SABADELL ABIERTOSABADELL OBERT

El día 6 de julio a las 20 horas 4 proyectos expositivos inaugurarán el Sabadell Abierto de este verano

Sabadell Abierto es la línea programática de NauEstruch específicamente orientada al tejido artístico sabadellense. Sabadell Abierto es, pues, un instrumento para el fomento de nuestra creatividad y una ventana a la actualidad artística de la ciudad. Bajo este propósito, Sabadell Abierto convierte en una convocatoria de residencia de producción por los artistas y las artistas de Sabadell y una exposición donde se muestra el trabajo de estos procesos de creación.

De estos cuatro proyectos dos de ellos han estado en residencia durante tres meses. El primer proyecto es de Acción Cultural Metropolitana con su programa de micro-residencias Fertilización Cruzada, incluido en el proyecto “Com Col·lectivitzar la Cultura a Sabadell”. Las micro-residencias han sido abiertas a creadores y colectivos locales con el compromiso de realizar una actividad abierta al público que actúas como retorno y difusión de su propuesta cultural en la ciudad.

En segundo lugar la fotógrafa sabadellense Iolanda Pujol  con su proyecto ¿Qué estás defendiendo? Plantea una reflexión sobre la práctica que se lleva a cabo en muchas ciudades: tapiar edificios deshabitados.

El tercer proyecto corresponde al trabajo y las conclusiones del taller TACRES de este año El jardín de la amistat. TACRES es un taller que tiene una periodicidad anual, que se organiza conjuntamente con l’Escola Illa, y que en este caso planteaba recuperar la memoria de lo que fue un proyecto pionero del naturismo catalán “Luz de la Selva” y que actualmente es un solar en el barrio de Can Rull de Sabadell. Un taller dirigido por Sitesize y Acción Cultural Metropolitana.

Relacionado con este proyecto, el taller de dibujo de  l’Escola Illa planteó una reflexión a partir del reconocimiento y definición de un lugar, en este caso alrededor del espacio de Sant Pau de Riu-sec y su representación mediante el dibujo. Un mural realizado colectivamente por los alumnos del taller, y que se articula como una metáfora del propio terreno, un espacio donde conviven diferentes niveles de memoria, tiempo y experiencias diversas

SABADELL ABIERTO estará abierto al público en la sala de exposiciones de NauEstruch, c. Agricultura, 88, hasta finales de septiembre.

El dia 6 de juliol a les 20 hores 4 projectes expositius inauguraran el Sabadell Obert d’aquest estiu

Sabadell Obert és la línia programàtica de NauEstruch específicament orientada al teixit artístic sabadellenc. Sabadell Obert és, doncs, un instrument pel foment de la nostre creativitat i una finestra a l’actualitat artística de la ciutat. Sota aquest propòsit, Sabadell Obert esdevé una convocatòria de residència de producció pels artistes i les artistes de Sabadell i una exposició on es mostra el treball d’aquests processos de creació.

D’aquests quatre projectes dos d’ells han estat en residència durant tres mesos. El primer projecte és d’Acció Cultural Metropolitana amb el seu programa de micro-residències Fertilització Creuada, inclòs en el projecte “Com Col·lectivitzar la Cultura a Sabadell” . Les micro-residències han estat obertes a creadors i col·lectius locals amb el compromís de realitzar una activitat oberta al públic que actues com a retorn i difusió de la seva proposta cultural a la ciutat.

En segon lloc la fotògrafa sabadellenca Iolanda Pujol amb el seu projecte ¿Qué estás defendiendo? Planteja una reflexió sobre la pràctica que es porta a terme a moltes ciutats: tapiar edificis deshabitats.

El tercer projecte correspon al treball i les conclusions del taller TACRES d’enguany El jardí de l’amistat. TACRES és un taller que té una periodicitat anual, que s’organitza conjuntament amb l’Escola Illa, i que en aquest cas plantejava recuperar la memòria del que va ser un projecte pioner del naturisme català “Llum de la Selva” i que actualment és un solar en el barri de Can Rull de Sabadell. Un taller dirigit per Sitesize i Acció Cultural Metropolitana.

Relacionat amb aquest projecte, el taller de dibuix de l’Escola Illa va plantejar una reflexió a partir del reconeixement i definició d’un lloc, en aquest cas al voltant de l’espai de Sant Pau de Riu-sec i la seva representació mitjançant el dibuix. Un mural realitzat col·lectivament pels alumnes del taller, i que s’articula com una metàfora del propi terreny, un espai on conviuen diferents nivells de memòria, temps i experiències diverses

SABADELL OBERT restarà obert al públic a la sala d’exposicions de NauEstruch, c. Agricultura, 88, fins a finals de setembre.

Share

Comments are closed.