EL SEXE DELS ÀNGELS d’Emili CorralEL SEXE DELS ÀNGELS d’Emili Corral

EL SEXEPRECIO: 10€

Emili Corral, creador de El sexo de los ángeles, lo remarca: Es la primera vez que se realiza un trabajo teatral destinado a público adulto, donde se aborda el tema de la doble discriminación que representa convivir siendo homosexual y teniendo algún tipo de discapacidad. En clave de comedia de situación, el espectáculo nos abre la puerta del piso de Dani, Adolfo y la Vero y, a través de sus vivencias cotidianas, pasamos por las siete fases que toda pérdida implica: sorpresa, negación, ira, culpa, depresión, conciliación y, finalmente, aceptación. Corral se desmarca del sentimentalismo que podría comportar un tema tan delicado como es la doble exclusión y mezcla el humor con el espíritu de lucha. Actores que sufren algún tipo de discapacidad (como la ceguera y la tetraplejia) encarnan los personajes principales.

Combatir el rechazo es importante, pero también lo es luchar contra la mirada compasiva, afirma Corral. De ahí que el sentido del humor se convierta en herramienta imprescindible para implicar al público y alejarlo de moralismos y adoctrinamientos. El argumento nos presenta a Dani, Adolfo y Vero, que comparten un piso adaptado para personas con diversidad funcional. Adolfo es invidente, hace un mes que se ha casado, pero siempre encuentra excusas para volver al piso. Vero tiene hemiplejia provocada por un ictus y tiene trabajo estable, pareja (es lesbiana declarada) y baila en una compañía de danza. Lo único que le falta es salir del armario ante su madre, Sole, que sufre del corazón y está obsesionada con que su hija encuentre un buen marido y tenga hijos. Dani vive amargado y sumergido en sus recuerdos de preadolescencia, desde que cayó por una ventana cuando tenía catorce años y se quedó tetrapléjico. Edu, actor atractivo de carrera mediocre, fue el mejor amigo de Dani hasta que tuvo el accidente, momento en que dejaron de verse. Dieciocho años más tarde se reencuentran justo después de que Edu sea abandonado por su novia. Su llegada a la casa es el catalizador que les ayuda a tomar decisiones para poner punto y final a sus conflictos.

FICHA ARTÍSTICA

Dramaturgia y Dirección: Emilio Corral

Ayudante de dirección: Silvia Molins

Interpretes: Eladio Herranz, Andreu Sans, Adolfo Colmenares, Judit Saula y Mont Plans

Coproducción: CAET (Centro de artes escénicas de Terrassa)

Cia. Residente en el Estruch, fábrica de creación de las artes en vivoEL SEXEPREU: 10€

Emili Corral, creador d’El sexe dels àngels, ho remarca: És la primera vegada que es realitza un treball teatral destinat a públic adult, on s’aborda el tema de la doble discriminació que representa conviure sent homosexual i tenint algun tipus de discapacitat. En clau de comèdia de situació, l’espectacle ens obre la porta del pis del Dani, l’Adolfo i la Vero i, a través de les seves vivències quotidianes, passem per les set fases que tota pèrdua implica: sorpresa, negació, ira, culpa, depressió, conciliació i, finalment, acceptació. Corral es desmarca del sentimentalisme que podria comportar un tema tan delicat com és la doble exclusió i barreja l’humor amb l’esperit de lluita. Actors que pateixen algun tipus de discapacitat (com la ceguesa i la tetraplegia) encarnen els personatges principals.

Combatre el rebuig és important, però també ho és lluitar contra la mirada compassiva, afirma Corral. D’aquí que el sentit de l’humor es converteixi en eina imprescindible per implicar el públic i allunyar-lo de moralismes i adoctrinaments. L’argument ens presenta al Dani, l’Adolfo i la Vero, que comparteixen un pis adaptat per a persones amb diversitat funcional. L’Adolfo és invident, fa un mes que s’ha casat, però sempre troba excuses per tornar al pis. La Vero té hemiplegia provocada per un ictus i té feina estable, parella (és lesbiana declarada) i balla en una companyia de dansa. L’únic que li falta és sortir de l’armari davant de la seva mare, la Sole, que pateix del cor i està obsessionada amb que la seva filla trobi un bon marit i tingui fills. El Dani viu amargat i submergit en els seus records de preadolescència, d’ençà que va caure per una finestra quan tenia catorze anys i es va quedar tetraplègic. L’Edu, actor atractiu de carrera mediocre, va ser el millor amic del Dani fins que va tenir l’accident, moment en que van deixar de veure’s. Divuit anys més tard es retroben tot just després que l’Edu sigui abandonat per la seva xicota. La seva arribada a la casa és el catalitzador que els ajuda a prendre decisions per posar punt i final als seus conflictes.

FITXA ARTÍSTICA

Dramaturgia i Direcció: Emili Corral

Ajudant de direcció: Sílvia Molins

Interprets: Eladio Herranz, Andreu Sans, Adolfo Colmenares, Judit Saula i Mont Plans

Coproducció: CAET (Centre d’arts escèniques de Terrassa)

Cia Resident a l’Estruch, fàbrica de creació de les arts en viu

Share

Comments are closed.