Introducció a la introducció a La Caldera, Barcelona

Corpografies | Societat Doctor Alonso_Introducció a la introducció

18 i 19 de maig a les 20.30 h

LA CALDERA

Compra de entradas AQUÍ

Tomás Aragay i Sofia Asencio presenten un  projecte de recerca sobre el moviment en construcció permanent, a partir de dos conceptes fonamentals de la Metafísica d’Aristòtil: la substància i l’accident com a formes de l’ésser. El filòsof grec afirma que tots els éssers naturals estan subjectes a constant moviment i canvi i que tot moviment requereix la presència d’una potència i un acte.
A partir d’aquestes premisses, la Societat Doctor Alonso construeix un llenguatge la clau fonamental del qual és el concepte de desplaçament. Situar alguna cosa fora del seu lloc, àmbit o espai propi, per indagar com modifica el llenguatge tant en la seva gramàtica constitutiva com en la lectura que un observador pot fer. Desplaçar per desvetllar, generant espais de discurs poètic que posin en qüestió l’estatus quo de la nostra comprensió de la realitat.
Fem ara un treball científic on els elements emocionals, psicològics i narratius queden desplaçats fora del quadre d’observació. Delimitem doncs una forma d’aproximació científica al fenomen d’un cos en moviment. Fitem i ens forcem a aplicar una metodologia científica que ens permeti allunyar-nos, és a dir desplaçar-nos, de la nostra mirada primera, personal i cultural pròpia.

Direcció: Tomàs Aragay Sastre
Creació i interpretació: Sofia Asencio
Espai escènic i il·luminació: Cube.bz
Producció: Imma Bové
Amb la col·laboració de: BÚNQUER (Liubjiana), L’Agora de la Danse (Mont-real), Teatre Pradillo (Madrid)
I amb l’ajuda de: Generalitat de Catalunya i INAEM

 

Esta entrada fue publicada en General. Guarda el enlace permanente.

Una Respuesta a Introducció a la introducció a La Caldera, Barcelona

  1. Nos hemos olvidado de comentar un dato importante: El jueves después de la función tendremos una charla distendida con el artista visual Job Ramos que paseará su pensamiento para abrir la caja de herramientas formales, personales y anecdóticas que dieron lugar a este trabajo.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *