OUT OF MIND – FESTIVAL DE PERFORMANCE SARAGOSSA 2010OUT OF MIND – FESTIVAL DE PERFORMANCE SARAGOSSA 2010

FESTIVAL DE ARTE DE ACCIÓN Y PERFORMANCES OUT OF MIND

Artix sigue apostando por ampliar la mirada de los zaragozanos y zaragozanas, con propuestas diferentes para generar ciudadanos más críticos, llevando el más vanguardista y actual del panorama artístico en la agenda cultural de la capital aragonesa.

Precisamente, el performance tiene como una de sus misiones provocar, hacer reflexionar y transgredir ciertas normas, porque la sociedad evolucione, sobre todo en estos tiempos de crisis. Además, la performance elimina el espacio entre el arte y el espectador, ya que el espectador forma parte de la acción. El arte ya no es un objeto, el arte es un instante único e irrepetible. En una performance, el artista se presenta, no representa (no es teatro). La acción no es actuación. El tiempo, el espacio, el público y el artista confluyen en una idea concreta. Es un arte vivo y multidisciplinar.

Una tierra que fue pionera de esta disciplina artística se había olvidado completamente de este lenguaje de expresión más actual. Siente que el aragonés es muy performático socialmente. Afortunadamente, con el esfuerzo del PICH, por su apoyo incondicional, Artix y un grupo de artistas que se mantienen fieles al arte de acción (en los que se encuentra Zargrüp), ha resurgido de nuevo un movimiento en Zaragoza.

El festival se conjugan las performances y acciones, con la parte didáctica de talleres y conferencias y con música y exposiciones. Damos una gran importancia a la gente del público, que al final se convierten en los principales protagonistas, ya que participan haciendo performances y realizamos exposiciones fotográficas con imágenes que nos envían ellos mismos.

Después de dos ediciones se ha consolidado, con la participación de artistas de la talla de Carlos Llavata, Ramón Quanta, Joan Casellas, Valentín Torrents, Yolanda Pérez Herreras, Le Chip, Miguel Ángel Gil, Josema Oliden, Zargrüp, Yago Di Mateo , Oscar Abril Ascaso, Bartolomé Ferrando, Gonzalo Catalinas, Bárbara Caso, Ana Continente, Paula Gelpi, Victoria Valdearcos, Paco Serón, Fernando Clemente, Domix Garrido, Pedro Alba, Rosa Poveda, Daniel Rabanaque, Ingrid Magriña, Marian Pueyo. Y música de Positif, Gris Medina, RITERIOS, MIL, DEM, Caprulesque, Francho DJ, Vjj Hector de la Puente ….

FESTIVAL D’ART D’ACCIÓ I PERFORMANCES OUT OF MIND

Artix continua apostant per ampliar la mirada dels saragossans i saragossanes, amb propostes diferents per generar ciutadans més crítics, portant el més avantguardista i actual del panorama artístic a l’agenda cultural de la capital aragonesa.

Precisament, el performance té com una de les seves missions provocar, fer reflexionar i transgredir certes normes, perquè la societat evolucioni, sobretot en aquests temps de crisi. A més, la performance elimina l’espai entre l’art i l’espectador, ja que l’espectador forma part de l’acció. L’art ja no és un objecte, l’art és un instant únic i irrepetible. En una performance, l’artista es presenta, no representa (no és teatre). L’acció no és actuació. El temps, l’espai, el públic i el artista conflueixen en una idea concreta. És un art viu i multidisciplinari.

Una terra que va ser pionera d’aquesta disciplina artística s’havia oblidat completament d’aquest llenguatge d’expressió més actual. Sent que l’aragonès és molt performàtic socialment. Afortunadament, amb l’esforç del PICH, pel seu suport incondicional, Artix i un grup d’artistes que es mantenen fidels a l’art d’acció (en els que es troba Zargrüp), ha ressorgit de nou un moviment a Saragossa.

Al festival es conjuguen les performances i accions, amb la part didàctica de tallers i conferències i amb música i exposicions. Donem una gran importància a la gent del públic, que al final es converteixen en els principals protagonistes, ja que hi participen fent performances i realitzem exposicions fotogràfiques amb imatges que ens envien ells mateixos.

Després de dues edicions s’ha consolidat, amb la participació d’artistes de la talla de Carlos Llavata, Ramón Quanta, Joan Casellas, Valentín Torrents, Yolanda Pérez Herreras, Le Chip, Miguel Ángel Gil, Josema Oliden, Zargrüp, Yago Di Mateo, Òscar Abril Ascaso, Bartolomé Ferrando, Gonzalo Catalinas, Bárbara Caso, Ana Continente, Paula Gelpi, Victoria Valdearcos, Paco Serón, Fernando Clemente, Domix Garrido, Pedro Alba, Rosa Poveda, Daniel Rabanaque, Ingrid Magriña, Marian Pueyo. I música de Positif, Gris Medina, Rïter, MIL, DEM, Caprulesque, Francho DJ, Vjj Hector de la Puente….


Share

Comments are closed.