitat i la resistència conviuen a la sala per donar pas a una veu que lluita per agafar-se a la matèria i a l’espai.

A banda de la intervenció escultòrica de l’espai, Estruch ha pensat un conjunt d’accions i d’intervencions que podran anar activant i/o transformant la sala durant el temps en què s’aculli la proposta. Es tracta d’un total de tres accions adreçades a públic divers per tal de contribuir a obrir l’espai i els processos creatius a tothom. A la vegada, han estat calendaritzades dues sessions en què l’escenari serà activat amb la voluntat de possibilitar el viatge del visitant des de la veu i el cos, amb l’acompanyament i la presència de l’artista. El projecte ‘Ganivet’, a més, s’acompanya d’un programa de mediació adreçat especialment a centres educatius de secundària.

Programa públic

  • Inauguració. Dimecres 16 de setembre de 2020 a les 18.30h.
  • Performance (públic docent). Dimecres 30 de setembre d e 2020 a les 18h.
  • Performance (públic general). Dimecres 4 de novembre de 2020 a les 18.30h.
  • Activació de l’escenari (públic general). Dissabte 14 de novembre de 2020 a les 19h. (Nit dels Museus).
  • Performance (públic familiar). Dissabte 19 de desembre a les 17h.
  • Activació de l’escenari (públic general). Dissabte 30 de gener de 2021 a les 19h.
  • Cloenda. Diumenge 31 de gener de 2021
Read More

Sábado 5 de septiembre

Edades: Para todos los públicos, a partir de 6 años

Hora inicio: 18h

Lugar: Graner (c/Jane Addams 14-16, Barcelona) CÓMO LLEGAR

Entrada gratuita, aforo limitado y es necesario reservar escribiendo a info@granerbcn.cat 

Las aperturas de procesos en Graner siguen las medidas de seguridad recomendadas para la prevención de la covid-19.

Macarena Recuerda se encuentra en residencia técnica de su nueva pieza «The Watching Machine» (en residencia en el Graner por convocatoria pública) y abre su proceso de creación el día 5 de septiembre.

La máquina de mirar era el nombre que recibían aquellos objetos del siglo XIX que, a través de espejos y obturadores, creaban ilusiones. En la pieza «The Watching Machine» la máquina es la propia caja escénica, donde jugamos con la luz, las sombras y los reflejos para experimentar qué es ilusión, qué es representación y qué es convención teatral. Una pieza formada por pequeñas instalaciones donde se ficcionan la luz y las sombras a través de ilusiones ópticas.

Una pieza de Macarena Recuerda, con la colaboración de Jorge Dutor. Agradecimientos a Conchita Pons y Enara Aranbide. El estreno de la pieza será el 16 y 17 de octubre en La Fundición, dentro de la programación del BAD 2020.

Read More

Vicente Arlandis

12 y 13 de septiembre en La Casa Encendida

En esta performance, Arlandis trata de trabajar lo mínimo, lo justo y lo que él entiende por razonable. Va a contar lo que piensa de la disciplina, del trabajo del bailarín y del secuestro del tiempo.

También narra cómo se siente al repetir durante ocho horas al día la misma acción en una fábrica o cómo se queda el cuerpo al bailar el mismo espectáculo durante cinco años.

Y para acabar cuenta unos chistes. Pone uno como ejemplo: “Todos seríamos más felices si trabajásemos de lo que nos gusta. En mi caso es muy difícil encontrar trabajo de macarrones con queso”.

El esfuerzo constante de ganarse la vida forma parte del proyecto de investigación El malestar del trabajo, llevada a cabo desde Taller Placer y donde, a través de diferentes actividades y prácticas, tratan de indagar cuál es el papel del trabajo en nuestras vidas y la búsqueda de nuevos modos de relacionarnos con el tiempo. Dentro de este proyecto de investigación que ha contado con la colaboración de Centro Conde Duque y el Ayuntamiento de Valencia, han realizado otras propuestas como El lugar donde se hacen las cosas, jornadas sobre imaginarios, afectos y trabajo (diciembre 2019); Trabajar cansa, jornadas sobre el agotamiento (marzo 2019); y Qué pasa cuando no pasa nada, (2016) performance colectiva realizada en museos.

El esfuerzo constante de ganarse la vida es una idea de Vicente Arlandis producida por Taller Placer y cuenta con la colaboración de Nacho Meseguer, Paula Miralles, Rosana Pastor, Aris Spentsas y Eva Arlandis.

Vicente Arlandis es performer y creador de artes escénicas. Licenciado por la Escuela Superior de Arte Dramático de Valencia y máster en Producción Artística en la Facultad de BB.AA de Valencia y en Apass (Performance en Advanced Performance Trainning) en Bruselas. Desde 2001 trabaja con la coreógrafa Sandra Gómez en el proyecto Losquequedan, donde llevan a cabo proyectos artísticos y de investigación como la serie Borrones, Thank You Very Much, Tragedia de los Comunes o Qué pasa cuando no pasa nada.

En la actualidad participa en el proyecto colectivo Taller Placer junto a Miguel Ángel Martinez, Paula Miralles, Violeta Ros y Aina Vidal.

Como performer y creador escénico ha colaborado con numerosos artistas como Hipólito Patón, Lisbeth Gruweth, Macarena Recuerda, Jan Fabre, Amalia Fernández, Saioa Olmo o Rafael Tormo Cuenca.

>Más info y entradas.

Read More

31 de julio en el Centre del Carme

En los huecos silbar para que el aire arrase el territorio hasta desnudar. En el aire silbar para que el aire silbe con lengua doble caminos de Mar. En la lengua silbar. En la lengua dormir. Oxígeno. Ascua. Líquen. Zarza Amarilla. Noche en la luna. En la luna besar. En la noche los huecos. Cantar. Hacer nacer lo que dentro vive con manos vacías nacer en los huecos silbar. Cantar. Poema. Cantar. En los huecos nadar. Y bucear aire tumbados en roca, que arrasa, que lava lavanda espliego campo oído, oreja, nariz, boca, brazos. En la roca turquesa el papo.

+ info y reservas

 

Read More

La propuesta Esplai IVAM. Escena experimental al museu presenta los conciertos de Los Sara Fontán y Crudo Pimento, y las performances “Psycho” de Ángela Millano y Julián Pacomio, y “Kopfkino” de Los Detectives.

Programación:

Viernes de julio, 21:30 h. Hall del IVAM

  • 3 de julio. Concierto de Los Sara Fontán – AFORO COMPLETO

El oficio de violinista exige tener muy clara la máxima de Itzhak Perlman: “Aquello que se aprende lentamente, se olvida lentamente”. Puede ser que por eso Sara Fontán ha esperado hasta ahora para actuar en solitario, después de 25 años de convivir con el violín y explorar sus posibilidades en todo tipo de estilos y formatos, de la música clásica al rock experimental, pasando por la electrónica y la danza.

  • 10 de julio. Concierto de Crudo Pimento – AFORO COMPLETO

Artista, productor y luthier, Raúl Frutos, conocido también como el Captain Beefheart de la huerta del Segura, junto a la fotógrafa y promotora musical Inma Gómez, formaron Crudo Pimento allá por el verano de 2012. Gracias a sus instrumentos de fabricación casera y afinaciones imposibles (palo de una cuerda, marímbula de hojas de sierra, sartenes y cacerolas sujetas con cuerdas y pinzas de tender), así como a su original y arriesgada propuesta, sorprendieron desde el primer momento a prensa y público por su poderoso y nada previsible directo.

  • 17 de julio. Performance “Psycho” de Ángela Millano y Julián Pacomio – AFORO COMPLETO

Psycho es una pieza sobre la anatomía de dos imágenes y su desollado. PSYCHO es una manera de dilatar el tiempo de cada cuerpo y hacer presente su peso. PSYCHO es pausar el flujo del tiempo y observar con rigor los instantes y los detalles de lo que acontece dentro. PSYCHO es un juego de espejos. PSYCHO va sobre los dobles. PSYCHO es una copia más su original. PSYCHO es mucho más que un remake. PSYCHO es una gota de sangre cayendo sobre un charco de sangre. PSYCHO son líneas verdes y grises horizontales. PSYCHO tiene que ver con el tercer hombre. PSYCHO es un tercer cuerpo.

  • 24 de julio: Performance “Kopfkino” de Los Detectives – AFORO COMPLETO

Kopfkino es un lugar en movimiento, en constante mutación. Es un rito de paso que nos coloca en una dimensión liminal. Un espejo que nos devuelve una imagen a la vez grotesca y real. Este trabajo consiste en desarrollar un diálogo entre la realidad y la ficción que consiga romper con su aparente dicotomía y abrir una brecha que permita penetrar en este lugar indefinible que existe entre medio: la fricción. Este lugar sin forma determinada e inclasificable que será el núcleo de nuestra investigación.

Read More

PROGRAMA 2020

COIMBRA

Sex 24 Jul / Sáb 8 Ago – Casa das Artes Bissaya Barreto

HORÁCIO FRUTUOSO // BIBLIOTECA

Sex 24 Jul | 21:30 Teatro da Cerca de São Bernardo

TIAGO CADETE // ATLÂNTICO

MONTEMOR-O-VELHO

Sáb 25 Jul | 22:30 Castelo

ÚTERO // PRIMEIRO MANDAMENTO – “ROMEU E JULIETA” A PARTIR DE PROKOFIEV – ROMEO AND JULIET – THE THREE SUITES

Sex 31 Jul | 22:30 Castelo

IGNASI DUARTE + GONÇALO M. TAVARES // CONVERSAS FICTÍCIAS #45

Sáb 1 Ago | 22:30 Castelo

ÓSCAR CORNAGO + JUAN NAVARRO // SE ALQUILA. MONTEMOR

Sex 7 Ago | 22:30 Castelo

MIGUEL PEREIRA + GUILLEM MONT DE PALOL // FALSOS AMIGOS

FIGUEIRA DA FOZ

Sáb 8 Ago | 21:30Núcleo Museológico do Sal

ORQUESTINA DE PIGMEOS // MONDEGO

 

www.citemor.com

Read More

La Tristura

Del 1 al 12 de julio en Teatros del Canal

«Nos queremos volver a despertar mañana. Es un deseo humano, íntimo y político para el que necesitamos herramientas y esfuerzo, pero también ternura y deseo». Marina Garcés.

Desde hace unos años hemos ido trabajando en teatros más grandes, en mejores condiciones, y hemos podido contar con un equipo de trabajadores, de técnicos, con los que desarrollar montajes más complejos. Observamos todo ese proceso, que tan solo dura unas horas, como un rito de paso. Un camino que comienza en la nada, en el escenario vacío, y se va desplegando hasta el momento final, cuando todo está dispuesto para que entre el público. Esta marcha entre luces, maquinaria y construcción del espacio, nos parece casi un recorrido místico. Siempre hemos pensado que en ese viaje se escondía una pieza escénica en la que algún día tendríamos que investigar. El momento es ahora.

Al mismo tiempo, Renacimiento se dibuja a partir de momentos icónicos de nuestra breve historia democrática. La pieza trata de comprender la naturaleza de los grupos y de las comunidades y cómo nos unimos en relación a objetivos en común. Nos concentraremos en un pequeño grupo de operarios que nos conducen por esta obra, con el deseo de simplemente llegar a conocerles, con la intuición de que la intimidad y la poesía son, esencialmente, conceptos políticos.

El teatro es el lugar en el que la sociedad se enfrenta a sí misma, a sus propias heridas y oscuridades. Y, al mismo tiempo, es un espacio de celebración, un extraño oasis donde todavía es posible el encuentro humano, real y tangible, donde sentir que no estás solo en el mundo. Siempre nos hemos sentido apelados por esta dualidad. Por eso, frente al recuperado concepto de «Reconquista», traemos aquí el de «Renacimiento», que, de una manera inocente e incluso naíf, nos recuerda que seguramente nos querremos volver a despertar mañana. Y que, hayamos llegado como hayamos llegado hasta aquí, la vida empieza, de nuevo e imparablemente, ahora mismo.

La tristura, invierno 2020.

>+ info y entradas

Read More

1 juliol-22 agost | Mas nyamnyam

El cicle ‘Si no vols pols no vinguis a l’era’, sorgeix com a iniciativa de l’associació cultural nyamnyam, ubicada a Mieres (Girona) des del Maig de 2019. Amb aquesta proposta, obre portes el Mas nyamnyam, espai d’acció, pensament i trobada, dedicat a la cultura entesa de manera transversal. S’ubica al bell mig del poble, en un mas amb diversos espais interiors i exteriors, i compta amb una era central que dóna nom al projecte. El cicle té com a eix central les arts en viu, posant-les en diàleg amb el territori.

La proposta compta amb els artistes i les companyies El Conde de Torrefiel, Rubén Ramos Nogueira, Azkona&Toloza i Xavi Manubens. Forma part de l’Ona expansiva del Festival Sismògraf ‘20, i es realitza amb l’acompanyament de l’Ajuntament de Mieres i entitats locals. Es compta amb la complicitat d’altres projectes culturals del territori de naturalesa semblant: Nau Côclea (Camallera), Ü del Bac (Vall del Bac), Cultural rizoma (Celrà), Mutte (Convent de Pontós), i amb el suport de la Diputació de Girona.

L’associació cultural nyamnyam va ser creada el 2012 pels artistes Iñaki Alvarez i Ariadna Rodríguez. Unint les seves formacions i deformacions en diverses disciplines, el seu treball té com a objectiu promoure la creació, la difracció i l’intercanvi de coneixement en cada context (g)local en el qual treballen. En aquest encreuament entre arts en viu, pensament i gastronomía crítica, pedagogies i interacció social, creen situacions per a activar o recuperar modes de relació en un sentit holístic, incorporant organismes (escala humana i altres), sistemes, ambients, relacions, etc. Han realitzat i compartit els seus projectes a Espanya, Portugal, França, Itàlia, Suïssa, Noruega, Grècia, Estats Units, Mèxic, Colòmbia i Equador. + info www.nyamnyam.net

Programació

1 juliol: A l’encontre, fer camí en direcció contrària per trobar-se

Amb aquest acció s’inicia el cicle i es vincula amb altres projectes culturals del territori. Es tracta de sortir a peu des de les diferents ubicacions geogràfiques per tal d’arribar ‘A l’encontre’ al Mas nyamnyam a Mieres. Són recorreguts entre dos i tres dies, on el públic es podrà sumar en diferents punts per gaudir de les accions artístiques. A més, també s’organitza un berenar-sopar a l’aire lliure al Mas nyamnyam, on es posarà en comú les experiències viscudes durant el camí.

19:30h Berenar-sopar Mas nyamnyam

Més informació ramals i activitats: Veure PDF
Inscripcions berenar-sopar 1 de Juliol: i@nyamnyam.net

Organitza: Nau CôcleaÜ del BacCultural rizomaMutte culturalnyamnyam.

3 juliol: Portes obertes Mas nyamnyam i presentació del cicle


Portes obertes de l’Associació Cultural nyamnyam. Durant la tarda, es podran visitar els diversos espais del Mas, on trobareu vídeos a càrrec del col·lectiu De-Gènere i Líquida Frames, l’artista Job Ramos i el propi col·lectiu nyamnyam. A l’hora de berenar, es farà una presentació del cicle ‘Si no vols pols no vinguis a l’era’.

Portes Obertes de 16h a 20h
Berenar a les 18h

Activitat gratuïta amb el suport de l’Ajuntament de Mieres.

4-5 juliol: El Conde de Torrefiel: Se respira en el jardín como en un bosque

‘Se respira en el jardín como en un bosque’ és una peça de teatre per a un sol espectador el qual ocuparà els dos rols essencials de l’art en viu: actuar i mirar. La peça reflexiona sobre la distància social imposada per l’actual crisi i crea un retrat de les condicions distòpiques que s’han convertit sobtadament en la nova normalitat.

Diverses sesions de 17:30h a 19:30h

Comprar entrada

+ info El Conde de Torrefiel

18-19 juliol: Rubén Ramos Nogueira: Schumann Amateur

‘Schumann Amateur’ és el tercer capítol de la trilogia ‘Amateur’. El punt de partida és la vida i l’obra de Clara Schumann, destacada pianista i compositora del segle XIX. La seva història permet endinsar-se en el territori de l’amor, de la bogeria i de l’espinós assumpte de la intimitat. Posa el focus sobre dos temes socials que promouen l’emancipació: la pràctica artística amateur com a camí personal alliberador no subjecte als dictats de l’economia i el paper silenciat de la dona en la Història de l’art.

Clara Schumann assecava les flors que li entregaven després de tocar en els seus concerts, i va realitzar un herbari catalogant aquestes flors que eren recol·lectades a la natura, ja que en aquella època no existien les floristeries. Aquesta acció se situa a Mieres localitzant les plantes i flors que Clara Schumann recopilava en una altra geografia i moment històric, per a fer-les presents avui dia.

Passejada i reconeixement de plantes pels voltants de Mieres a les 18:30h
Peça ‘Schumann Amateur: Cara B’ 20h
Comprar entrada

+ info Rubén Ramos Nogueira

1 agost: Azkona & Toloza: Ollas comunes

‘Olles comuns | Quieñe cuchral mu! Afum hial aiñ’ és un viatge dels d’abans, dels que es planificaven sense recórrer a la Lonely Planet. Un viatge d’aquells on et passaves mesos, potser anys, llegint tot el que trobaves sobre el teu futur destí mentre preguntaves sense parar a aquells que alguna vegada havien trepitjat el territori. Aquest viatge a Puelmapu, territori ancestral del poble maputxe, inclou la reconstrucció d’un paisatge que mai vas trepitjar, la visita a un bosc de pehuenes invisibles i la reescriptura de la història d’un poble que expliquen que mai va existir.

Activitat de 18:30h a 20:30h. Inici Mas nyamnyam i posterior circulació per diversos indrets.
Comprar entrada

22 agost: Xavi Manubens: Under Construction

‘Under Construction’ és una instal·lació en directe, una deriva de paisatges que estan en constant transformació, i la creació d’una atmosfera incerta i invasiva. Aquest projecte busca fabricar el que ja és aquí: una coreografia plena de fissures, desplegaments, fluxos i superposicions, en un intent per ubicar-nos i fer-nos presents en el món. Aquesta peça transgeneracional formarà part de la Festa Major de Mieres i es portarà a terme a la plaça major del municipi.

Activitat gratuïta amb el suport de l’Ajuntament de Mieres.

Mas nyamnyam

El col·lectiu nyamnyam ha decidit traslladar la seva base d’operacions a Mieres, una població de poc més de 300 habitants a només uns quilòmetres d’Olot i Banyoles. Al mig del poble hi ha la seu de l’associació, d’una extensió de més de 400 m2 i amb diversos espais, que acullirà durant tot l’any processos de creació, trobades, intervencions i tallers, per a promoure el treball transdisciplinar.

Per primera vegada, les portes del mas s’obren al públic, amb una mostra del treball d’alguns dels artistes amb qui col·laboren. L’objectiu és doble: per una banda donar a conèixer el projecte als veïns, veïnes i al públic general, i per una altra promoure pràctiques artístiques situades que modulin en funció d’on, com, quan i amb qui es produeixen.

Totes les propostes que es presenten al cicle ‘Si no vols pols no vinguis a l’era’ tenen el focus posat en aquesta vinculació amb el territori, i estan adaptades a l’entorn (tant humà com no humà) que envolta el Mas nyamnyam. En aquest sentit, el projecte treballa a partir de la memòria del mas, com a centre de producció i vida. En ell, per exemple, es batia el cereal, s’elaboraven estris i es cultivaven aliments. Ara, això es transforma en maneres de trillar col·lectivament, revisant i situant la història.

Un altre dels punts de reflexió és el de descentralitzar la cultura i no fer-la quelcom exclusiu de les grans metròpolis. El mas es converteix en un espai que permet la dilatació del temps i l’espai, i que facilita les condicions per a compartir els processos de creació i els seus resultats. Això no suposa un aïllament o negació del vincle amb la ciutat, sinó de pensar aquesta relació en retroalimentació.

>+ info i transports

Read More