23 i 24/05 «SI SE DIERA UN CUERPO AL BULLICIO» DE NUNO REBELO & CONSTANZA BRNCIC A L’ANTIC TEATRE

NUNO REBELO & CONSTANZA BRNCIC

«Si se diera un cuerpo al bullicio»

ESTRENA

23 i 24/05

 21h

6€

Concierto-performance

durada / duración / duration / durée: 50 min

idioma/ language/ langue: Català-Castellano-Portugues-English

 

Moviment i música: Constanza Brncic + Nuno Rebelo

Il.luminació: LLorenç Parra

Col.laboració artística i ajudant de direcció: Beatriz González Magadán

Fotografía: Tristán Pérez-Martín

Co-producció de l’Antic Teatre / Adriantic

 

www.lasospechosa.org

www.youtube.com/nunorebelomusic

 

★ 23 i 24 Maig 23 y 24 Mayo 23 & 24 May 23 et 24 Mai

[+] llegir més /// leer más /// read more /// en lire plus →

Si se diera un cuerpo al bullicio és una peça que explora la relació entre moviment i producció de so, treballant a partir del desenvolupament d’estructures (partitures). Aquestes generen diverses composicions que fluctuen entre allò atzarós i allò necessari. Els performers utilitzen diversos objectes i instruments que, amplificats, van produint un espai sonor i, a l’hora, fan aparèixer imatges i accions. El fruit és una peça que es mou en un terreny entre el concert i la perfomance.

Nuno Rebelo i Constanza Brncic col·laboren des de fa uns anys en diversos treballs de creació escènica. L’interès que ambdós comparteixen per les músiques experimentals, la improvisació i el plaer pel joc performatiu, els ha portat a trobar-se en diferents ocasions i contextos per improvisar amb so i cos. Constanza Brncic Desenvolupa la seva particular mirada sobre el cos i el fet escènic desde fa vint anys. Formada en dansa contemporànea i nova dansa a Nova York, aviat s’interessa pel treball desenvolupat per Min Tanaka (Body Weather). A aquesta línea de treball s’uneix la important influència del treball de percepció i composició desenvolupat per la coreògrafa americana Lisa Nelson (Tunning Scores). La pràctica que proposa Constanza Brncic, té com substrat aquestes dues influències. Nuno Rebelo Després d’una formació en arquitectura, decideix dedicar-se a la seva veritable passió: la música. Des de 1983 a 1989, dirigeix el grup de rock Mler if Dada. A partir de 1988 composa per dansa, per cinema i teatre. Improvisa a concerts amb músics i ballarins. Composa la música per a l’apertura oficial de Porto 2001, Capital Europea de la Cultura i l’himne oficial de l’Exposició Universal Lisboa, Expo 98′.

Si se diera un cuerpo al bullicio es una pieza que explora la relación entre movimiento y producción de sonido, trabajando a partir del desarrollo de estructuras (partituras) que generan diversas composiciones entre lo azaroso y lo necesario. Utilizando diversidad de objetos e instrumentos amplificados, los performers producen espacios sonoros y desarrollan acciones físicas e imágenes, construyendo una pieza que se mueve en un terreno entre el concierto y la performance.

Nuno Rebelo y Constanza Brncic colaboran desde hace unos años en diversos trabajos de creación escénica. El interés que ambos comparten por las músicas experimentales, la improvisación y el placer por el juego escénico, los ha llevado a encontrarse en diversas ocasiones y contextos para improvisar con sonido y cuerpo. Constanza Brncic Desarrolla su particular mirada sobre el cuerpo y el hecho escénico desde hace veinte años. Formada en danza contemporánea y nuevas danzas en Nueva York, se interesa pronto por el trabajo desarrollado por Min Tanaka (Body Weather). A esta línea de trabajo se une la importante influencia del trabajo de percepción y composición desarrollado por la coreógrafa americana Lisa Nelson (Tunning Scores). La práctica que propone Constanza Brncic, tiene como substrato estas dos influencias. Nuno Rebelo Después de formarse en arquitectura, decide dedicarse a su verdadera pasión: la música. Desde 1983 a 1989, dirige el grupo de rock Mler ife Dada. A partir de 1988 compone música para danza, así como para cine y teatro. Improvisa en conciertos con músicos y bailarines. Compone la música para la apertura oficial de Porto 2001, Capital Europea de la Cultura y el himno oficial de la Exposición Universal de Lisboa, Expo 98′.

Should a body be thrown to the bustle is a piece that explores the relation between movement and sound production. Working from the development of structures (scores) the performers generate diverse compositions that fluctuate between the serendipitous and the necessary. Using a variety of amplified objects and instruments, the performers create soundscapes and produce physical actions and images, constructing a piece that is something between concert and performance.

Nuno Rebelo and Constanza Brncic have collaborated for some years in diverse works of stage creation. The interest they share for experimental music, improvisation and the pleasure of the performance game has led them to meet on various occasions and in different contexts, to improvise with sound and body. Constanza Brncic Has developed her particular perspective on the body and the stage for twenty years. Trained in contemporary dance and new dance in New York, she soon became interested in the work developed by Min Tanaka (Body Weather). To this line of research she joins the important influence of the work of perception and composition developed by American choreographer Lisa Nelson (Tunning Scores). Constanza Brncic´s work takes these two influences as a base. Nuno Rebelo After completing an architecture degree, he decided to devote himself to his real passion: music. From 1983 to 1989, he directed rock band Mler ife Dada. From 1988 onwards he has composed music for dance as well as for cinema and theatre. He improvises in concert with musicians and dancers. He composed the music for the official opening of Porto European Capital of Culture 2001, and the official anthem of the Universal Exhibition of Lisbon, Expo 98.