Bailando de pié con “La Maquina de Ser Otro”: posibilidades del arte como herramienta de rehabilitación (motora neurológica y/o psicológica)Bailando de pié con “La Maquina de Ser Otro”: posibilidades del arte como herramienta de rehabilitación (motora neurológica y/o psicológica)

investigación artistica de Be Another Lab, con Cristina Roca y Victoria Alés

Próximo viernes será la presentación final de la residencia del colectivo BeAnotherLab en la NauEstruch con el proyecto “LA MAQUINA DE SER OTRO“.
El proyecto mescla metodologías de neurociencia, realidad virtual y performance para generar en el usuario la percepción de verse en el cuerpo de otra persona. Durante la residencia en NauEstruch el colectivo ha colaborado con integrantes del grupo Liant La Troca, lo que ha posibilitado investigar el uso de esta ‘máquina’ para ampliar virtualmente la capacidad de movimientos de bailarines con diversidad funcional.
Program de la presentación:
  • CHARLA:  Bailando de pié con “La Maquina de Ser Otro”: posibilidades del arte como herramienta de rehabilitación (motora neurológica y/o psicológica).
  • PERFORMANCE DE DANZA “Caracoleando en Espejo” – por Victoria Martínez Alés y Cristina Roca.
  •  PRUEBAS ABIERTAS AL PÚBLICO con la poesía de Jesus Ricart Morera “Diálogo con el habitante de mi espejo”.
Viernes, 28 de junio, a las 20:30 en la sala  01.

investigación artistica de Be Another Lab, con Cristina Roca y Victoria Alés

Próximo viernes será la presentación final de la residencia del colectivo BeAnotherLab en la NauEstruch con el proyecto “LA MAQUINA DE SER OTRO“.
El proyecto mescla metodologías de neurociencia, realidad virtual y performance para generar en el usuario la percepción de verse en el cuerpo de otra persona. Durante la residencia en NauEstruch el colectivo ha colaborado con integrantes del grupo Liant La Troca, lo que ha posibilitado investigar el uso de esta ‘máquina’ para ampliar virtualmente la capacidad de movimientos de bailarines con diversidad funcional.
Program de la presentación:
  • CHARLA:  Bailando de pié con “La Maquina de Ser Otro”: posibilidades del arte como herramienta de rehabilitación (motora neurológica y/o psicológica).
  • PERFORMANCE DE DANZA “Caracoleando en Espejo” – por Victoria Martínez Alés y Cristina Roca.
  •  PRUEBAS ABIERTAS AL PÚBLICO con la poesía de Jesus Ricart Morera “Diálogo con el habitante de mi espejo”.
Viernes, 28 de junio, a las 20:30 en la sala  01.

Éthiquette – ConcordanceÉthiquette – Concordance

Día: 29 de junio
Hora: 21h
Precio: 10€

Éthiquette es la segunda creación de la compañía francesa Concordance y representa una nueva incursión en la mezcla de disciplinas: danza aérea, teatro gestual y música a partir de unos instrumentos creados con material reciclado por el propio músico, que ya tanta espectacularidad y poesía dieron a Palarbre, su primer montaje. Esta vez la bailarina Maud Payen, el músico Adil Kaced y la escritora Maud Perraud han propuesto sumergir al público en un sentimiento bien conocido y no suficientemente explorado: el de culpabilidad.
El trabajo de Concordance quiere evitar una visión demasiado personalista y por eso pasea por la obra del filósofo y psicólogo Paul Diels.

Ficha artística
Coreografía e interpretación: Maud Payen
Composición musical, caligrafía e interpretación: Adil Kaced
Textos: Maud Perraud

Espectáculo realizado en residencia en l’Estruch

Dia: 29 de juny
Hora: 21h
Preu: 10€

Éthiquette és la segona creació de la companyia francesa Concordance i representa una nova incursió en la barreja de disciplines: dansa aèrea, teatre gestual i música a partir d’uns instruments creats amb material reciclat pel propi músic, que ja tanta espectacularitat i poesia van donar a Palarbre, el seu primer muntatge. Aquesta vegada la ballarina Maud Payen, el músic Adil Kaced i l’escriptora Maud Perraud s’han proposat submergir el públic en un sentiment ben conegut i no prou explorat: el de culpabilitat. El treball de Concordance vol evitar una visió massa personalista i per això passeja per l’obra del filòsof i psicòleg Paul Diel.

Fitxa artística
Coreografia i interpretació: Maud Payen
Composició musical, caligrafia i interpretació: Adil Kaced
Textos: Maud Perraud

Espectacle realitzat en residència a l’Estruch

Mecal al aire libreMecal a l’aire lliure

Día: 19 de junio
Hora: 22h
Precio: Gratuito

SOY UNA CHICA!
Documental, 15 ‘, Países Bajos, 2010
Director: Susan Koen
Cualquier chica de 13 años sueña con un chico guapo y difícil de conseguir. La Joppe no es diferente, y por eso pregunta a su amiga como pedir para salir al Brian. Pero como debería decirle que nació chico?

EL DESCANSO
Animación, 8 ‘, Francia, 2011
Director: Pierre Docus
En una trinchera durante la Primera Guerra Mundial, un soldado francés queda paralizado de miedo. Su mente desconecta de la realidad y escapa a un mundo donde las guerras se luchan entre juguetes.

DIOSES – GHOST
Videoclip, 5 ‘

EL PROGRAMA DEL CENTRIFUGADO DE CEREBRO
Documental, 7 ‘, Alemania, 2010
Director: Till Nowak
“Centrifuge Brain Project” es un experimento científico que comenzó en la década de 1970. Consiste en un parque de atracciones que mejora la capacidad de la gente. El Dr. Laslowicz explica el proyecto. Cree que los problemas humanos se pueden solucionar después de hacer pasar por un centrifugado a 20.000 caballos de fuerza.

EL PEQUEÑO NAZI
Ficción, 13 ‘, Alemania, 2010
Director: Petra Lúschow
Como cada año, la familia Wölkel celebrará la Navidad en casa la abuela, pero les espera una sorpresa desagradable: la abuela Wölkel ha dejado que la Navidad nazi de su niñez retorne a la vida. Esto seguramente no sería un problema si no fuera porque tienen un invitado de Israel que llega hoy. si hay algo que no gustaría nada a la familia es que se les considerara nazis, pero un solo hecho monstruoso les ayuda a negar la verdad.

CUATRO OJOS
Animación, 9 ‘, Francia, 2010
Director: Jean-Claude Rozec
La extrema miopía del Arnaud significa que debe llevar gafas. Al Arnaud no le gustan las horribles gafas, y prefiere el mundo borroso y proteico de su miopía, un mundo poblado por monstruos y otras criaturas fantásticas conjuradas por su imaginación …

DUCK SAUCE – BIG BAD WOLF
Videoclip, 3 ‘

Dia: 19 de juny
Hora: 22h
Preu: Gratuït

SÓC UNA NOIA!
Documental, 15′, Països Baixos, 2010
Director: Susan Koenen
Qualsevol noia de 13 anys somnia amb un noi maco i difícil d’aconseguir. La Joppe no és diferent, i per això pregunta a la seva amiga com demanar per sortir al Brian. Però com hauria de dir-li que va néixer noi?

EL DESCANS
Animació, 8′, França, 2011
Director: Pierre Docus
En una trinxera durant la Primera Guerra Mundial, un soldat francès resta paralitzat de por. La seva ment desconnecta de la realitat i escapa a un món on les guerres es lluiten entre joguines.

DEUS – GHOST
Videoclip, 5′

EL PROGRAMA DEL CENTRIFUGAT DE CERVELL
Documental, 7′, Alemanya, 2010
Director: Till Nowak
“Centrifuge Brain Project” és un experiment científic que va començar a la dècada de 1970. Consisteix en un parc d’atraccions que millora la capacitat de la gent. El Dr. Laslowicz explica el projecte. Creu que els problemes humans es poden solucionar després de fer passar per un centrifugat a 20.000 cavalls de força.

EL PETIT NAZI
Ficció, 13′, Alemanya, 2010
Director: Petra Lúschow
Com cada any, la família Wölkel celebrarà el Nadal a casa l’àvia, però els espera una sorpresa desagradable: l’àvia Wölkel ha deixat que el Nadal nazi de la seva infantesa retorni a la vida. Això segurament no seria un problema si no fos perquè tenen un convidat d’Israel que arriba avui. si hi ha alguna cosa que no agradaria gens a la família és que se’ls considerés nazis, però un sol fet monstruós els ajuda a negar la veritat.

QUATRE ULLS
Animació, 9′, França, 2010
Director: Jean-Claude Rozec
L’extrema miopia de l’Arnaud significa que ha de dur ulleres. A l’Arnaud no li agraden les horribles ulleres, i prefereix el món borrós i proteic de la seva miopia, un món poblat per monstres i altres criatures fantàstiques conjurades per la seva imaginació…

DUCK SAUCE – BIG BAD WOLF
Videoclip, 3′

Lowland (Roser López Espinosa)Lowland (Roser López Espinosa)

Día: 8 de junio
Hora: 21h
Precio: 10€

Fascinados por las migraciones de los pájaros, queremos aprender a volar. Lowland nos devuelve a la animalidad del cuerpo y del movimiento, el aprendizaje, el esfuerzo, la tenacidad y la resistencia, la belleza, el espíritu de superación y el espíritu de libertad. Partir o enraizarnos? Lowland es el paisaje de cada uno y el viaje. Sólo se puede volar con el cuerpo y necesitaremos ingenio e imaginación para conseguir unas alas. Un imaginario del mundo de las aves y de los hombres, lleno de luz y vitalidad a Lowland, la tierra baja.

Ficha artística:
Concepto y dirección: Roser López Espinosa
Creación y danza: Guy Nader, Roser López Espinosa
Música original: Ilia Mayer
Diseño iluminación: Katinka Marac
Asistente movimiento: María Campos
Asesoramiento dramaturgia: Raquel Tomàs
Diseño de vestuario: Luna Albert
Zootropo: Noemi Laviana
Acompañamiento artístico: Àngels Margarit
Equipo técnico: Katinka Marac, Israel Quintero
Producción El escénica: – Elclimamola
Management: Marine budín / Elclimamola

Coproducción del Mercat de les Flors

Creado en residencia en Centro de creación El Graner, La Caldera – Centro de creación de danza y artes escénicas contemporáneas y Àngels Margarit / Cia Mudances (Barcelona), L’Estruch del Ayuntamiento de Sabadell, KREA / Azalia (Vitoria) y LSD Movement / Losdedae (Alcalá de Henares) como premios del Certamen Coreográfico de Madrid / Paso a Dos (Madrid).

Con la colaboración de: Melkweg Theater y Dansateliers (Holanda) y el Departamento de Cultura de la Generalidad de Cataluña.

– Página web: http://www.roserlopez.com

Dia: 8 de juny
Hora: 21h
Preu: 10€

Fascinats per les migracions dels ocells, volem aprendre a volar. Lowland ens retorna a l’animalitat del cos i del moviment, a l’aprenentatge, l’esforç, la tenacitat i la resistència, la bellesa, l’esperit de superació i l’esperit de llibertat.
Partir o arrelar-nos? Lowland és el paissatge de cadascú i el viatge. Només es pot volar amb el cos i ens caldrà enginy i imaginació per aconseguir unes ales. Un imaginari del món de les aus i dels homes, ple de llum i vitalitat a Lowland, la terra baixa.

Fitxa artística:
Concepte i direcció: Roser López Espinosa
Creació i dansa: Guy Nader, Roser López Espinosa
Música original: Ilia Mayer
Disseny il·luminació: Katinka Marac
Assistent moviment: Maria Campos
Assessorament dramatúrgia: Raquel Tomàs
Disseny de vestuari: Lluna Albert
Zoòtrop: Noemi Laviana
Acompanyament artístic: Àngels Margarit
Equip tècnic: Katinka Marac, Israel Quintero
Producció L’escènica: Elclimamola
Management: Marine Budin / Elclimamola

Coproducció del Mercat de les Flors

Creat en residència a Centre de creació El Graner, La Caldera Centre de creació de dansa i arts escèniques contemporànies i Àngels Margarit / Cia Mudances (Barcelona), L’Estruch de l’Ajuntament de Sabadell, KREA / Azala (Vitoria) i LSD Movement/Losdedae (Alcalá de Henares) com a premis del Certamen Coreográfico de Madrid/Paso a Dos (Madrid).

Amb la col.laboració de: Melkweg Theater i Dansateliers (Holanda) i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

– Pàgina web: http://www.roserlopez.com

“Crim contra rellotge” – Cia. encertCrim contra rellotge – Cia. encert

Día: 1 de junio
Hora: 21h
Precio: 5€

El Hotel Avenida, de Sant Feliu de Guíxols, se convierte en punto de encuentro para los personajes de la obra Crimen contra reloj, que presenta el grupo de teatro sabadellense Tino. Pero mientras unos van para consumar una relación amorosa, otros se citó para planificar el asesinato de un ministro … Original del célebre tándem de creadores británicos Sidney Gillio y Frank Launder, la comedia ha sido adaptada por José Salomón y agrupa trece actores y actrices en escena.

Ficha artística
Dirección: Josep Salomón y Maria Mercè Fisa
Intérpretes: Jordi Cantó, Mireia Soriano, Eduard Gute, Dani Carmona, Kike Cobos, Patri Rodriguez, Gregorio Sánchez, Mercè Puig, Josep Maria Masoliver, Gerard Vidal, Olga Armengol, Luis Valverde, Maria Mercè Fisa

Dia: 1 de juny
Hora: 21h
Preu: 5€

L’Hotel Avinguda, de Sant Feliu de Guíxols, esdevé punt de trobada per als personatges de l’obra Crim contra rellotge, que presenta el grup de teatre sabadellenc Encert. Però mentre uns hi van per consumar una relació amorosa, altres s’hi ha citat per planificar l’assassinat d’un ministre… Original del cèlebre tàndem de creadors britànics Sidney Gilliat i Frank Launder, la comèdia ha estat adaptada per Josep Salomó i agrupa tretze actors i actrius en escena.

Fitxa artística
Direcció: Josep Salomó i Maria Mercè Fisa
Intèrprets: Jordi Cantó, Mireia Soriano, Eduard Gutés, Dani Carmona, Kike Cobos, Patri Rodriguez, Gregori Sánchez, Mercè Puig, Josep Maria Masoliver, Gerard Vidal, Olga Armengol, Lluís Valverde, Maria Mercè Fisa.

Percepción – Cia. ArketipPercepción – Cia. Arketip


Día: 25 de mayo
Hora: 21h
Precio: 10€

Percepción es la primera pieza coreográfica de la compañía francesa Arketip, formada por los jóvenes Elodie Fuster y Lionel Coléno. Con voluntad de hacer llegar la danza al gran público, ambos han creado una obra que indaga en la relación que los seres humanos establecen con lo que perciben (o que creen que perciben). Uno de sus referentes es el escritor Aldous Huxley ya él lo citan como fuente de inspiración: “Vernos a nosotros mismos como los demás nos ven es un don muy saludable”.

Ficha artística
Coreografía e interpretación: Elodie Fuster Puig y Lionel Coléno
Iluminación: Franklin Smith
Escenografía: Julia Comte

Espectáculo realizado en residencia en l’Estruch

Dia: 25 de maig
Hora: 21h
Preu: 10€

Percepción és la primera peça coreogràfica de la companyia francesa Arketip, formada pels joves Elodie Fuster i Lionel Coléno. Amb voluntat de fer arribar la dansa al gran públic, ambdós han creat una obra que indaga en la relació que els éssers humans estableixen amb allò que perceben (o que creuen que perceben). Un dels seus referents és l’escriptor Aldous Huxley i a ell el citen com a font d’inspiració: “Veure’ns a nosaltres mateixos com els altres ens veuen és un do molt saludable”.

Fitxa artística
Coreografia i interpretació: Elodie Fuster Puig i Lionel Coléno
Il·luminació: Franklin Smith
Escenografia: Júlia Comte

Espectacle realitzat en residència a l’Estruch

Paisajes y escenas en 3D con BlenderPaisatges i escenes en 3D amb Blender

Curso para ya iniciados en Blender: técnicas específicas de 3D para crear imágenes y vídeos de paisajes y escenarios.

Temporalización:
– Horas totales del curso: 20.
– Fechas: del 20 al 21 de maig, de 17 a 21h.

Programa formativo:

Primera sesión (4 horas)
Objetivo: Creación de un paisaje montañoso
– Uso de addons para generar geometrías, paisajes montañosos en este caso concreto.
– Setup de iluminación de exteriores y teoría básica del color y la luz en el render 3D.
– Setup de materiales complejos vía nodos

Segunda sesión (4 horas)
Objetivo: añadimos plantas y piedras en el ejercicio anterior.
– Uso de sistemas de partículas para generar elementos tipo césped.
– Uso de modificadores para la edición versátil y no destructiva de geometrías.
– Otras técnicas de modelado para ya iniciados en los procedimientos básicos

Tercera sesión (4 horas)
Objetivo: Asignación y creación de materiales para piedras, plantas y otros elementos.
– Técnicas básicas de texturización UV.
– Uso de materiales tipo strand.
– Fakes diversos para ahorrar recursos de cálculo informático.

Cuarta sesión (4 horas)
Objetivo: Iniciación de la fase de decisiones para el render.
– Principios del compositing utilizando el editor de vídeo de Blender: máscaras, canales alfa y otros.
– Render por capas y otras opciones 2.5D a través del compositor por nodos.
– Fakes de segundo nivel (postproducidos) para la optimización del cálculo, con el compositor por nodos.

Quinta sesión (4 horas)
Objetivo: Finalización de la fase de decisiones para el render.
– Uso del compositor de nodos para la adición de (d) efectos ópticos.
– Consideraciones para el render de vídeo.
– Conclusiones y atención a casos particulares de los participantes como casos de estudio en clase.

Precio:
€ 75

Número de alumnos:
8 mínimo y 12 máximo

A quién va dirigido:
A cualquier persona que ya sepa utilizar en general el programa Blender (requisito), y particularmente a aquellas interesadas en la creación de imagen / vídeo.

Docente:
Raimon Guarro y Nogués

Descripción del curso:
En este curso aprenderemos técnicas para la creación de paisajes o escenas utilizando la aplicación de 3D de software
libre Blender. Podrá tratarse de escenas más naturalizadas o más urbanas, pero nos concentraremos en lograr una
visión general verosímil, o convincente, sobre estos espacios. En el fondo esto será sólo una excusa para profundizar
en técnicas diversas de creación en 3D y conceptos que podremos aplicar a propósitos muy diferentes.
Puede ver un ejemplo de lo que podemos llegar a hacer con estas técnicas aquí http://vimeo.com/58374311 y en algunos aspectos, del que se muestra aquí: http://vimeo.com/60824453
El taller se desarrollará en forma de un ejercicio con un objetivo concreto a alcanzar por cada una de las
sesiones. Para lo que se expone aquí, se contemplan 20 horas de formación.

Espacio de realización:
Sala de formación del Estruch: Calle San Isidro 140. Sabadell

inscripciones

Plazas limitadas a 12 alumnos. Se debe realizar el pago al número de cuenta: (Triodos Banco) 1491 0001 27 2038516023. En el concepto indicar el nombre del curso. Con el envío del comprobante de ingreso al correo formacio@lestruch.cat se formalizará la inscripción. Hay que incluir en el mismo correo nombre completo y teléfono.

Las plazas se confirman por estricto orden de pago.

+ http://www.mediaestruch.cat/paisatges-i-escenes-en-3d-amb-blender/

Curs per a ja iniciats en Blender: tècniques específiques de 3D per a crear imatges i vídeos de paisatges i escenaris.

Temporalització:
– Hores totals del curs: 20.
– Dates: del 20 al 24 de mayo, de 17 a 21h.

Programa formatiu:

Primera sessió (4 hores)
Objectiu: Creació d’un paisatge muntanyós
– Ús d’addons per a generar geometries, paisatges muntanyosos en aquest cas concret.
– Setup d’il·luminació d’exteriors i teoria bàsica del color i la llum en el render 3D.
– Setup de materials complexos via nodes

Segona sessió (4 hores)
Objectiu: afegim plantes i pedres a l’exercici anterior.
– Ús de sistemes de partícules per a generar elements tipus gespa.
– Ús de modificadors per a l’edició versàtil i no destructiva de geometries.
– Altres tècniques de modelatge per a ja iniciats en els procediments bàsics

Tercera sessió (4 hores)
Objectiu: Assignació i creació de materials per a pedres, plantes i altres elements.
– Tècniques bàsiques de texturització UV.
– Ús de materials tipus strand.
– Fakes diversos per a estalviar recursos de càlcul informàtic.

Quarta sessió (4 hores)
Objectiu: Iniciació de la fase de decisions per al render.
– Principis del compositing utilitzant l’editor de vídeo de Blender: màscares, canals alfa i altres.
– Render per capes i altres opcions 2.5D a través del compositor per nodes.
– Fakes de segon nivell (postproduïts) per a l’optimització del càlcul, amb el compositor per nodes.

Cinquena sessió (4 hores)
Objectiu: Finalització de la fase de decisions per al render.
– Ús del compositor de nodes per a l’addició de (d)efectes òptics.
– Consideracions per al render de vídeo.
– Conclusions i atenció a casos particulars dels participants com a casos d’estudi a classe.

Preu:
€ 75

Nombre d’alumnes:
8 mínim i 12 màxim

A qui va dirigit:
A qualsevol persona que ja sàpiga utilitzar en general el programa Blender (requisit), i particularment a aquelles interessades en la creació d’imatge/vídeo.

Docent:
Raimon Guarro y Nogués

Descripció del curs:
En aquest curs aprendrem tècniques per a la creació de paisatges o escenes utilitzant l’aplicació de 3D de programari
lliure Blender. Podrà tractar-se d’escenes més naturalitzades o més urbanes, però ens concentrarem a aconseguir una
visió general versemblant, o convincent, sobre aquests espais. En el fons això serà només una excusa per aprofundir
en tècniques diverses de creació en 3D i conceptes que podrem aplicar a propòsits molt diferents.
Podeu veure un exemple del que podem arribar a fer amb aquestes tècniques aquí http://vimeo.com/58374311 i en alguns aspectes, del que es mostra aquí: http://vimeo.com/60824453
El taller es desenvoluparà en forma d’un exercici amb un objectiu concret a assolir per cada una de les
sessions. Per al que s’exposa aquí, es contemplen 20 hores de formació.

Espai de realització:
Sala de formació de l’Estruch: Carrer Sant Isidre 140. Sabadell

Inscripcions
Places limitades a 12 alumnes. S’ha de realitzar el pagament al número de compte: (Triodos Banc) 1491 0001 27 2038516023. En el concepte indicar el nom del curs. Amb l’enviament del comprovant d’ingrés al correu formacio@lestruch.cat es formalitzarà la inscripció. Cal incloure en el mateix correu nom complert i telèfon.

Les places es confirmen per estricte ordre de pagament.

+ http://www.mediaestruch.cat/paisatges-i-escenes-en-3d-amb-blender/


Taller de Etalonaje: fundamentos del color digitalTaller d’Etalonatge: fonaments del color digital

Dirigido a creadores audiovisuales, editores de vídeo, fotógrafos, etc, interesados ​​en adquirir unas bases sólidas sobre el color en la imagen digital y sus posibilidades y el control de herramientas básicas para empezar a etalonado.

Temporalización:
– Horas totales del curso: 20.
– Fechas: del 13 al 16 de mayo, de 17 a 21 h

Programa formativo:

Módulo 1:
· Correcciones primarias
Corrección de rangos (niveles / punto neutro)
– El contraste luminoso
– El rango dinámico
– Los bits, mitos y realidades
– Herramientas de medición
– Herramientas de corrección
Corrección de dominantes de color (balance de blancos)
– El color

Módulo 2:
· Ajustes secundarios
Ajuste selectivo de zonas y tonos
– Herramientas de selección

3 ª sesión:
· Creación del look
Análisis de imágenes
– Herramientas de manipulación

Módulo 3:
· Varios
El entorno de trabajo
Calibración e iluminación. cartas de color. visionado
Grabar por etalonado y etalonado el grabado
Niveles de broadcast y convenciones

Docente:
Carlos Padial

Precio:
€ 50

Número de alumnos:
Mínimo 8 alumnos, máximo 12.

Idioma del curso:
Castellano.

A quién va dirigido:

A creadores audiovisuales, editores de vídeo, fotógrafos, etc, interesados ​​en adquirir unas bases sólidas sobre el color en la imagen digital y sus posibilidades y el control de herramientas básicas para empezar a etalonado.

Los usuarios de Final cut y Premiere descubrirán que estos software tienen varias limitaciones. La gente normalmente las resuelve en After Effects. También se puede usar Apple Color o Davinci Resolve, pero los alumnos interesados ​​en esta opción, deben tener ya un mínimo de manejo en estas herramientas para aprovechar el curso. Si no, es preferible que se centren en seguir los ejemplos en Blender.

Blender y su compositor de nodos: el profesor utilizará esta herramienta para ejemplificar durante el taller, y todos los alumnos podrán seguir estas explicaciones en Blender. Los alumnos tienen de esta manera, además de la base teórica en que se basa el curso, una introducción al uso de una herramienta libre.

El taller trata de aportar un conjunto de reglas y herramientas útiles para cualquier desde el primer momento.

Descripción del curso:
El taller se reparte en 4 sesiones donde cada una de las cuales abordaremos una parte teórica y otra práctica. Al principio la práctica se centrará en ejemplos concretos, pero los alumnos que lleven sus propios metrajes podrán participar para practicar con ellos directamente.
La parte teórica se centrará en los fundamentos técnicos del color y la mecánica de las herramientas necesarias para realizar un etalonaje. En cuanto al software, la intención es que cada alumno lleve las herramientas de que dispone y entre todos comparamos y encontramos cómo aplicar lo aprendido.
El profesor trabaja actualmente en torno linux, utilizando mayoritariamente blender, pero está habituado a la utilización de muchas otras herramientas tanto de etalonaje como de revelado, retoque y corrección fotográfica, así como edición de vídeo y postproducción.
El objetivo más interesante del taller consiste en evidenciar que las herramientas son intercambiables y no siempre tan imprescindibles como parecen, cuando conocemos la lógica subyacente a una tarea tan concreta como es la manipulación del color.

Espacio de realización:
Aula de formación del Estruch.

Inscripciones
Plazas limitadas a 12 alumnos. Se debe realizar el pago al número de cuenta: (Triodos Banco) 1491 0001 27 2038516023. En el concepto indicar el nombre del curso. Con el envío del comprobante de ingreso al correo formacio@lestruch.cat se formalizará la inscripción. Hay que incluir en el mismo correo nombre completo y teléfono.

Las plazas se confirman por estricto orden de pago.

+ http://www.mediaestruch.cat/taller-detalonatge-fonaments-del-color-digital/


Dirigit a creadors audiovisuals, editors de vídeo, fotògrafs, etc, interessats a adquirir unes bases sòlides sobre el color a la imatge digital i les seves possibilitats i el control d’eines bàsiques per començar a etalonar.

Temporalització:
– Hores totals del curs: 20.
– Dates: del 13 al 16 de maig, de 17 a 21 h.

Programa formatiu:

Mòdul 1:
·Correccions primàries
Correcció de rangs (nivells / punt neutre)
– el contrast lluminós
– el rang dinàmic
– els bits, mites i realitats
– eines de mesurament
– eines de correcció
Correcció de dominants de color (balanç de blancs)
– el color

Mòdul 2:
·Ajustaments secundaris
Ajust selectiu de zones i tons
– eines de selecció

3 ª sessió:
·Creació del look
Anàlisi d’imatges
– eines de manipulació

Mòdul 3:
·Diversos
L’entorn de treball
Calibratge i il · luminació. cartes de color. visionat
Gravar per etalonar i etalonar el gravat
Nivells de broadcast i convencions

Docent:
Carlos Padial

Preu:
50€

Nombre d’alumnes:
Mínim 8 alumnes, màxim 12.

Idioma del curs:
Castellà.

A qui va dirigit:
A creadors audiovisuals, editors de vídeo, fotògrafs, etc, interessats a adquirir unes bases sòlides sobre el color a la imatge digital i les seves possibilitats i el control d’eines bàsiques per començar a etalonar.

Els usuaris de Final cut i Premiere descobriran que aquests programari tenen diverses limitacions. La gent normalment les resol en After Effects. També es pot usar Apple Color o Davinci Resolve, però els alumnes interessats en aquesta opció, han de tenir ja un mínim de maneig en aquestes eines per aprofitar el curs. Si no, és preferible que es centrin en seguir els exemples en Blender.

Blender i el seu compositor de nodes: el professor farà servir aquesta eina per exemplificar durant el taller, i tots els alumnes podran seguir aquestes explicacions en Blender. Els alumnes tenen d’aquesta manera, a més de la base teòrica en què es basa el curs, una introducció a l’ús d’una eina lliure.

El taller tracta d’aportar un conjunt de regles i eines útils per a qualsevol des del primer moment.

Descripció del curs:

El taller es reparteix en 4 sessions on cadascuna de les quals abordarem una part teòrica i una altra pràctica. Al principi la pràctica se centrarà en exemples concrets, però els alumnes que portin els seus propis metratges podran participar per practicar amb ells directament.
La part teòrica es centrarà en els fonaments tècnics del color i la mecànica de les eines necessàries per realitzar un etalonatge. Pel que fa al programari, la intenció és que cada alumne porti les eines de què disposa i entre tots comparem i trobem com aplicar l’après.
El professor treballa actualment en entorn linux, utilitzant majoritàriament blender, però està habituat a la utilització de moltes altres eines tant de etalonatge com de revelat, retoc i correcció fotogràfica, així com edició de vídeo i postproducció.
L’objectiu més interessant del taller consisteix a evidenciar que les eines són intercanviables i no sempre tan imprescindibles com semblen, quan coneixem la lògica subjacent a una tasca tan concreta com és la manipulació del color.

Espai de realització:
Aula de formació de l’Estruch.

Inscripcions
Places limitades a 12 alumnes. S’ha de realitzar el pagament al número de compte: (Triodos Banc) 1491 0001 27 2038516023. En el concepte indicar el nom del curs. Amb l’enviament del comprovant d’ingrés al correu formacio@lestruch.cat es formalitzarà la inscripció. Cal incloure en el mateix correu nom complert i telèfon.

Les places es confirmen per estricte ordre de pagament.

+ http://www.mediaestruch.cat/taller-detalonatge-fonaments-del-color-digital/

Taller de dispositivos móviles para el control de audio.Taller de dispositius mòbils per al control d’àudio.


El objetivo de este taller es la adquisición de los conocimientos que permitan la manipulación del sonido a partir de las diferentes posibilidades de control incorporadas a los dispositivos móviles, como la pantalla táctil y los sensores.

Temporalización:
– Horas totales del curso: 12.
– Fechas: 3 y 4 de mayo, viernes de 16 a 20h, y sábado de 10 a 14 y de 16 a 20h.

Programa formativo:
Primera sesión
Introducción al Protocolo OSC y aplicaciones libres para móvil que implementan, conexión con el entorno de programación. (Max / Msp, Ableton Live)

Segunda sesión
Espacialización de sonido a partir de la Pantalla táctil: botones, faders, mutibotons, etc.

Tercera sesión
Espacialización de sonido a partir de Sensores: Acelerómetro, giroscopio, agitación, brújula, proximidad, GPS. Espacialización colaborativa.

Precio:
50 Euros

Número de alumnos:
8 mínimo y 15 máximo

A quién va dirigido:
El taller se dirige a artistas, diseñadores y personas interesadas por las posibilidades estéticas del uso de dispositivos móviles como vehículo de interacción gestual con el comportamiento del sonido en el espacio. Los ejemplos tendrán lugar por medio de la programación en entornos de programación como MaxMSP, Pure Data o Ableton Live. Sin embargo, si bien es recomendable que los participantes comprendan en profundidad el funcionamiento de sus ordenadores y dispositivos móviles, no deberán tener conocimientos de programación con estas herramientas.

Docentes:
José Manuel Berenguer y Lina Bautista

Descripción del curso:
El taller introduce al uso del espacio sonoro como un instrumento artístico que puede ser controlado por medio de dispositivos móviles y, por tanto, susceptible de varios usos interactivos especialmente adaptables a contextos colaborativos. El objetivo de este taller es la adquisición de los conocimientos que permiten la manipulación del sonido a partir de las diferentes posibilidades de control incorporadas a los dispositivos móviles como la pantalla táctil, y los sensores. Durante el taller se hará particular atención a los diferentes tipos de configuraciones y estrategias para controlar un sistema de 8 altavoces, mediante la conexión con el ordenador a través del protocolo de comunicación OSC y de MAX / MSP y Ableton Live (max for live). A finalizar el taller los participantes tendrán diferentes patches y aplicaciones para controlar sonido mediante OSC y tendrán la posibilidad de hacer un concierto colaborativo en que cada uno podrá manipular sonidos con su dispositivo.

Espacio de realización:
Sala multimedias del Estruch: Calle San Isidro 140. Sabadell

Inscripciones
Plazas limitadas a 15 alumnos. Se debe realizar el pago al número de cuenta: (Triodos Banco) 1491 0001 27 2038516023. En el concepto indicar el nombre del curso. Con el envío del comprobante de ingreso al correo formacio@lestruch.cat se formalizará la inscripción. Hay que incluir en el mismo correo nombre completo y teléfono.

Las plazas se confirman por estricto orden de pago.

+ http://www.mediaestruch.cat/taller-de-dispositius-mobils-per-al-control-remot-daudio/



L’objectiu d’aquest taller és l’adquisició dels coneixements que permetin la manipulació del so a partir de les diferents possibilitats de control incorporades als dispositius mòbils, com la pantalla tàctil i els sensors.

Temporalització:
– Hores totals del curs: 12.
– Dates: 3 i 4 de maig, divendres de 16 a 20h, i dissabte de 10 a 14 i de 16 a 20h.

Programa formatiu:

Primera sessió
Introducció al Protocol OSC i aplicacions lliures per a mòbil que implementen, connexió amb l’entorn de programació. (Max/Msp, Ableton Live)

Segona sessió
Espaialització de so a partir de la Pantalla tàctil: botons, faders, mutibotons, etc.

Tercera sessió
Espaialització de so a partir de Sensors: Acceleròmetre, giroscopi, agitació, brúixola, proximitat, GPS. Espaialització col·laborativa.

Preu:
50 Euros

Nombre d’alumnes:
8 mínim i 15 màxim

A qui va dirigit:
El taller s’adreça a artistes, dissenyadors i persones interessades per les possibilitats estètiques de l’ús de dispositius mòbils com a vehicle d’interacció gestual amb el comportament del so en l’espai. Els exemples tindran lloc per mitjà de la programació en entorns de programació com ara MaxMSP, Pure Data o Ableton Live. Tanmateix, si bé és recomanable que els participants comprenguin en profunditat el funcionament dels seus ordinadors i dispositius mòbils, no hauran de tenir coneixements de programació amb aquestes eines.

Docents:
José Manuel Berenguer i Lina Bautista

Descripció del curs:
El taller introdueix a l’ús de l’espai sonor com un instrument artístic que pot ser controlat per mitjà de dispositius mòbils i, per tant, susceptible de diversos usos interactius especialment adaptables a contextos col·laboratius. L’objectiu d’aquest taller és l’adquisició dels coneixements que permeten la manipulació del so a partir de les diferents possibilitats de control incorporades als dispositius mòbils com la pantalla tàctil, i els sensors. Durant el taller es farà particular atenció als diferents tipus de configuracions i estratègies per controlar un sistema de 8 altaveus, mitjançant la connexió amb l’ordinador a través del protocol de comunicació OSC i de MAX/MSP i Ableton Live (max for live). A finalitzar el taller els participants tindran diferents patches i aplicacions per controlar so mitjançant OSC i tindran la possibilitat de fer un concert col·laboratiu en que cadascú podrà manipular sons amb el seu dispositiu.

Espai de realització:
Sala multimèdias de l’Estruch: Carrer Sant Isidre 140. Sabadell

Inscripcions

Places limitades a 15 alumnes. S’ha de realitzar el pagament al número de compte: (Triodos Banc) 1491 0001 27 2038516023. En el concepte indicar el nom del curs. Amb l’enviament del comprovant d’ingrés al correu formacio@lestruch.cat es formalitzarà la inscripció. Cal incloure en el mateix correu nom complert i telèfon.

Les places es confirmen per estricte ordre de pagament.

+ http://www.mediaestruch.cat/taller-de-dispositius-mobils-per-al-control-remot-daudio/


“La Maquina de Ser Otro”, experimento artístico de Be Another Lab“La Maquina de Ser Otro”, experiment artístic de Be Another Lab

Proyecto en residencia en MediaEstruch del 1 de febrero al 31 de junio.
Be Another Lab “La Maquina De Ser Otro”

Una instalación/performance que “teletransporta la mente” de uno para el cuerpo de otra pessoa. La Maquina permite que una persona vea por medio del punto de vista de otra persona, y que escuche sus pensamientos durante algunos minutos. La otra persona es un performer interesado en compartir una historia personal, compartir su manera de ver el mundo

La Maquina de Ser Otro ha sido desarrollada como una herramienta de debate social para estimular el acercamiento de grupos de distintos orígenes, contextos y ideologías. Una tecnología que nos puede ayudar a “ponernos en los zapatos del otro’ y así reflexionar acerca de nuestra propria identidad.

Durante la residencia en L’estruch el BeAnotherLab está trabajando en colaboración con diferentes grupos como las artistas Anna y Sarah Recasens (madre y hija), los bailarines del Lliant la Troca y los estudiantes Paula Casanovas Marfil, Julia Escriu, Carol Carosone, Julia Gallifa y Pere Valero.

Projecte en residència de MediaEstruch de l’1 de febrer al 31 de juny.
Be Another Lab “La Maquina De Ser Otro”