— HelloWorld!

Flying robot quadrotors perform the James Bond Theme by playing various instruments including the keyboard, drums and maracas, a cymbal, and the debut of an adapted guitar built from a couch frame. The quadrotors play this "couch guitar" by flying over guitar strings stretched across a couch frame; plucking the strings with a stiff wire attached to the base of the quadrotor. A special microphone attached to the frame records the notes made by the "couch guitar".

These flying quadrotors are completely autonomous, meaning humans are not controlling them; rather they are controlled by a computer programed with instructions to play the instruments.

Penn's School of Engineering and Applied Science is home to some of the most innovative robotics research on the planet, much of it coming out of the General Robotics, Automation, Sensing and Perception (GRASP) Lab.

This video premiered at the TED2012 Conference in Long Beach, California on February 29, 2012. Deputy Dean for Education and GRASP lab member Vijay Kumar presented some of this groundbreaking work at the TED2012 conference, an international gathering of people and ideas from technology, entertainment, and design.

The engineers from Penn, Daniel Mellinger and Alex Kushleyev, have formed a company called KMel Robotics that will design and market these quadrotors.

More information: http://www.upenn.edu/spotlights/penn-quadrotors-ted

Vía EG.
D.

Read More

piccolo.cc

Vía Edgar.
D.

Read More

Robot readable world.
Vía @mkasprzak

Read More

VideoMappings Inmersivos (Realtime projection mapping for Sony PS3 Video Store).

Vía Peripecio.
D.

Read More

Un buen modo de entrarle a la electrónica este kit del MIT.
Vía Gabriel Lucas.
D.

Read More

Kyle McDonald.
D.

Read More

Convocatoria: 19 de noviembre 2011, jornada completa.
Jornada de reflexión sobre el rol de los proyectos independientes en los nuevos modelos de producción cultural, caracterizados por la privatización de la cultura y el retroceso del Estado en su fomento y apoyo.

El objetivo principal es analizar el desarrollo del espacio Off Limits en sus primeros cinco años de vida, sus éxitos y fracasos, repensar colectivamente cuál debería ser su aportación al tejido cultural madrileño y cómo crear nuevos canales de participación colectiva. Se invitará a participar de las jornadas a artistas, colectivos, asociaciones vecinales, responsables de espacios institucionales e independientes, público asiduo a la programación de Off Limits y público interesado.

Echando una mano.
D.
Read More

Motion Test
Idea & Animation: Sam3
Music: Pump Up the Jam
Sources: Madrid, Viena, Roma, Lisboa

D.

Read More

Teague Labs' latest device combines a side-scrolling classic with the simplicity of a plain cardboard box.

D.

Read More

Double Bill: El lenguaje de la danza india.
Después de la actuación encuentro/charla con las coreógrafas coordinado por Fátima Montero Gómez, co-directora de la escuela de Danza y Música Nataraya.
11 de octubre 2011 / 20h.30
CNC / Sala Mirador de Madrid

Acceso libre.

Anusha Subramanyam llevará a cabo un programa doble de dos de las formas de baile más popular de la India: Bharatanatyam, una danza clásica con antiguos orígenes entre artistciaos y devocionales del sur de la India, donde se desarrolló en comunidades tradicionales, templos y palacios reales.

Divya Kasturi llevará a cabo una combinación de Bharatanatyam y el Kathak explorando el concepto de tiempo y el espacio a través del cuerpo “cinestéstico”, el ritmo y las emociones. Kathak es un estilo de baile basado en lo narrativo, literalmente "el arte de contar historias".

CNC/Sala Mirador
Calle Doctor Fourquet, 31
Metro Lavapiés

Read More

Anusha Subramanyam y un grupo de flamenco actuarán en un restaurante indio de Lavapiés el 19 de octubre 2011. Luego se sirve una cena india.

Es una locura que se me ha ocurrido por hacer un homenaje a la noche golfa de ese barrio del centro de Madrid
No se lo pierdan, Anusha una de la mejores bailarinas de Katac + unos músicos de flamenco en vivo, en medio de ese gran salón de bodas...
Un experiencia única.
D.

Read More


Sampad ExchangeLab
British indian artists invade Madrid

Del 6 al 21 de octubre 2011

Sampad ExchangeLab es un proyecto de investigación que trata de explorar vías para una mejor vinculación entre el sector del arte sudasiático y la tecnología digital.

Del 6 al 21 de octubre cuatro artistas británicos de origen indio nos visitan para mostrar su trabajo y colaborar con algunos de sus espacios de creación artística y cultural contemporánea de la ciudad de Madrid.
Este experimento de mediación involucra desde proyectos culturales de la ciudad como el Medialab Prado o el Matadero, a organizaciones no institucionales como la Plataforma de creación escénica HelloWorld!, Off Limits, CNC/Sala Mirador, el SISMO Festival de creación in situ, hasta colectivos inmigrantes y compañías de danza o programadores, que entran en juego con el objetivo crear proyectos basados en la participación y la producción de nuevos trabajos futuros.

Desde hace meses Sampad South Asian Arts trabaja con el Medialab-Prado en Madrid para ampliar su campo de acción digital en el marco de su programación artística, así como el lo relacionado con la educación, el ámbito de actuación, la implicación y el desarrollo del público, y la operatividad.

El Medialab-Prado es un referente en el desarrollo de programas para el trabajo interdisciplinar entre artistas, programadores informáticos, diseñadores e ingenieros. A lo largo de 2011, quince miembros del equipo de Sampad y artistas externos involucrados en el arte sudasiático están llevando a cabo estancias de dos semanas en Madrid.

Para esta ocasión, los artistas invitados son:

  • Piali Ray, directora del centro Sampad, una institución residente en la ciudad de Birminghan que trabaja para el desarrollo de proyectos culturales sobre el arte Asia de Sur (India, Pakistán, Bangladesh y Sri Lanka) y que es también bailarina y coreógrafa de danza clásica india.
  • Anusha Subramanyam es coreógrafa, la directora artística de la compañía de danza-teatro Beeja, bailarina de danza Bharatanatyam, y profesora terapias de danza y movimiento.
  • Divya Kasturi, es intérprete de danza Bharatanatyam y Khatak y vocalista carnática, sus trabajos multifacéticos van desde la música, el cine o la electrónica aplicadas a las artes de movimiento.
  • Saranjit Birdi, arquitecto y artista contemporáneo, trabaja con el dibujo, la pintura, la escultura, la fotografía o la danza, poniéndolas en relación en instalaciones interactivas.

Encuentros, danza, charlas y una performance creada exproceso acompañada de una cena india cierran un completo programa de actividades públicas alrededor del trabajo de los artistas invitados y sus colaboradores locales.

Programa de actividades:

Read More

The Sampad ExchangeLab is a research project exploring how the South Asian arts sector can better engage with digital technology.

From 6 – 21 October 2011, four British-Indian artists will be visiting Madrid to work with Medialab Prado and Matadero as well as other organizations (Plataforma HelloWorld!, Off Limits, CNC/Sala Mirador, SISMO Festival de creación in situ), collectives, artists and programmers to experiment and create new work.

The group includes:

  • Piali Ray, director of Sampad, a leading development agency for South Asian arts and a trained classical Indian dancer and choreographer.
  • Anusha Subramanyam, artistic director of dance theatre company Beeja, and a Bharatanatyam dancer, choreographer, teacher and dance movement therapist.
  • Divya Kasturi, a Bharatanatyam and Khatak dancer, carnatic vocalist, former presenter and director for Indian Television and qualified electronics engineer.
  • Saranjit Birdi, a contemporary multimedia artist, working with drawing, painting, sculpture, photography and film, and a street-jazz dancer and qualified architect.

The ExchangeLab is part of an ongoing programme of placements organised by Sampad, a cultural organisation based in Birmingham, UK. Throughout 2011, 15 members of Sampad staff and external artists working in the field of South Asian arts are carrying out two-week placements in Madrid, in order to broaden how Sampad works digitally across its artistic programme, and also in relation to education and outreach, audience engagement and development, and how it works operationally.

The project is funded by the Leonardo de Vinci Mobility Programme.

Sampad. South Asian arts
www.sampad.org.uk

Performance o presentations programme:

Tuesday 11 October 2011 /20h.30
- Double Bill: The language of Indian dance with question and answer session.
CNC/Sala Mirador - Performance. Free access.

  • Anusha Subramanyam will perform a double bill of two of the most popular Indian dance forms, Bharatanatyam, a classical dance with ancient origins in the devotional and creative life of South India where it evolved in temples, communities and royal courts.
  • Divya Kasturi will perform a combination of Bharatanatyam and Kathak exploring the concept of time and space through body kinaesthetics, rhythm and emotions. Kathak is a dance style using storytelling, literally “the art of storytelling”.

Thursday 13 October 2011 / 19h.
- British South Asian arts: Past, Present, and Future by Piali Ray, Director of Sampad, UK.
Medialab-Prado - Presentation. Free access.

Piali Ray will give a historical and cultural overview of South Asian arts in Britain, the influence of sampad upon changing cultural policy, and the future for arts originating from India, Pakistan, Bangladesh and Sri Lanka. The will be followed by a short presentation of classical Indian dance by artist Divya Kasturi.

Wednesday 19 October 2011 / 20h.
- An Inner City Life: Presentation of works by Saranjit Birdi
Off Limits. Presentation. Free access

Saranjit Birdi will present a selection of his short video, animation and performance works followed by a question and answer session.Recent interests have moved to investigating territoriality, stereotype and social freedoms. This line of enquiry resulted in video and live performance works – Interrogation, Ramble, Capture, Paint Box, and Bombed – A Moonlight Sonata. Some of the works are influenced by his Indian and Sikh culture but result in a contemporary British expression emerging from a multi and inter-cultural foundation. He also explores issues of conflict. Saranjit Birdi

Wednesday 19 October 2011 / 21h.30
- Performance by Anusha Subramanyam
Restaurante India "Momtaz Mohol". Performance and indian dinner: 10 €

Places:

SISMO Festival
Matadero Madrid. Centro de Creación Contemporánea
Paseo de la Chopera,14
tea-tron.com/sismo
Metro Legazpi

Medialab-Prado
Calle Alameda, 15 (Plaza de las Letras)
medialab-prado.es
Metro Atocha

CNC/Sala Mirador
Calle Dr. Fourquet, 31
www.cnc-eca.es
Metro Lavapiés

Off Limits
Calle Escuadra, 11 bajo
www.offlimits.es
Metro Antón Martín

Restaurante India "Momtaz Mohol"
Calle de Lavapiés, 27
Metro Lavapiés o Antón Martín

Coordination:

Plataforma HelloWorld!
www.tea-tron.com/helloworld

Read More

Un grupo de artistas ingleses de origen sudasiáticos nos visitan este mes de octubre, llenando de actividades el festival SISMO, el Medialab Prado, Off Limits o la Sala Mirador y de Madrid.

Exchange Lab: British-Indian artists invade Madrid.
D.

 

Read More

CAMARA OSCURA by Ángeles Ciscar & Hansel Nezza from MARABULA on Vimeo.

Cámara Oscura is an interactive video-dance installation that has as model of presentation the dark chamber optical device.
A small group of audience enters in a dark chamber.
In the middle of the room there is an horizontal 190 cm. circular screen.
The image that its shown reveals a constellation of points in constant movement.
A character observed from upside is revealed, developing a choreography, a movement sequence, relating with another character, etc.
Moving the position of the screen up or down we can focus the different characters of the constellation, discovering the relation between them, their differences and building narrative links between the different characters in the image.

Cámara Oscura es una instalación interactiva de video-danza que tiene como modelo de presentación a público el dispositivo óptico de cámara oscura.
El público entra en grupo reducido en una estancia oscura.
En el centro de la habitación hay una pantalla horizontal y circular de 190cm.
La imagen que vemos en ella nos muestra una constelación de puntos en constante movimiento.
Vemos un personaje desde arriba que desarrolla una coreografía, una secuencia de movimiento, se relaciona con otro personaje, etc.
Moviendo la pantalla de arriba abajo podemos ir enfocando los diferentes personajes de la constelación, descubriendo la relación entre ellos, el carácter de cada uno y estableciendo nexos narrativos entre los diferentes personajes de la imagen.

PREMIERE AT MERCAT DE LES FLORS BARCELONA JANUARY 2011

Original Idea: Hansel Nezza & Ángeles Ciscar
Performer: Hansel Nezza
Photograph direction: Aitor Echeverría
Video edition: Gemma Pastor
Soundtrack: Ricardo Wheelock & Marc Mateu
Software design: Alex Posada
Engineer and technical coordination: Bartosz Zygmunt
Structure: Ben Heinzel Lichtwark
Production: Agnes Forn
Assistant production: Marisol Sánchez

more info: marabula@marabula.com
facebook: facebook.com/​marabula.marabula
website: marabula.com

Read More