El TNT celebra 10 anys amb una programació excepcional integrada per 28 espectacles, 14 dels quals són coproduccions del CAET i 16 són estrenes absolutes


  • L’objectiu principal d’aquesta edició és apropar les noves tendències en les arts escèniques al gran públic i demostrar que no són elitistes ni minoritàries.
  • El TNT 2012 es consolida com el gran aparador definitiu de les produccions del CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa
  • Els professionals gaudiran d’un itinerari ideat per veure més de 20 espectacles en un sol cap de setmana.
  • 16 estrenes absolutes dels creadors més contemporanis.
  • Les grans dames de la dansa contemporània com Marta Carrasco, Àngels Margarit i Sol Picó ens presentaran els seus treballs més recents.
  • Noves disciplines com la gastronomia i la ciència s’estrenaran al festival amb sengles espectacles.

El 4 d’octubre s’inaugura el Festival TNT| Terrassa Noves Tendències 2012 amb una programació que no deixarà indiferent ni el gran públic ni els professionals que visitaran Terrassa del 4 al 8 d’octubre.

Enguany farà 10 anys des que el TNT nasqué i ho vol celebrar oferint un a programació trencadora, cuidada, més ‘tenetera’ que mai i molt sorprenent. L’edició 2012 del TNT triplica el número d’estrenes de l’anterior, gairebé també triplica el número de produccions i coproduccions pròpies i amplia el nombre d’espais escènics.

Una altra novetat d’aquest any és la incorporació de noves disciplines dins de les arts escèniques com la gastronomia i la ciència. En són prova les dues estrenes dels espectacles Els 3 Infinits del mediàtic científic Marc Boada i #PeroEsPotSaberQueHasMenjat, un espectacle que combina l’art de la cuina d’Artur Martínez, xef del restaurant Capritx amb una estrella Michelin i la guardonada i sempre sorprenent Marta Carrasco entre altres artistes.

El TNT| Terrassa Noves Tendències continua treballant per ser un referent nacional i internacional de les dramatúrgies actuals i els llenguatges escènics inclassificables, així com per consolidar-se com l’aparador definitiu de les produccions i coproduccions del CAET. Durant aquest any, el CAET ha apostat estratègicament per donar suport a la creació escènica aliant-se amb altres fàbriques de creació catalanes com poden ser L’Estruch i El Graner.  Per tot això del 4 al 8 d’octubre Terrassa esdevindrà el gran aparador de la feina de suport que el CAET dóna a creadors, companyies i produccions d’avantguarda de petit i mitjà format. A més a més, aquest any més que mai, el TNT vol demostrar que les noves tendències no són minoritàries i que poden obrir-se al gran públic. I per demostrar-ho, l’espectacle inaugural és una autèntica declaració d’intencions: Voyageurs Immobiles de Philippe Genty, una delícia per a tots els públics, donarà el tret de sortida a 4 dies de festival amb 26 espectacles, 42 funcions i 16 estrenes. Una cita que els amants de les noves tendències i el públic en general que vulgui acostar-s’hi no haurien de deixar passar.

Per fer boca, l’Spanish Omelette de Sol Picó, l’Adiós a los que os habéis ido d’ Asier Zabaleta, l’estrena de Next d’ Àngels Margarit i les darreres creacions d’Agrupación Sr. Serrano, David Franch, David Espinosa, Nico Baixas i Xavi Bobés entre  molts altres. Adjuntem programació embargada fins el 18 de setembre.

El Festival TNT és un festival dedicat a les noves tendències en les arts escèniques, que recolza i presenta espectacles de nova creació i llenguatges molt diversos. Des del 2010 combina les arts del moviment amb les multidisciplinàries, amb una clara vocació d’arribar a tots els públics. TNT| Terrassa Noves Tendències està organitzar pel CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa i rep el suport de l’Ajuntament de Terrassa, la Generalitat de Catalunya i la Secretaría de Estado de Cultura

Siguis qui siguis, vinguis d’on vinguis, deixa’t sorprendre per la programació del Festival TNT-Terrassa Noves Tendències

www.caet.cat

El CAET presenta temporada amb una aposta decidida per la creació escènica del nostre país, donant recolzament a una vintena de produccions al llarg de 2012

2012 és un any de rècords pel Centre d’arts escèniques de Terrassa: A nivell de públic, ha tancat el primer semestre havent aconseguit un percentatge d’ocupació mitjana gairebé del 90%. I pel que fa al suport a la creació, participarà en un total de 20 produccions i coproduccions al llarg d’aquest any: tota una aposta indiscutible pels nostres creadors, com dèiem abans.


I com sempre el CAET té molt en compte la ciutat que l’acull i es veu amb la responsabilitat d’apropar les grans propostes teatrals del 2012 als seus ciutadans.  Així, arriben al Teatre Principal espectacles de la talla d’Incendis de Wajdi Mouawad, dirigit per Oriol Broggi; per primer cop el TNT entra en programació general i per a tots els públics, portant a la ciutat el magnífic Voyageurs immobiles de Philippe Genty;  també tindrem l’exitòs Celobert de David Hare amb direcció de Josep Maria Pou; Burundanga de Jordi Galceran i direcció de Jordi Casanovas; de Madrid ens arribarà El tipo de la tumba de al lado amb Maribel Verdú i dirigit per Josep Maria Pou i, finalment, l’increïble Cyrano, dirigit per Oriol Broggi.

Al Teatre Alegria i la Sala Maria Plans veurem les nostres apostes per la nova creació, amb una programació que estarà acompanyada per trobades de l’espectador amb els artistes, creadors i experts després de cada funció. Inclou Udol de Marilia Samper i les Q-Ars Teatre, coproduïda pel CAET, el CAER i el Festival Grec de Barcelona; Zero, d’Albert Boronat i Pep Pla, una coprodució del CAET i el Festival Grec; La Festa d’Spiro Scimone i direcció d’ Orlando Arocha, coproducció del CAET amb Itàlia i Veneçuela; així mateix una nova companyia terrassenca, Malatesta ,estrenarà  El secret de la partició de Teresa Sánchez-Roca i direcció de Jordi Palet.

A més, en la seva vessant de centre territorial de producció escènica del nostre país, el CAET estrenarà un total de 14 produccions pròpies i coproduccions durant el Festival TNT– Terrassa Noves Tendències, entre el 3 al 8 d’octubre.

Cal apuntar que durant aquest 2012 el CAET haurà participat en un total de 20 produccions i coproduccions. Terrassa demostra, any rere any, la seva aposta per les arts escèniques fins arribar a situar-se com a referent de les noves tendències i la creació contemporània a l’escena del país.

Així doncs, serà un 2012 molt intens a nivell escènic a la ciutat de Terrassa: el CAET ha preparat un fantàstic menú amb plats per a tots els gustos: des del clàssic imprescindible als nous valors emergents, des de la fusió més actual als grans creadors.

Esperem que els espectadors participin i gaudeixin d’aquest banquet de cultura escènica, mostra de la vitalitat creativa i artística del país, malgrat la disminució dels recursos assignats. El nostre compromís és, amb la màxima eficàcia i eficiència i en la mesura de les nostres possibilitats,  estar al costat dels creadors i donar recolzament al seu talent amb més força que mai. I a partir de setembre podrem veure els resultats: esperem que ens acompanyeu en aquest viatge.

El CAET – Centre d’arts escèniques Terrassa tanca el primer semestre de 2012 amb rècord de públic

El CAET – Centre d’arts escèniques de Terrassa tanca el primer semestre de 2012 amb rècord de públic:

El Teatre Principal frega al 98% d’ocupació mitjana i el Teatre Alegria, escenari de les noves tendències, arriba al 75% d’ocupació.

El CAET fa balanç del primer semestre de la temporada 2012 superant amb escreix les xifres, ja positives, de l’any 2011. L’espectacle Delicades de T de Teatre ha posat fi al primer semestre de la temporada 2012 del CAET que ha tancat amb un 89,39% de mitjana d’ocupació en els dos teatres. 4.573 espectadors han omplert el Teatre Alegria i el Teatre Principal, tot gaudint de les propostes del Centre d’arts escèniques de Terrassa durant els mesos de gener a juny de 2012.

Aquesta primera temporada ha seguit la línia d’apostar per les noves tendències, els espectacles de producció pròpia, la diversitat d’oferta i la creació i fidelització de públics.
El CAET iniciava el 2012 amb una programació eclèctica, internacional i arriscada que ha estat aplaudida i assimilada per tots els públics. Aquest fet demostra que el CAET, ha assolit un dels seus grans objectius: introduir l’espectador a les noves propostes tot fent-los propers als nous llenguatges i acostant els espectacles ‘TeNeTers’ a tots els egarencs, amb xerrades amb artistes i experts després de les funcions. El Teatre Alegria, on hem pogut veure les obres més transgressores, ha assolit un 74,18% d’ocupació de mitjana. En la seva vessant coproductora, el CAET ha presentat a l’Alegria propostes com 180º de cel de La Virgueria, Greenwich Art Show de la sempre sorprenent Macarena Recuerda Shepherd, Molly Sweeney del director terrassenc Miquel Gorriz i la nova creació d’Àngels Margarit: From B to B.
Per altra banda, el consolidat Teatre Principal ha assolit pràcticament el cent per cent d’ocupació, aconseguint un 97,25% de mitjana. Com sempre, aquest teatre ha estat l’encarregat de portar a la ciutat obres de gran format com Qui té por de Virginia Woolf? amb Emma Vilarasau i Pere Arquillué; el sorprenent Operetta, la deliciosa ironia de T de Teatre amb Delicades¸ el petit Liceu amb Els músics de Bremen i L’any que ve serà millor, d’autoria múltiple, femenina i catalana.
Aquest 2012 ha estat l’any que el CAET ha encetat el seu camí cap a la internacionalització amb dues iniciatives ben diferents. La primera fou la col•laboració en el projecte europeu Trans-mission que es

materialitzà en l’espectacle Aprendre, començar a perdre de Atempo Circ (79,75% d’ocupació al Teatre Alegria). L’altra fou la presentació de l’intercanvi escènic amb segell de germen TNT entre el Teatro delle Forme de Torino i el CAET, que portà a Antonio Damasco des d’Itàlia a Terrassa per treballar i estrenar Comizi d’amore, una obra experimental en clau de comèdia i amb un flamant quintet de corda que fou molt ben rebut pel públic egarenc. Al seu torn el director del CAET, en Pep Pla va impartir també un laboratori a Torino amb el títol d’Ítaca (casa, terra i pa). Ambdós tallers han estat possibles gràcies al paraigua de l’Arianna-Xarxa Euromediterrània de Cultura i Patrimoni.

Dos escenaris, dotze espectacles, quatre estrenes i tres coproduccions han configurat la primera temporada de programació del 2012 del CAET que es valora molt positivament per l’increment de públic i la diversitat d’aquest.

També des del CAET s’impulsa la interacció amb l’espectador a través del cicle Mirades TNT (trobada directa i en viu amb els creadors i intèrprets i experts convidats) i de les eines 2.0: uns comptes de facebook i twitter molt actius i un canal de YouTube amb més de 2.700 visualitzacions. Tot al voltant de la nova web que des del seu llançament al desembre ha rebut més de 6.600 visites. Els espectadors del CAET n’estan contínuament informats al moment de les novetats.

El Centre d’arts escèniques de Terrassa seguirà en aquesta línia pel segon semestre de la temporada, amb una programació que es donarà a conèixer el 19 de juny i preparant un magnífic Festival TNT – Terrassa Noves Tendències, que aquest 2012 complirà els seus primers deu anys de vida i que tindrà lloc del 3 al 8 d’octubre.

Descarrega: Programa CAET gener-juny 2012

Tres centres públics sumen sinergies per donar impuls als llenguatges més contemporanis

Graner, l’Estruch i el CAET s’han posat d’acord per potenciar el treball dels artistes més contemporanis i la difusió de llurs creacions

Els projectes seleccionats s’estrenaran al festival
TNT-TERRASSA NOVES TENDÈNCIES (4 al 12 d’octubre)

Dues fàbriques de creació (Graner i Estruch) i un centre de producció territorial (el CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa) sumen els seus actius i sinergies per donar un impuls decidit a la creació contemporània del nostre país.

El treball en xarxa no tan sols suma, sinó que potencia l’efecte dels diferents suports que ofereix cada entitat per separat. És per això que el primer pas ha estat la constitució d’una comissió artística -formada per representants dels tres centres- que decideix quins projectes formaran part del programa.

Els seleccionats tindran l’oportunitat de fer el treball de creació inicial, assajos i producció a les instal•lacions del Graner de Barcelona espai de creació vinculat al Mercat de les flors, després podran treballar la vessant tècnica i fer els assajos finals a L’Estruch de Sabadell per arribar finalment a l’estrena de l’espectacle dins del festival TNT-Terrassa Noves Tendències que enguany tindrà lloc del 4 al 7 d’octubre a Terrassa. A més de la difusió que suposa l’estrena dins del marc d’un festival d’aquestes característiques, orientat exclusivament a la difusió dels llenguatges escènics més contemporanis, el CAET donarà suport econòmic en forma de coproducció per promoure la inserció d’aquestes creacions al mercat.

Més informació sobre els tres centres:

El Graner és el nou centre d’investigació i creació d’aprofundiment del llenguatge del cos i el moviment. Dins el programa Fàbriques de Creació de l’Ajuntament de Barcelona, compta amb la gestió del Mercat de les Flors, amb el suport de les Associacions de Professionals i de Companyies de Dansa de Catalunya. Per més informació consulteu www.granerbcn.cat

L’Estruch és un centre cultural municipal inaugurat l’any 1995 i situat al barri de la Creu Alta de Sabadell. Està dedicat a la producció, la difusió i la formació artística contemporània i centrat en les arts en viu: el teatre, la dansa, el circ, la música, la imatge i les arts visuals i performàtiques. Per més informació, consulteu www.lestruch.cat

El Centre d’arts escèniques de Terrassa (CAET) és un dels centres territorials públics de creació, producció i difusió d’arts escèniques participats per la Generalitat de Catalunya. Creat l’any 2006, actualment sota la direcció artística del terrassenc Pep Pla, el CAET aposta pel suport a la creació contemporània i a les noves tendències. A més a més, el CAET és el centre organitzador del Festival TNT | Terrassa Noves Tendències.
Per més informació, consulteu www.caet.cat

El CAET celebra el Dia Internacional de la Dansa estrenant ‘Aprendre,començar a perdre’, projecte de creació vinculat a la plataforma TRANS-mission, al Teatre Alegria (únic passi a nivell estatal)

‘Aprendre, començar a perdre’ és un projecte de creació vinculat al TRANS-mission, una plataforma de recolzament a la creació de circ contemporani que fomenta la col•laboració dels quatre grans centres europeus: Barcelona, Brussel•les, Torí i Tolosa. L’estrena a Terrassa, el dia internacional de la dansa, serà l’únic passi que es farà a nivell estatal

Data: 29 d’abril
Hora: 18h
Espai: Teatre Alegria | C/ Gaudí, 15 Terrassa

El 29 d’abril, Dia Internacional de la Dansa, el Teatre Alegria acull l’espectacle ‘Aprendre, començar a perdre’ que serà l’únic passi que es farà a tot el país. Atempo Circ és l’encarregat d’estrenar aquest espectacle de circ mulitidisciplinari que llança mirades transversals sobre la ceguesa, l’aprenentatge i la vellesa per reflexionar sobre el joc, l’obsessió, la lluita i la decadència que ens habita i que ens transforma. A través del cos i el moviment aquesta obra vol plantejar reflexions sobre la vida de circ. Veure i no veure el que aprenem, oblidar, caure i resistir als nostres propis artefactes, als seus espais, a la seva lluita, la seva obsessió i el seu perill, els seus temps a cada caiguda, mutar per ells a cada encontre i envellir amb ells.

Aquesta és una creació vinculada al projecte TRANS-Mission, un projecte de col•laboració que va néixer amb l’objectiu de millorar les pràctiques de suport a la creació, a la producció i a la difusió en el sector de circ contemporani i que compta amb el suport del Programa Cultura de la Unió Europea. Reuneix quatre socis: l’Espace Catastrophe (Brussel•les), La Grainerie (Toulouse), Zelig (Torí) i La Central del Circ (Barcelona). Amb TRANS-mission, aquestes entitats donen suport a quatre companyies de circ contemporani que tenen un projecte de creació per a 4, 5 o 6 intèrprets. Aquest suport consisteix en residències de creació a cada territori, un acompanyament personalitzat al llarg del procés de creació i un suport a la difusió.

’Aprendre, començar a perdre’ és un clar exemple de circ de la nostra era que aprèn del d’èpoques passades amb acròbates, ballarins i músics que, cadascun amb el seu particular llenguatge escènic, amb objectes impossibles i projeccions interactives ajuden a donar forma a aquesta magnífica creació.

Més de 33.000 espectadors: un bon motiu per celebrar el primer aniversari del renovat Teatre Principal de Terrassa

Aquest dissabte 14 d’abril es va celebrar el primer any d’activitat escènica al nou Teatre Principal, que es va iniciar amb l’estrena d’Una vella, coneguda olor, coproducció del CAET amb el TNC

Teatre Principal de Terrassa
Assistents durant el primer any d’activitats de la nova etapa del Teatre Principal
Espectadors:33.525 Visitants:2.093
Total assistents : 35.618

El públic ha pogut gaudir de teatre, òpera, sarsuela, jazz, cant coral, circ, espectacles familiars, dansa, musicals… Però no tan sols això: el teatre ha obert les seves portes i el seu nou escenari a la ciutadania i, per extensió, a les associacions i institucions culturals, educatives i socials de la ciutat.
Un teatre per a tots, amb una altíssima utilització, demostrada pels més de 35.000 ciutadans que han passat per les seves instal•lacions: tenim tots un bon motiu per celebrar aquest primer aniversari.
Aquest renovat equipament va obrir les seves portes el 24 de març de 2011, amb una cerimònia inaugural que va donar pas a una exposició sobre la història dels teatres de Terrassa (Mapa de les veus de Talia) i a visites comentades sobre el procés de restauració d’aquesta joia modernista, abans d’iniciar la seva programació escènica el 14 d’abril de 2011.
El Teatre Principal continua amb la seva programació pensada per a tots els públics. Podeu consultar-la i obtenir més informació a: www.terrassa.cat/cultura i www.caet.cat

Macarena Recuerda estrena Greenwich Art Show, el seu nou espectacle, al Teatre Alegria

Greenwich Art Show, el retrat d’un fotògraf, una dona i una ciutat explicat a través de fotografies preses entre els anys 1942-45, s’estrena al Teatre Alegria el 14 d’abril
Data: 14 d’abril
Hora: 21h
Espai: Teatre Alegria

Greenwich Art Show és la història d’un fotògraf, una dona i una ciutat explicada a través de fotografies preses entre el 1942 i el 1945. Aquesta peça, que porta per títol el nom d’una fotografia del nostre protagonista, pretén ser una biografia del fotògraf i una de les dones que casualment posa en diverses de les seves fotografies suposadament documentals. Aquesta casualitat va desencadenar la possibilitat que el fotògraf periodístic conegut com un dels pares de la fotografia sincera, fingís retratar la veritat dels carrers, anomenant-se a si mateix fotoperiodista quan en realitat són escenificacions amb actors més pròpies de la foto autoral.

Macarena Recuerda Shepherd cerca noves estructures narratives, les seqüències fixes de les quals, possibiliten una lectura diafragmàtica. Una lectura que permeti una sèrie de relacions i associacions, ja que de la mateixa manera que les paraules i les frases obtenen el seu significat un cop s’han vinculat amb la ment del lector, les imatges consecutives poden obrir una infinitat de possibles lectures. Macarena Recuerda ha treballat amb professionals de la talla de Jan Fabre, Pina Bausch i Farruquito. El 2008 va fundar una plataforma de nous creadors difícilment etiquetables pels que el Teatre Alegria és un ecosistema més que amigable.
En acabar la representació, els espectadors tindran la oportunitat de parlar amb els creadors i artistes de l’obra; d’aquesta manera el CAET vol promoure la interacció creador-espectador per tal d’apropar els nous llenguatges escènics al públic.
Facilitem el vídeo que Macarena Recuerda va gravar per a projectar a la roda de premsa: Macarena Recuerda parla als mitjans

FITXA TÈCNICA: Una performance de Macarena Recuerda Shepherd | Coordinador Tècnic audiovisual: Gorka Bilbao | Amb la col•laboració de Manu Morales | Una coproducció del CAET-Centre d’arts escèniques de Terrassa, MiCarteraPatrocina, Festival Neo i Antic Teatre.

El CAET segueix apostant pel risc i inicia camí cap a la internacionalització

El CAET- Centre d’arts escèniques de Terrassa, un centre que recolza les noves tendències artístiques i segueix apostant per la creació de risc

En la seva faceta coproductora, i sempre apostant pels nous llenguatges escènics, el CAET presenta en el Teatre Alegria l’estrena de 180º de cel de La Virgueria, obra que aborda la reinserció, els efectes de la privació de la llibertat i el fet de tornar a començar; i Greenwich Art Show de la sempre sorprenent creadora Macarena Recuerda Shepherd. La peça porta el nom d’una fotografia del mateix Alfred Eisenstaedt i pretén ser una biografia dramatitzada del fotògraf i de les dones que casualment apareixen en diferents de les seves fotografies suposadament documentals.
Aquesta casualitat va desencadenà la possibilitat que el fotògraf periodístic conegut com un dels pares de la fotografia sincera, fingís retratar la veritat dels carrers i s’autoanomenava a si mateix fotoperiodista quan en realitat eren escenificacions amb actors, més pròpies de la foto d’autor.

Per altra banda, el CAET empren el seu camí cap a la internacionalització amb dues iniciatives molt diferents: la primera és la col•laboració amb el projecte europeu Trans-mission, una plataforma de suport a la creació circense contemporània que rep el suport de la Comissió Europea i que prendrà forma amb l’estrena de l’espectacle Aprendre, començar a perdre d’ Atempo Circ; i l’altra és la presentació d’una nova activitat d’intercanvi escènic amb el segell Germen TNT* entre el CAET i el Teatro delle Forme de Turín inclosa en ARIANNA – Xarxa Euromediterránea de la Cultura y el Patrimonio. Antonio Damasco, director del Teatro delle Forme, vindrà a Terrassa des d’Italia amb Comizi d’amore, una obra experimental en clau de comèdia i amb un flamant quintet de corda. A la vegada el director del CAET, Pep Pla impartirà un laboratori teatral a Turí amb el títol d’ Ítaca (casa, tierra y pan).

* GERMEN TNT és un programa del CAET l’objectiu del qual és oferir recursos a companyies i artistes per desenvolupar el seu projecte de creació o investigació de les arts escèniques.

Dates d’estrena i residència:

• 180º de cel | 31 de març | Residència del 26 al 30 de març | Teatre Alegria
• Greenwich Art Show | 14 d’abril | Residència del 10 al 13 d’abril | Teatre Alegria
• Aprendre, començar a perdre | 29 d’abril |Teatre Alegria
• Comizi d’amore | 12 de maig | Laboratori del 16 al 20 d’abril i del 7 a l’11 de maig |Teatre Alegria

Descarrega: Programa CAET gener-juny 2012

Pep Pla porta el CAET a la ciutat italiana de Torí

El CAET estrena dissabte el taller teatral Ítaca: casa, terra i pa, dirigit pel mateix Pep Pla, fruit de l’acord de participació amb el Teatro delle Forme de Torí. El Centre d’arts escèniques de Terrassa inicia així el camí cap a la internacionalització

Dissabte 3 de març, el director artístic del CAET presenta al Teatro Politema de Bra (Torino) el taller experimental Ítaca: casa, terra i pa, que esdevé el resultat de dos tallers impartits a la ciutat italiana de Torí: un que es realitzà del 9 al 12 de febrer i l’altre que tindrà lloc del 29 de febrer al 3 de març. El Centre d’arts escèniques de Terrassa enguany ha iniciat un procés d’internacionalització gràcies a un acord de participació amb el Teatro delle Forme de Torí. L’intercanvi de creació multidisciplinària en forma de taller teatral es materialitza en aquest laboratori de creació contínua.

Ítaca: casa, terra i pa parla del viatge que es veuen obligats a fer part de la població mundial per raons econòmiques i també polítiques. El taller pretén que el públic es posi en la pell dels immigrants i segueixi tot el seu procés fins arribar a la nova “Ítaca somiada”, a una nova civilització. Una immigració que abans es movia del tercer al primer món, però que ara per ara, la conjuntura econòmica posa de relleu que la migració també es dóna dins del primer món.

Un segon taller teatral culminarà l’intercanvi entre el CAET i el Teatro delle Forme. Aquest segon estarà conduit pel director del teatre italià, Antonio Damasco, que es desplaçarà a Terrassa durant els mesos d’abril i maig. Aquí dirigirà un taller per tal de representar posteriorment l’obra Comizi d’amore, un homenatge a la pel•lícula de Pier Paolo Passolini, que s’estrenarà el 12 de maig al Teatre Alegria.

Aquest intercanvi internacional ha estat impulsat per la Xarxa Arianna, la Xarxa Euromediterrània de Cultura Popular que incideix en la cooperació, projecció, intercanvi i mobilitat multidisciplinària dels artistes de l’àrea mediterrània. Tot consolidant el Germen CAET com a segell*, el Centre d’arts escèniques de Terrassa assoleix el seu objectiu, que és que el teatre i la ciutat prenguin protagonisme i esdevinguin un pol internacional de propostes de risc.

* GERMEN TNT és un programa del CAET l’objectiu del qual és oferir recursos a companyies i artistes per desenvolupar el seu projecte de creació o investigació de les arts escèniques.

Dates d’estrena i residència:

• Ítaca: casa, terra i pa | 3 de març | Teatro Politema de Bra
• Comizi d’amore | 12 de maig | Laboratori del 16 al 20 d’abril i del 7 a l’11 de maig |Teatre Alegria

Àngels Margarit torna a ballar a Terrassa

El CAET convida la terrassenca, flamant Premio Nacional de Danza, a representar al Teatre Alegria la seva creació ‘From B to B’

Data: 11 de març
Hora: 18h
Espai: Teatre Alegria

From B to B és una creació conjunta amb Thomas Hauert i evoca un trajecte de Brussel•les, on viu el coreògraf, a Barcelona. Però podria fer referència a un lloc B assolit per cadascun dels artistes venint del punt A i a través del camí individual de les seves vides. La seva admiració mútua els va portar a crear From B to B. Els dos coreògrafs es van conèixer a Terrassa el 2005, en el marc del llavors Tensdansa, festival que ella mateixa dirigia.
Àngels Margarit i Thomas Hauert pertanyen a diferents generacions, tenen diferents recorreguts i cadascú ha desenvolupat una veu artística pròpia i genuïna. Malgrat els camps d’interès que tenen en comú i una curiositat artística sorprenentment propera, molts dels mètodes de creació que apliquen difereixen radicalment. Va ser en veure la dansa de l’altre que va néixer el desig de treballar junts.
Cada un dels seus punts de partida conté el potencial de ser el pròxim destí de l’altre. Els dos coreògrafs comparteixen un amor profund pel moviment, el gust per una certa virtuositat física, una sensibilitat particular per l’espai, una manera de crear un univers de textures canviants, dinàmiques i constel•lacions sorprenents.
Aquest espectacle fou estrenat al Grec 2011. I és una coproducció d’Àngels Margarit/cia Mudances i la companyia belga Zoo amb el Festival Grec de Barcelona i el Festival La Bâtie de Ginebra amb la col•laboració del CAET.
Descarrega’t!
Programa CAET desembre- juny 2012 | Multimèdia (fotos i material audiovisual) | Vídeo Youtube
Més informació:
CAET | 93.733.81.40 | caetcomunicacio@gmail.com / www.caet.cat
aPortada Comunicació | Úrsula Barri Genera | 671.670.797| ursula.barri@aportada.com